PDA

View Full Version : Boss NS-2 Mogelijkheden???



Marshallover
3 september 2003, 20:01
Kan iemand me uitleggen wat de mogelijkheden zijn van de loops van de NS-2?????

Is het zo dat als je alle effecten (die toch vaak de meeste ruis produceren) in de loop zet (en deze dus surpressed), dat je na 1 druk op de knop je het normale (in dit geval Cleane) geluid van je gitaar krijgt, of wordt het pedaal dan simpelweg helemaal uigeschakeld? :-?

Je hebt namelijk een send en een return, maar ook een input en een output :-D

Send/Return = Alle effecten in loop.
Input = Gitaar
Output = Versterker

Aan = effecten
Uit = Alleen clean gitaar

Heb ik dit goed? :???:

Bedankt en groeten,

Lucky
3 september 2003, 20:22
klopt!
en je kunt je twee opties dan ook met levels oppepen
maar er zijn nog wat mogelijkheden....

ik dacht als ab box (een instrument...twee versterkers)
of twee instrumenten en een versterker....

en vast nog veel meer.

Marshallover
3 september 2003, 20:24
klopt!
en je kunt je twee opties dan ook met levels oppepen
maar er zijn nog wat mogelijkheden....

ik dacht als ab box (een instrument...twee versterkers)
of twee instrumenten en een versterker....

en vast nog veel meer.

Ik denk dat jij het nu over de Line Selector hebt; De LS-2 :wink:

Maar als het niet zo is, excuses.... :wink:

Ik bedoel dus deze:

http://www.monteallums.com/EFX/NS-2.jpg

Lucky
3 september 2003, 20:27
oeps !

*note to myself: learn to read, boy*

:oops:

Lucky
3 september 2003, 20:30
maar ik denk inderdaad dat je kunt kiezen om je gehele signaal te ns-en of een loop. misschien beiden...maar dat weet ik eigenlijk niet.

zegt de boss site er niets over?

Marshallover
3 september 2003, 20:41
De Boss site zegt dit;

The NS-2 Noise Suppressor eliminates unwanted noise and hum without altering an instrument's natural tone. It's the perfect pedal to quiet down any pedalboard or effects setup.

Features
Compact noise suppression pedal for eliminating noise and hum in guitar and bass effects and amplifier setups

Unique noise detection circuit preserves the natural attack and envelope of an instrument's sound

Threshold and Decay knobs allow for shaping the elimination/suppression as desired



Maar ik kan hieruit niet opmaken of het nou gescheiden loops zijn....

Lucky
3 september 2003, 20:48
nee daar wordt je niet veel wijzer van....

anyone?

Marshallover
4 september 2003, 09:12
Zijn er eigenlijk wel mensen die zo'n NS-2 hebben?

:lol:

Anders kom ik er waarschijnlijk niet achter op deze manier....

GRoeten,

InternEd
4 september 2003, 09:56
Zijn er eigenlijk wel mensen die zo'n NS-2 hebben?
Anders kom ik er waarschijnlijk niet achter op deze manier....

Hoi,

Ik heb 'r een liggen, maar al zeker een jaar niet gebruikt dus weet niet precies hoe 't zat. :oops: Ik zal vanavond ff in de manual kijken...

Groeten, Ed.

Phyrexian
4 september 2003, 10:28
Okay people,

You've got it all wrong. :)
Ik heb zelf die pedaal en het geheel werkt toch anders dan jullie vermoeden.

Enkele tips:
• Input komt van de gitaar natuurlijk
• Output gaat naar de amp
• ik vind de NS-2 beter werken in de fx-loop van een amp, hij lijkt me nauwkeuriger en sneller te werken, don't ask me why though. :)
• een noise suppressor zoals deze haalt alleen noise weg wanneer je NIET speelt! je stopt dus met spelen (tijdens de nummers of zo) en de NS-2 cut de noise die er anders zou zijn (door hoog volume of slechte pedalen en dergelijke). Hij haalt geen noise weg wanneer je speelt.
• zet de Decay best op zo snel mogelijk. tenzij je wenst dat de noise langzaam uitsterft ipv snel verdwijnt.
• de Threshold regelt uiteraard de hoeveelheid noise die weg mag gehaald worden, zelf zoeken naar het gewenste effect.
• nu die Send en Return dingen. De NS-2 heeft dus een soort loop in zichzelf waarin je weer pedalen kan zetten. Deze loop is niet aan/uit schakelbaar!
• De NS-2 heeft twee modes namelijk (1) Noise Suppression on/off (je trapt de noise suppressie dus aan en uit en
(2) Mute on/off [de NS-2 wordt dus gebruikt als mute pedaal, als hij aan staat staat de mute aan, als hij uit staat werkt gewoon de noise suppressie (of omgekeerd, ik weet het niet precies)]
• die loop in de NS-2 kan je dus gebruiken om bijvoorbeeld nog een pedaal in te zetten (een chorus bijvoorbeeld, want die vind ik altijd beter klinken in een loop). Doordat je een chorus in een loop zet, wordt het signaal sneller 'gechorused' en klinkt het beter. De loop in de NS-2 kan je dus gebruiken als je amp geen effectsloop heeft als een soort fx-loop voor de input. Het is niet hetzelfde als een echte effects loop, maar het kan je aardig helpen.
• ik plaats die NS-2 dus in de effects-loop van m'n amp. een chorus kan je dan in principe achter die NS-2 zetten, maar ik vind het dan NOG beter om die chorus bijvoorbeeld in de loop van de NS-2 te zetten (dubbele loop dus).

Ik hoop dat dit alles een beetje verhelderend klinkt? :D

Marshallover
4 september 2003, 11:05
Bedankt ! Het is in 1 klap helemaal duidelijk !!!

Groeten,