PDA

View Full Version : marshall valvestate



toep
3 september 2003, 16:10
hallo :cry:
hij is weer kapot,
dit keer is het probleem dat hij kraakt zodra je hem aanzet( kre krk krkrkrrk krkrr rkk rkrr).
ik denk dat het de lamp is wat is jullie mening?
bijvoorbaat dank voor je reactie

Timmer
3 september 2003, 17:59
kre krk krkrkrrk krkrr rkk rkrr betekent meestal een breuk in de kabel

krijg je echter tussendoor steeds vaken een grkkggrrr rrgkgg kgrggg dan zal wellicht de pre-amp buis kaduuk zijn, maar dan nog kan het een probleem zijn bedrading/potmeters etc...


Nou effe serieus: heb je je gitaar ingeplugd of niet? Als je gitaarkabel niet helemaal lekker is of er ergens anders een verbinding niet helemaal fris meer is dan hoor je dat waarschijnlijk zo terug voornemelijk als je beweegt (snoer/potmeter/etc).

Probeer anders eens met je nagels ofzo tegen de buis aan te tikken, kijken of je een vreemd geluid hoort. Zon pre-amp buisje zou in principe jaren mee moeten kunnen.

toep
3 september 2003, 18:23
ik heb mijn gitaar nog niet eens ingeplugged en hij gaat al krkrkrkr.
ik denk niet dat het aan mijn potmeters ligt ik heb ze laatst gecheckt en na de check deed hij het nog prima.
maar wat bedoel je met, dat je zonder preamp buis kan?

Diedo
3 september 2003, 19:51
nee, je moet tegen de preamp buis aantikken(als je versterker aan staat--> pas op!!) en als je dan een raar geluid hoort, heb je een rotte buis...

(waar bevind dat buisje zich eigenlijk? ik heb er nooit op gelet bij een valvestate...)

Timmer
3 september 2003, 19:58
ik bedoelde (en zei) dat zo'n buis jaren mee zou moeten kunnen. Gloeit ie wel? Komt er voor de rest nog wel een beetje normaal geluid uit?

lars
7 september 2003, 19:07
Die buis zit in een metalen bakje aan de binnekant/achterkant, ligt aan et type. maar dat geluid komt waarschijnlijk door een klote aan/uit schakelaar. ik heb et ook ooit eens gehad met een vs100 head, en dat was te verhelpen door er een zooi contactspray in te spuiten. Vervangen kan natuurlijk ook, is niet zo moeilijk zelf te doen.
Wat eventueel ook nog kan is de reverb, als je model dat heeft temisnte. dat is dan weer te controleren door bij de reverbtank et rode en witte stekkertje even uit et contact te trekken.

Toaster
7 september 2003, 22:20
Of je hebt een losse ELCO.

Shroef die bak los waar de versterker in is gebouwd en kijk of alle onderdelen nog vastzitten. Bij de Valvestate zitten er twee redelijk grote Elco's in. Als die los zitten krijg je veel herrie...

Check sowieso ff de onderkant van de printplaat, kijk of alle soldeerpuntjes nog heel zijn. Deze printplaat zit vast met plastic pluggen die uit twee onderdeeltjes bestaan. Kun je er gewoon uithalen en later zelf weer terug in elkaar zetten.

Nocki
8 september 2003, 00:14
Helaas. ik heb het ook gehad. soms na een tijdje een geluid alsof tie ontplofte... terug gebracht naar de winkel waar die vandaan kwam (het was een marshall vs265) en die heeft m zelf maar laten repareren want anderes duurde het zolang voor dat ie bij marshall was. 2 maanden zonder amp. ik krijg m terug. ik kom thuis. Kedeng... nog steeds het rotgeluid maar nu vaker en harder. weer terug (zie je de kilometer en benzine meter lopen...) amp weer gerepareed en nocki speelt 2 maanden op een fender buizen bakje. zo;n blues dingetje... amp terug. nog niet 100"maar helamaal verkocht voor de buisjes... amp ingeleverd bij feedback. en eindtrapje gekocht... grrrr. troepie...

voor mij hgeen valvestate's meer hoor. ik was er heel blij mee maar was zo kapot. verder wel leuk geluidje trouwens...

Nocki