PDA

View Full Version : HELL YEAH, koopje or what ? NU MET FOTO`s !!!!



skabouter
3 september 2003, 16:56
ik heb een Aria pro II cat series gekocht. was 20 euro :)
hij:
-ziet er goed uit
-speelt goed
-klinkt goed
-is niet kapot
-heeft S-S-H configuratie
-normale Trem

hij is zwart, en lijkt qua uiterlijk een beetje op de js1000. beetje dik dus, maar mooi rond. best mooi ding eigenlijk, en dat voor maar 20 euro :)
wauw

alleen ik hem een vraagje. tis een lefty, en ik speel niet links. ik draai hem dus om, en de snaren ook. ff extra gaatje maken in de kleine horn, voor de strap-pin. en dan doet ie het prima voor mij

alleen worden elementen eigenlijk naar links/rechts handige gitaren geinstalleerd ? moet ik de pu`s ook omdraaien ?
of maakt het geen verschil ?

EDIT: de foto`s zijn er !!!!

http://community.webshots.com/photo/81277125/88906742ZlvVip

http://community.webshots.com/photo/81277125/88907003YjwlVX

http://community.webshots.com/photo/85051591/88908486yllqlO

http://community.webshots.com/photo/81277125/88907183fWLDCd

bert k
3 september 2003, 17:34
Hmm, volgens mij zitten de pooltjes op verschillende hoogtes bij een single, zeg maar standaard strat. Dan zou je ze idd moeten omdraaien. Als die pooltjes allemaal even hoog zijn, of afstelbaar, dan maakt het niet uit.
Trouwens nergens een plaatje van dat ding kunnen Googlen :-?

telecastermaster
3 september 2003, 17:59
Je moet de topkam toch ook nog omdraaien?? :???:

BLOK182
3 september 2003, 18:01
Tis idd een koopje, cool, foto!!

Anavrin
3 september 2003, 18:12
Je moet de topkam toch ook nog omdraaien?? :???:
je kunt beter een nieuwe kopen, want als je 'm gewoon omdraait, dan zit het hoge deel vd topkam aan de verkeerde kant. UItvijlen kan ook, maar dat zou ik niet doen, want dat is gewoon een kutkarwei, en je doet het eigenlijk nooit zuiver genoeg.

wietse
3 september 2003, 18:21
zeker een koopje , je verslaat mij hier mee wat deze gitaar aangaat 20 euro voor een goed werkende gitaar (electrisch) is mij nog niet gelukt.

Swan
3 september 2003, 19:41
waar heb je em dan gekocht voor 20 euro? rommelmarkt oid?

jorrit
3 september 2003, 19:43
dude 20 euro? k vraag me nog steeds af wat jij doet voor al die koopjes... :P maar goed gefeliciteerd man..

The Mule
3 september 2003, 20:17
Waar en van wie koop je [censuur] een electrische gitaar voor €20,- :???: Bij een junk achter het centraal station ofzo?

BLOK182
3 september 2003, 20:24
Een vriendin van me heeft van iemand een prince strat + 15 watt amp voor 35 euro gekocht, er lopen dus wel meer van die knuppels rond :-)

skabouter
3 september 2003, 23:56
juist ja, topkam ! thnx, was ik ff vergeten. ik koop wel een nieuwe ja denk ik. en verder steken de pooltjes NIET uit, dus omdraaien zou dan ook niet hoeven ?

tja, waar vind je zoiets. ik dacht eerst ook: hmm, zal wel gestolen goed zijn, met junk ofzo. maar ik belde, en die gast klonk keurig, en zat net te eten met zijn vriendin. leek ok dus.
en toen ik heb opzocht ook. heel aardig, vriendelijk, brilletje :)
geen junk dus. eerlijk goed.
ik heb hem net gemaild om nog eens te bedanken, en om ook te vragen waarom ie er zo weinig voor wou hebben

hij zei eerst 30. toen mailde ik 20. en zonder verder gedoe zij hij DEAL. best vaag. dit ding is ECHT goed. man, hij klinkt heel lekker.
beetje punchig, en attackig. direct zeg maar (kvind geluid altijd moeilijk te omschrijven). hij klinkt ook lekker warm.
ook ziet ie er goed uit. paar butsjes ( klein) en een krasje op de achterkant, zeg maar. prima ding ! erg blij mee :)
ik zou zeggen dat ie best 200 waard is. DAN zou ik hem niet gekocht hebben, maar zou het evengoed wel een goede koop zijn, denk ik.

pics volgen, trouwens. morgen in de middag staan ze hier, in dit topic ! :)

skabouter
4 september 2003, 12:50
net antwoord gehad. hij kreeg die gitaar min of meer gratis bij een flightcase en wat FX`s en hij vond rond de 30 euro wel mooi om hem te verkopen. zoiets zou hij betalen zij hij.
maar hij is dus zeer redelijk :)

Fluffy
4 september 2003, 13:46
dude......... waarom kom ik noot zulke mensen tegen :(

renier
4 september 2003, 15:39
grappig, dat was ook mijn eerste gitaar, een Aria Pro II cat series toch?

zwart, zwarte slagplaat, inderdaad een peetje puntige JS vorm.

best een grappig gitaartje inderdaad, veegt de vloer aan met een squier in ieder geval. let wel effe op de brug en vooral het tremelo gat, dat is niet zo'n denderende kwaliteit en wil dus nogal eens breken.

skabouter
4 september 2003, 16:49
juist, dat is hem ! precies zo als je zegt. idd, die trem kan beter. maar verder tres bien :)

(ik bedoel: tis niet beter dan mijn ibanez en epi elite natuurlijk, maar gewoon wel goed, en helemaal voor maar 20 euro :) )

skabouter
4 september 2003, 16:51
ohwja, ff iets anders. ik vind hem nogal saai (veel zwart) en wil deze nou eens gaan verbouwen enzo, omdat ie toch maar 20 euro was, en dus toch niet zonde..........

ik dacht misschien aan helemaal schuren en olieën. maar weet iemand wat voor hout er onder die superdikke zwarte verf/lak laag zit ?
toch wel blank hout, of niet ? mooi blond vind ik olie wel mooi, maar niet op donker hout (bijv mahonie)

of heeft iemand nog andere ideeen ? brand los zou ik zeggen :)

bert k
4 september 2003, 18:59
Houtsnijwerk? :-D

skabouter
4 september 2003, 20:00
zou mooi kunnen zijn,maar dan wel eerst schuren en oilien, toch ?

in die zwarte verf en lak snijden is niet mooi :D

wietse
4 september 2003, 20:06
waarom pak je niet de slagplaat of de inputjack los (aangenomen dat het een strat model is) kan je vaakdaar onder wel zien wat voor hout het is.
en als de lak daar even dik is als op de rest van de gitaar dan schraap je er gewoon wat af kan daar geen kwaad.
weet je tenminste wat het is.

skabouter
4 september 2003, 20:36
kan ook, ja ! goed idee.

maar ik ging net een gaatje boren, voor de strap pin, en het zaagsel was blank. dus ik denk dat het gewoon "wit" hout is

BLOK182
4 september 2003, 20:46
Prachtig dingetje duur, voor 20 euro, damn :-)

MarshallSG
4 september 2003, 20:49
Een glas in lood ontwerp er op. Erg orgineel.

wietse
4 september 2003, 20:59
kan ook, ja ! goed idee.

maar ik ging net een gaatje boren, voor de strap pin, en het zaagsel was blank. dus ik denk dat het gewoon "wit" hout is

of het is multiplex, krijg je ook wit zaagsel ik bekijk ze altijd effe soms lijkt het heel mooi en dan blijkt het toch multiplex te zijn.
en dat wil je beslist niet blank hebben.

iam
4 september 2003, 21:00
man ik vind hem gaaf!

en hij is nog sjieker op zn kop :)

skabouter
4 september 2003, 23:39
tja, wietse, het is mij ook onduidelijk. ik vind olie finish ALTIJD heeeel mooi. het mooist. (alleen heb ik nu 7 gitaren, allen met lak)

dus deze op olie leek me wel wat.eerst schuren, en dan olie. maar ik weet het toch niet helemaal zeker.

wat me ook leuk leek, was om het een soort Vai idee te geven. hij is al helemaal zwart. dan nog de pu`s roze, knoppen groen, en nog iets geels bij de plaat, of iets anders. FELLE kleuren, welteverstaan.

het wordt OF dat, OF het schuren en die andere dingen. maar dat schuren kost zoooooveeeeeel tijd en moeite.
ik denk dat ik EERST dat Vai idee ga doen. en als dat saai wordt, dat ik dan maar eens ga schuren en dan zie ik wel verder. als het hout mooi blijkt te zijn doe ik olie basis. zo niet, dan een leuk verfje, en olie.

denk ik.

oja, en aan Iam: ja, cool, he opzekop. ik vind linkshandige gitaren altijd erg lelijk, gewoon puur omdat ik rechtshandig als standaard zie. ook bij mijn gitaar, als je de eerste 2 foto`s ziet vind ik het niet mooi.
maar als je hem opzekop vasthoud, dan vind ik dat linkshandig eigenlijk wel stoer :D

Lucky
5 september 2003, 00:59
grappig!

hij heeft iets Burns-achtig...zo omgedraait
maar dan space-age.........

ik bedoelde meer Mosrite....

http://www.h2.dion.ne.jp/~a-konno/image/mosrite.jpg


grappig...coole meankijkende dude rocked libelletuin !!!!

Josdevos
5 september 2003, 01:07
Je moet er voor zijn, zeker een leftie, maar inderdaad, €20 is niet veel...

Congrats

bert k
5 september 2003, 09:25
Yes, mooooi gitaartje, man! Kleurtjes lijkt me goed idee.
Idd wel gek gezicht, zo'n omgedraaide gitaar. Beetje Hendrix, maar dan moet je je haar nog een beetje laten groeien :-D

Pickslide
6 september 2003, 12:16
http://www.h2.dion.ne.jp/~a-konno/image/mosrite.jpg




Hier wordt ik dus echt duizelig van als ik er naar kijk

skabouter
7 september 2003, 01:38
het is inderdaad beetje zo`n idee. die onderste horn, die langer is.
maar verder natuurlijk in niets op elkaar lijkend.....................

zijn er hier eigenlijk nog meer gasten met een opzekop lefty ?
dacht dat het vrij normaal was, maar het lijkt wel of niemand het hier heeft................