PDA

View Full Version : Nieuw hier \ flightcases \ receiver waar neerzetten?



Stayin'
4 september 2003, 10:41
Hoi allemaal, na het al tijden lezen van dit forum dat me al bij veel dingen heeft geholpen heb ik toch maar besloten te registreren. Ik had namelijk een paar vragen waar ik nog geen antwoord op heb gevonden.

flightcases: (voor mijn effectenpedalen). Ik zoek er een waarvan je de deksel meteen als pedalboard kan dienen. Daarnaast wil ik er graag een ander vak in hebben waar snoeren/adaptors/stekkerdoos etc in opgeborgen kunnen worden voor snelle opbouw. Ik zoek dus een platte, grote case. Heeft iemand goede ervaringen met een model/winkelier/bouwer? Hoeveel kost zoiets? (Ik wil voor max. 200 Euro klaar zijn)

Met meteen de volgende vraag... waar staat (indien van toepassing) de receiver van julllie draadloze set? In tegenstelling tot al mijn pedaaltjes is mijn receiver denk ik niet in staat om bier / een misplaatste pedaal trap te overleven. Dus wat dat betreft wil je hem ver weg hebben, aan de andere kant wil je ivm snoerlengte en extra ruis de receiver dicht bij je pedalen hebben. Dus: Waar staat jullie receiver? Moet ik hem misschien met een beschermkap op mijn toekomstige pedalboard monteren?

Een hoop vragen van een newbie :oops: :oops: :oops: Maar ik hoop dat jullie me toch willen helpen.

Met vriendelijke groet,

Steven IJzer

Negative K3 fan
4 september 2003, 10:47
Het zijn niet zulke beginnersvragen hoor, ik heb eerlijk gezegd nog nooit een post gezien van iemand die vroeg waar ie zn ontvanger neer moest zetten, dus je snijdt wel iets nieuws aan.

Pedalboards kun je als je een beetje creatief en gemotiveerd bent heel goed zelf maken, voordeel daarvan is dat het goedkoper is en je het zelf zo gek kunt maken als je wilt en dus ook een speciaal afgeschermd gedeeelte voor je reciever...

Als je hem zeker niet zelf wilt bouwen moet je maar aan anderen vragen hoe zij het hebben opgelost want dan kan ik je niet helpen.

ReinoutV
4 september 2003, 10:48
Mijn reciever heb ik op mijn versterker staan. Daarna gaat een 6m (heel soms 9m) naar mijn pedaalbord en dan met een 6m kabel weer terug de versterker in.

Pedaalkisten zijn er in allerlei soorten en maten, je kunt ze (meestal) krijgen zoals je wil. Bij de meeste muziekzaken hebben ze wel adresjes van flightcasebouwers, ik zou daar gewoon eens informeren naar de mogelijkheden. Vraag eens bij de American Guitar Store of zo. Ze zullen daar genoeg vragen krijgen voor flightcases rond dure buizenversterkers :).

Marshallover
6 september 2003, 09:57
Het Pedalboard zelf is goed zelf te maken; MDF of gewoon hout is er goed materiaal voor wat zich ook nog eens goed laat bewerken; Maak een schets van hoe het ongeveer moet worden met de maten erbij en ga ermee naar de locale houthandel.

Om het mooi te bekleden kun je het beste velcro gebruiken (ik moet nog vinden waar dat spul te halen is); Ik begin nl. binnenkort ook aan mijn tweede pedalboard, omdat mijn eerste alweer te klein is :-D :-D :-D

Na de bouw van het pedalboard moet er uiteraard nog een flightcase om heen; die kun je laten maken of ook zelf maken

Hier websites waar je onderdelen kunt krijgen voor zelfbouw of om er 1 te laten bouwen:

http://www.conijnmuziek.nl/frame_homepage.html

http://www.ppcases.nl/home.htm


Even over de receiver: Ik heb nog nooit gezien dat zo'n ding op de grond bij je pedalboard (waar het er nog weleens heftig aan toe gaat) staat, zet 'm dus beter op de versterker (dan is de onvangst waarschijnlijk ook nog beter; hij staat hoger :wink: :-D )

Succes en laat even weten als je Velcro hebt gevonden of een ander materiaal waarmee je het hout of MDF hebt bekleed (mooi zwart uiteraard)

Groeten,