PDA

View Full Version : Speakers Lab Series L5



Stage73
3 september 2003, 20:23
ging weer langs mijn gitaarshop, alwaarze weer beloofden dat de L5 in perfecte staat, opnieuw VOLGENDE week daar zou zijn. Volgende blijft volgende, lijkt het. Dus, geergerd fietste ik terug naar huis, kwam toevallig voorbij andere shop

stond er dus 1!

kan mijn Roland JC85 inruilen, zonder bijbetalen


MAAR!

een malloot heeft de speakers opgeblazen en er goedkope rommel ingezet. Welke speakers moet ik nu inbouwen..en wat kost het? Kan ik wellicht nog wat onderhandelen enzo. Doel is zo dicht mogelijk bij het origineel te komen, mooi clean warm fenderig geluid. Het zijn standaard 12 inchers die erin moeten

en..vraagje: loopt de amp schade op van het opblazen??

EdJ
5 september 2003, 14:59
Ik heb hier 2 originele Lab L5 speakers liggen.Helaas heeeft 1 v/d 2 een scheur in het karton.Ben wel bereid tot ruil tegen 1 fatsoenlijke 12 inch 8 Ohm.

Stage73
5 september 2003, 16:57
hmmm, ruilen gaat niet, heb zelf niks liggen. Wat moet ik doen tegen die scheur? 'reconen'? Weet je wat dat ongeveer kost? Ik ben niet zo heel erg technisch met gitaarspullen, vandaar.

kun je mij je contactgegevens doormailen naar

form_n_funk (at) hotmail {dot} com

?

Er komt namelijk dus nog eentje aan binnenkort die ik ga uitproberen. Mocht dat niet lukken, dan koop ik wellicht die andere en ben dan geinteresseerd in je speakers.

EdJ
6 september 2003, 02:38
wEL,mij is verteld dat je zo een scheur(die overigens is veroorzaakt door hetuit de L5 te halen(beetje te woest gedaan :oops: kunt repareren met een flexibel blijvende lijm.Heb echter geen zin om deze speakers te verkopen.Wil ze alleen ruilen tegen eeen fatsoenlijke 12".

Stage73
6 september 2003, 10:08
ok...dan too bad...het is voor mij sowieso al onhandig, aangezien ik in berlijn woon, en in m'n vakantieweekje in NL met speakers moet gaan rondhuppelen. Toch dank voor je reactie!

nicoverduin
6 september 2003, 10:56
De scheur kan je het makkelijkst repareren met ouderwetse witte houtlijm. Aan beide kanten een laagje erop spuiten (niet uitwrijven) en een week laten drogen (wordt doorzichtig). en klaar is kees.

Nico

Al
6 september 2003, 12:58
Welke speakers moet ik nu inbouwen..en wat kost het?
......en..vraagje: loopt de amp schade op van het opblazen??

Schade zal het de amp wel niet gedaan hebben. Uiteraard even nachecken of alles goed werkt en de amp goed op vermogen is.

In LAB amps zitten in de regel CTS speakers. Ik ben dat type nooit los tegengekomen. Als je zo'n setje kan krijgen zou dat mooi zijn. Een scheur in de conus van een speaker lijkt vaak erger dan het is en laat zich vrij makkelijk herstellen. Nico gaf al aan dat het te plakken is. Ik zou er nog een dun reepje tissue geknipt in de vorm van de scheur bij opplakken.

Al

Stage73
7 september 2003, 01:11
hmmm....probleem in alle gevallen is, dat ik niet vantevore akn uitproberen hoe het klinkt.Is gewoon lastig met een Rhodes, zeker als je geen auto hebt zoals ik. Ik heb besloten toch maar te wachten tot die andere L5 er is, ook om m te vergelijken met de andere spullen die de winkel heeft staan. Heb inmiddels zo'n 400E gespaard en als ik dan 300 voor de Roland krijg, kan ik vast wel een aardige Fender vinden.

Ik heb een beetje angst om veel geld in een zeldzamere transistoramp te investeren, als ik niet vantevoren het resultaat weet. Daar komt bij, ik moet er ook live van op aan kunnen, en als ik dan dingen moet gaan plakken..daar voel ik me niet happy bij.

Al, Nico en Edj bedankt! helpt me in elk geval een stukje verder!

stewartfan
6 januari 2004, 16:33
electro voice!!!!

Thijssie
7 januari 2004, 07:47
De scheur kan je het makkelijkst repareren met ouderwetse witte houtlijm. Aan beide kanten een laagje erop spuiten (niet uitwrijven) en een week laten drogen (wordt doorzichtig).

Of siliconenkit, daar heb ik erg goede ervaringen mee.

Het blijft wat langer goed, veel lijmsoorten worden na een aantal jaren als ze aan de open lucht en licht worden opengesteld, korrelig en verliezen hun flexibiliteit. Siliconenkit heeft daar geen last van.

Je kunt het zelfs verdunnen met wasbenzine en met een kwastje opbrengen....