PDA

View Full Version : Emg Lukather Elementenset vraagje



ieme
3 september 2003, 21:29
Emg Lukather Elementenset

Bouwjaar: 2003 te koop
Steve Lukather pick-up-set kant en klaar gemonteerd op strat-slagplaat incl. alle electronica,fluitje van een cent....
Prijs: € 400.00

Wie heeft ze en hoe klinken ze? waar zijn ze mee te vergelijken en zijn ze 400 euro waard?

Tot later!

ieme

ijff
3 september 2003, 21:55
Ik heb een beetje ervaring met een deel ervan.. d.w.z. ik heb een EMG-89 in m'n strat. Dat is in humbucking-mode in principe een EMG-85 die bij de brug zit in de SL set.

Klinkt briljant.. goede definitie hoge output. Goed te controleren met de volume knop.. en uiteraard geen ruis.

De singlecoils in de set zijn SLV elementen.. ik weet niet waar dat op lijkt. Ik heb in m'n strat nog een S (midden) en een SA (nek) zitten..

Bij Vox Humana kost de set EUR 380,-. Dat is de set zeker waard. De elementen zijn ca. EUR 130,- per stuk..
Ik ben erg te spreken over m'n EMG's.
Tip: koop er meteen een batterijhouder bij! De kans dat je met een lege batterij komt te zitten is niet groot.. maar toch fijn idee als je niet je hele slagplaat er af hoeft te schroeven.

ieme
3 september 2003, 21:56
Op de EMG website kosten ze slechts $285.-

ijff
3 september 2003, 22:05
Tja.. is niet direct het eerste artikel dat in de V.S. een flink stuk goedkoper is als hier hè...