PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar : Ibanez ?



gekkegokker
4 september 2003, 11:40
Hoi,

Ik ben van plan om mij kortelings een nieuwe gitaar aan te schaffen.
De muziek die ik speel is vooral rock en blues
(Pearl Jam, Rolling Stones, Eric Clapton, ....)

Mijn eerste idee was een Gibson Les Paul. Knappe gitaar, goed geluid
maar de prijs is niet in verhouding.
Daarom dacht ik aan een Ibanez.
Kan er mij iemand een goede all-round Ibanez rock gitaar aanraden.

Prijs ? max 1.000 €

Maiden Michiel
4 september 2003, 12:00
Wat dacht je van een Epiphone les paul?

avalanche
4 september 2003, 12:07
Wat dacht je van de Ibanez AR250 voor iets van 750€. Als je eigenlijk voor een Gibson Les Paul wou gaan dan is dit een bijzonder leuk en goedkoper alternatief.

fotootje: http://www.music-town.de/shop/gallery/ART_07101177.html

Nog een iets anders is de Yamaha AES620 voor ong. 600€
fotootje: http://www.elderly.com/new_instruments/items/AES620-BLUE.htm

Testen maar zou ik zo zeggen...

Lacrymosa
4 september 2003, 12:10
Ik ben voor een Ibanez AS120 aan het kijken en alhoewel ik em voornamelijk voor jazz zal gebruiken, twijfel ik er geen moment aan dat het ding ook goed rockt

CheerS!!

gekkegokker
4 september 2003, 12:11
Wat dacht je van een Epiphone les paul?

Heb er wel aan gedacht, maar de kritieken die ik lees zijn niet echt denderend.

Ik hoop om voor hetzelfde geld een kwalitatief betere (Ibanez) gitaar te kopen.

StereoX
4 september 2003, 12:13
of een 2e hands gibson les paul studio. die heb je ook onder de €1000

urezna
4 september 2003, 13:15
je zou ook eens kunnen kijken bij de Ibanez S, SA en SZ serie?
zitten ook nogal wat modellen tussen met body van mahonie, lekker warm (nee niet als haardvuurtje ;-) )
of de EDR serie lijkt mij ook wel wat....

-robbert-
4 september 2003, 17:23
wat denk je van een epiphone elitist, perfecte gitaren, ligt ook rond die prijs, en de kwaliteit staat even hoog als die van gibsons!!

NeeraDJ
4 september 2003, 17:26
Dan zou ik maar eens op een echte Gibson gaan spelen :o Als je dat echt meent tenminste...

Negative K3 fan
4 september 2003, 17:32
hij heeft het over de elite serie. die zouden in verhoduiong moeten staan met ded kwaliteit van 'echte' gibsons.

zZoRgO
4 september 2003, 17:59
waarom geen strat?

Zowel Pearl Jam, Rolling Stones als Clapton hebben hier ook op gespeeld... (neemt niet weg dat ze ook allemaal op LP's spelen, maar wou het toch even melden :D )

BLOK182
4 september 2003, 18:07
Voor rond de 1000 euro heb je een mooie strat met texas specials bij feedback in aabieding.

hoofd
4 september 2003, 18:26
Of een tele...is ook een mooie optie, vind ik.

Ibanez RuleZ
4 september 2003, 19:05
heren... hoe kunnen we nou ooit van een Gibson LP en Ibanez naar het andere uiterste van het spectrum, de strat en nog erger de tele gaan? de topicstarter wil een gibson of gelijkende gitaar vanwegeg het mooie uiterlijke en het geluid. dus fuck off met fender, want die ontberen beide elementen :-D

dus een mahony houten gitaar met een esdoorn top;

mijn 2 cents: ga inderdaad eens kijken naar de ibanez LP modellen: schijnen goede gitaren te zijn of anders de eveneens genoemde s/sc/sz (laatste is mahony, esdoorn top, doorlopende hals EN toppie uiterlijk) modellen. Kijk ook eens of je een Gibson LP studio kan scoren, moet onder de 1000 kunnen, maar pas dan wel op dat je er een hebt uit OF de oude modellen OF de nieuwe modellen. dus met normale trapezium inlays en niet de kleintjes. de kwaliteit van de middelste serie schijnt minder te wezen.

Harrald

marc_o
4 september 2003, 20:25
Je gaat toch zeker geen stones en aanverwanten op zoiets minderwaardigs als een Ibanez spelen??? Kappen nou!
Koop een echte gitaar, koop een musicman!


oh, zie je dat??
Ik heb er toevallig 2 te koop

Baco
4 september 2003, 23:34
Je gaat toch zeker geen stones en aanverwanten op zoiets minderwaardigs als een Ibanez spelen??? Kappen nou!
Koop een echte gitaar, koop een musicman!


oh, zie je dat??
Ik heb er toevallig 2 te koop


Pff, laat ons nog eens met Ibanez lachen, waarom niet? Tja, dat Vai en Satriani en co met Ibanez spelen wil natuurlijk niet zeggen dat ze goede gitaren hebben, niet?
Triestige mentaliteit, jong! Als je een gitaar niet graag ziet/bespeeld/hoort, so be it, maar een beetje tact is nooit overbodig. Ok, ik ben ook niet echt een Fender fan, maar dat ik met zo'n uitspraken zoals in de quote zal afkomen, no way... :evil:

Ibanez RuleZ
4 september 2003, 23:56
laat die prutser maar joh, zulke uitspraken zijn niet eens een reply waard.

Harrald

marc_o
5 september 2003, 00:11
Ach.....heb ik jullie kindjes beledigd???
8-)

jorrit
5 september 2003, 15:19
houden jullie ooit op om over gitaren te zeuren en die jongen gewoon fatsoenlijk advies te geven? ja de meningen zijn verdeeld maar dat gemekker altijd.... :evil:

Anders Destium
5 september 2003, 17:54
Je gaat toch zeker geen stones en aanverwanten op zoiets minderwaardigs als een Ibanez spelen??? Kappen nou!
Koop een echte gitaar, koop een musicman!


oh, zie je dat??
Ik heb er toevallig 2 te koop

Oei, Ibanez beledigen en ook nog spammen in 1 bericht, schaam je diep! Voor het budget waar het hier over gaat heb je een goede gitaar (zelfs van Ibanez :razz: ). Ik vind dit niet alleen erg kinderachtig maar ook zeer kwalijk gedrag Marc. Een beetje jouw eigen smaak proberen op te dringen bij mensen die gewoon om advies vragen getuigt niet van een amicale forumhouding :stop:

PS
Als je toevallig 2 gitaren van het zelfde merk te koop hebt is dat in mijn ogen geen reclame. ik zou slechts in het uiterste geval een van mijn Ibanezzen verkopen, toch raar dat mensen hechten aan zakjappen maar een stuk minder aan van die geweldige Amerikaansche Topgitaren...

Verder wil hij een mooie gitaar, als je dan met Musicman komt aanzetten kan ik mijn lachen niet eens inhouden :lol:


>gekkegokker

Voor de stijl die je wilt gaan spelen komen verschillende gitaren in aanmerking, bij voorkeur mahoniemodellen (is al eerder gezegd). Deze kun je bijvoorbeeld vinden van Ibanez (SZ520QM, S-serie), Godin (LG) of Epiphone (de duurdere LP-modellen). 2e hands is vaak ook een goede optie, je hebt van Gibson zelf bijvoorbeeld de Smartwood modellen. Deze zijn nieuw ook niet overdreven duur (laatst 1 gezien voor E1100 in Amsterdam).

marc_o
8 september 2003, 12:40
Ik schaam me dan ook diep voor mijn kwalijke gedrag Anders....kom op, een beetje pesten mag heus, dat is hier op het forum nooit anders geweest. Heb zelf vroeger ook nog wel op Ibanez gespeeld trouwens....daar, het is eruit!
Het gaat mij er meer om dat wanneer iemand hier blij is met zijn Squier of epi, iedereen die persoon afbrandt, en wanneer je wat zegt over Ibanez, dan is de boot flink aan...(geldt voor wel meer merken hoor)
Overigens vind ik wel dat wanneer iemand stones-muziek wil spelen, je echt beter af bent met een wat meer traditionele gitaar als en strat of tele of les paul, al was het maar voor het zicht...en aangezien de stones vroeger ook wel op een musicman speelden....voila.
De gitaren staan overigens te koop omdat ik er simpelweg teveel heb en mijn voorkeur uitgaat naar handbouw, er is niets mis met deze musicmans en durf ze te vergelijken met welke gitaar dan ook, kom ze gerust proberen.

Maiden Michiel
8 september 2003, 13:36
Inderdaad Marc, en die jongen heeft nu toch wel genoeg adviezen dacht ik zo?

Als ik hem was zou ik voor een Epi of een Fender gaan

hadv
8 september 2003, 22:31
Kids, de kid vraagt om advies !
Hij heeft ca 100 euros te spenderen en daar willie wat goeds voor & vraagt dat aan mensen van wie hij denkt dat die hem gaan helpen :evil:

Gibson, Fender, Ibanez, Epi & de hele rimram is allemaal goed, zeker voor zoveel geld.

Dus, neem je oren & een plectrum mee naar de winkel & ga op alle gitaren spelen op 1 en dezelfde versterker (bij voorkeur wat je zelf ook hebt/kent). Zachtjes spelen, hard spelen, vervormd, clean, alles.

Het kost een paar dagen, maar dan heb je ook wat je wilt & je komt er heel snel achter wat je wel en wat je niet aanstaat

zZoRgO
9 september 2003, 08:25
Hij heeft ca 100 euros te spenderen en daar willie wat goeds voor & vraagt dat aan mensen van wie hij denkt dat die hem gaan helpen

Psssst tis 1000 €

marc_o
9 september 2003, 10:04
en daar kun je heel wat moois voor kopen trouwens....