PDA

View Full Version : Rod Ling Heavy Metal deel 2



Thom TK
4 september 2003, 09:35
Heeft er iemand hier een lesboek Heavy Metal Guitar van Rod Ling?(er staat een stratmodel met een coole blauwe finish op de voorkant, op deel 1 dezelfde in rode finish),
Als er een solotje stat in bijv. C, dan kloppen veel van de tonen niet. (De 11e fret op de E snaar behoort niet tot de C majeur!)

Thom TK
9 september 2003, 11:12
iemand?

zZoRgO
9 september 2003, 13:39
dat solo'tje in C kan ook nog in C pentatonisch of C mineur of C dorisch, phrygisch of locrisch staan he... :wink:

Thom TK
9 september 2003, 13:45
dat solo'tje in C kan ook nog in C pentatonisch of C mineur of C dorisch, phrygisch of locrisch staan he...

Daar heb je gelijk in, maar als er in dat rifje (ik weet niet meer precies op welke positie) 3 tonen na elkaar komen, klopt dat niet meer.
Ik bedoel, 3 frets bijv. --9--10--11--.
Volgens mij komt dat in de Rock niet voor.(ik ken ook geen enkele toonladder waarbij dit voorkomt)

JV
9 september 2003, 18:16
dat zou de bluesladder kunnen zijn.


maar ook al was het de bluesladder niet, wat je let je om het wel te spelen? elke noot kan in principe altijd gespeeld worden. zolang je hem maar niet laat doorklinken als hij niet in de ladder zit.

4-3-2-1 speel ik bijvoorbeeld vaak als er een akkoordwisseling of modulatie is. werkt perfect voor een overgang oid.