PDA

View Full Version : Laid back groove met jazzy gitaar



De Teng
3 september 2003, 19:49
Yo mannen en enkele vrouwen,

Bosch had me een drumfile ingestuurd met de vraag of ik die wilde inspelen op bas. Zo gezegd zo gedaan, maar aangezien hij die met Shakeel (meende ik) in wilde spelen en deze beste man op vakantie is, dacht ik.... 'laat ik hem zelf eens inspelen.' Leuk ook 'ter vergelijk'.

Verwacht niet van die supersnelle licks trouwens, vergeef me een sporadisch toonladdersgewijs foutje, maar voor de rest veel plezier ermee. ;)

http://www.warande.uu.nl/%7Ebgall/music/LB_Groove.mp3

Mithrandir
3 september 2003, 20:43
Hee, best lekker gedaan hoor, al vind ik je baspartij een stuk beter dan je gitaarpartij. De tweede is af en toe behoorlijk vals, nou heb ik daar zelf ook wel een handje van dus ik zal er niet teveel worden aan vuil maken. Ik vind je manier van spelen iig erg origineel.

En dan nog iets, heb je deze track ook zonder gitaar voor het betere "doe het zelf" werk.

De Teng
3 september 2003, 21:25
Dank je.. idd is de bassfile beter dan de gitaarfile. De gitaarfile heb ik na twee keer spelen maar opgenomen. 't Is ongeveer mijn stijl, met de eerlijke fouten erbij. ;) Ik kwam er ook achteraf achter dat de gitaar ook wat vals gestemd was ja, jammer. Over die file... mag wel, maar nu ff niet. Ik wacht eerst nog ff op Bosch, die ook over die file heenspeelt.

Bouke
4 september 2003, 13:50
Hey,

Kwestie van gitaar netjes stemmen lijkt mij :???: Baspartij is lekker groovy!!

Bouke

De Teng
4 september 2003, 14:10
He Bouke, dank je. Idd... ik zal het vandaag of morgen nog eens doen. Maar ben er voor de rest niet helemaal ontevreden mee, t is ook een improvisatie, so..

crypticon
4 september 2003, 16:46
gaaf gespeelt man, klink echt cool (op het valse na dan maar daar maak ik geen woorden aan vuil)
klinkt erg leuk!

ik ben ook fan van de file zonder gitaar maar dan wel met bas ook om te doe-het- zelven :-D

De Teng
5 september 2003, 10:32
Prima... dank je trouwens. Dit is wel een beetje mijn stijl, leuke out of tune nootjes, die naar mijn mening best aardig gelukt zijn -inderdaad... fouten zijn zo gemaakt, but I'm still working on it-. Ook nogal wat anders dan velen op het forum hier, dus vandaar deze file.

Ik zal binnenkort wel een link geven naar diezelfde file ok?

Bosch
5 september 2003, 11:39
Over je muzikaliteit kan geen twijfel bestaan. Leuk en goed gedaan. Het hoofdthema vind ik mooi, doet me denken aan Scott Henderson. Het gitaargeluid mag er zeker ook zijn!

Binnenkort weer samen wat opnemen?!!! (Maar dan jij op de bass). :D

Greetz,

~Bosch~

De Teng
5 september 2003, 11:42
He Bosch, we staan elkaar weer eens te keuren. ;)

Dank voor je compliment, ik sta ook ter plekke te improviseren, vandaar dat het niet helemaal ok is. -Teng... houd eens op met je continue te verdedigen, je bent gewoon beter in bassen. OK-

spelen..?... binnenkort wel weer eens, maar nu ff niet. :D

moretel
5 september 2003, 19:16
Klinkt leuk hoor en die "valse" nootjes geven er wat spanning aan.
En weet valse noten bestaan niet, elke noot kan op elk accoord.
En foute noten zijn niet gewenste noten. En zoals vaak is iets wat je niet wenst uiteindelijk het leukst.

Volgens mij is het trouwens geen ongestemde gitaar maar meer verschuiving in pitch door fret techniek.