PDA

View Full Version : hoelang hebben jullie hierover gedaan



john.3001
4 september 2003, 13:18
ik ga morgen mijn bestelde 'Speed Mechanics 4 Lead Guitar' ophalen. Hoe lang hebben jullie (daarmee bedoel ik: degenen die dit boek ook hebben) erover gedaan om dit boek uit te spelen?
Kun je na het boek uitgespeeld te hebben een beetje shredden?

JV
4 september 2003, 14:33
ik ben na een maand bij oefening 14 ofzo. er zijn er een stuk of 150-200 ofzo.

maar ik probeer echt al die oefeningen tot in de puntjes goed te krijgen

john.3001
4 september 2003, 15:40
en hoeveel uur per dag besteed je aan die oefeningen?

JV
4 september 2003, 20:00
half tot 1.

kprobeer men polsen zo min mogelijk te belasten.

maar ik doe ook lichtere dingen naast deze dingen, powerchordriffjes, jazzstukken ed. dus misschien niet echt een eerlijke vergelijking met iemand die diehard met dat boek is

moretel
4 september 2003, 23:10
Het boek is niet bedoeld om uit te spelen maar om te ontwikkelen, als je halverwege bent dan kun je je zwakke plekken opzoeken en gericht verbeteren, en als je het boek uit hebt kun je alle oefeningen z.n. weer herhalen, maar nog beter is je eigen oefeningen maken aan de hand van je eigen repertoire.
Wil je er echt wat aan hebben moet je elke dag een uurtje oefenen, het boek is puur gericht op techniek en snelheid maar je kracht zal enorm toenemen. Staar je niet blind op de snelheid want dat komt echt vanzelf.

taylor
8 september 2003, 23:39
ja idd.

vaak komt snelheid ook gewoon door serieus te oefenen met je band of zelf of hoe dan ook.

gewoon veel spelen
echt op snelheid oefenen is niet alleen heel erg saai maar je beperkt je heel erg op 1 ding,tevens is het zo dat sommige nooit echt snel zullen kunnen spelen.(gewoon en beperking)

net als niet iedereen snel en 100 meter kan lopen of athletisch is.

john.3001
9 september 2003, 11:52
[quote="moretel"]Het boek is niet bedoeld om uit te spelen maar om te ontwikkelen, als je halverwege bent dan kun je je zwakke plekken opzoeken en gericht verbeteren, en als je het boek uit hebt kun je alle oefeningen z.n. weer herhalen, ...quote]

Ja, ik heb de inleiding gelezen, en heb de boodschap van troy :wink: inmiddels begrepen...

DeeWee
9 september 2003, 14:51
waar haal je zo'n boek dan? Via internet of gewoon bij je local gitaarwinkel?

telecastermaster
9 september 2003, 17:21
Mijn ouwe gitaarleraar (kwam van het conservatorium) zei ooit tegen mij (over SMFLG): "Als je dit kunt heb je mij niet meer nodig". Onnodig om te zeggen dat ik het nog niet helemaal uit heb.

john.3001
10 september 2003, 13:53
waar haal je zo'n boek dan? Via internet of gewoon bij je local gitaarwinkel?

heb het gewoon besteld bij de gitaarboer... kostte iets rond de 25 euro... de betere gitaarwinkel moet het wel kunnen bestellen...

Stitch
10 september 2003, 17:44
www.bol.com

hellogoodbye
10 september 2003, 23:09
www.bol.com
Om precies te zijn hier (http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start;sid=2ZAZ7qkCmVYZ2JZdS7cn2UnQ2OSYAcBduFU=?BOL _OWNER_ID=1001004000674478&Section=BOOK_EN&lgl=1&plid=&lgl_BOL_OWNER_ID=1)!

Kost maar 17,99 euro! Als ik 'm vandaag of morgen nergens kan vinden, bestel ik 'm hier wellicht. Alleen nog ff kijken wt de verzendkosten zijn... Zal bij elkaar allicht minder zijn dan 25 euro... 8-)

Edit: verzendkosten zijn maar 1,95! Da's mooi! Minder mooi is dat je er 5 tot 7 werkdagen op moet wachten...

Soulflyhigh
11 september 2003, 18:10
Ik heb laatst een hele shitload boeken op www.musicroom.com gekocht. en het leuke is dat ze geen verzendosten rekenen :P Die boeken van Troy Stetina hebben ze trouwens ook bijna (ik geloof thrash en scales niet) allemaal