PDA

View Full Version : Vox modeling



bert k
3 september 2003, 16:07
Hoi, heeft er al iemand ervaring met de Vox AD versterkers? Ik zit zachtjes een beetje aan modeling te denken, en die Voxen zien er zo cool uit :)

Negative K3 fan
3 september 2003, 16:16
naar horen zeggen maakt vox de beste modellers, ik weet niet of er hier al topics over zijn gemaakt, maar op harmonyn cecentral heb ik er een paar de revu zien passeren link> http://acapella.harmony-central.com/forums staat alles in wat je wilt weten denkik.

bert k
3 september 2003, 19:23
Thnx, goeie link wel. Dit weekend maar ff bij Feedback of bij Peter Verspuij zo'n ding gaan testen.

Btw, ik heb vorige week voor het eerst een Roland Cube 30 gehoord. AAAAHHHH!!! Wat een geweld voor het geld. Wist ik niet.....

piezo
14 september 2003, 11:41
Wij hebben de 60 watter vergeleken met de Line 6 Flextone III XL en vonden de Vox stukken beter klinken. Let wel, met de fabrieks presets. Het schijnt dat die bij de Line 6 nogal zwak zijn.

wietse
14 september 2003, 13:19
onze 2e gitarist heeft er één valvetronic noemen ze dat geloof ik?
hij zweert er bij ,terwijl ie anders niks anders wou dan z'n bassman .
enigste nadeel is ze willen nog al snel brommen zeker als de aarding niet super is , daar heeft hij tenminste last van die bassman was lang zo gevoelig niet.

Polytheme Pam
15 september 2003, 02:06
Bert, laat 't ff weten als je 'm aangeschaft hebt, ben namelijk zeer benieuwd!

marc_o
15 september 2003, 11:54
Wat ik vaak een zwak punt vind bij de modellingsvertserkers, zijn juist die fabriekspresets, altijd veel te overdreven en te compressed, waar is dat nou toch? Je zou bijna denken dat er geen gitaristen aan te pas komen eer ze de deur uitgaan, ze moeten ook goede "droge" geluiden laten horen, nee, dan laten ze , ik noem maar wat, een slp 59 horen en dan doen ze er voor de aardigheid een delaytje bij en een klein chorusje, die mensen weten toch ook dat er op zo'n oude versterker niet veel zit? Er zijn een paar modellingvertserkers die serieus goed klinken, maar daar moet je gewoon even voor gaan zitten, dat red je niet in een winkelbezoekje, en dat is jammer..

bert k
15 september 2003, 17:51
Dit weekend had ik de kans om een Vox en een Line6 Flextone eens te vergelijken. (Bij Feedback , in zo'n peeskamertje :-( )
Ik had de Line6 al eerder gehoord, bij demonstrateur Ron Huizen, en dat klonk als de hemel op aarde, maar dat heb je met demonstraties.

De Vox was de 1*60 variant, net als de Flextone. We hebben natuurlijk niet naar presets geluisterd, dat is stom. Idd beetje galm, beetje chorus, klinkt altijd wel lekker. Nee, we zijn gewoon bij nul begonnen, naar kale amps luisteren, met de toonregeling neutraal.

Ik vond de Vox tegenvallen. Klonk dof, kasterig, telkens net niet origineel (en zowel ik als de vriend die mee was hebben best wel ervaring met ouwe amps. Hebben er zelf een stel, dus we weten meestal wel hoe het origineel moet klinken)
De Line6 deed het kunstje wel, of kwam er in ieder geval dichter in de buurt.

Heel vreemd, want ik hoor iedereen over Vox roepen. Misschien omdat de Vox meer presets heeft; de Flextone heeft er maar 4...

Wat ik ook nog eens wil testen is het verschil tussen de Flextone en de Vetta, die twee keer zo duur is. Hoor ik het verschil? En hoe klinkt een flextone op een 4*12?

Vragen, vragen... We zoeken rustig naar antwoorden.

Speeddemon
16 september 2003, 00:23
Die Ron Huizen benadert het samenstellen van een 'signature' sound ook heel anders. Bij Dijkmans in Breda heeft hij z'n eigen presets in de Vetta daar gezet, en om bijvoorbeeld het ouwe JCM800 geluid te krijgen, pakt ie juist Soldano's!!! En voor SRV-clean pakt ie geen Blacface ofzo, nee de Line6 Chemistry X. En ook mix-matched hij verschillende tops en speaker cabinets.

En zoals bij elke modeller/fx-bak=overdaad schaadt, dus niet gain voluit, of chorus op 10.

Maar dat terzij, ik ben/was zelf nooit zo te spreken over Line6 (op de Vetta na, en de cleanere sounds uit de HD147), maar die Ron Huizen kan er wat van!!!

bert k
16 september 2003, 09:23
Maar dat terzij, ik ben/was zelf nooit zo te spreken over Line6 (op de Vetta na, en de cleanere sounds uit de HD147), maar die Ron Huizen kan er wat van!!!

Ja, maar mij wordt verteld dat de techniek van de flextone afkomstig is uit de Vetta. Hoe bedoel je dat dan?

En inderdaad, Ron huizen kan het wel. Aardige gast en prima gitarist.

ruurd
16 september 2003, 09:24
!!!!!!!!er is alweer een nieuwe valvotronix op de markt die zeker tien keer beter klinkt dan de oude. dus het kan zijn dat je een oude hebt gehoord!!!!!!!!!

bert k
16 september 2003, 13:46
!!!!!!!!!! Inderdaad! Ik heb zowel de 2*12 als de 1*12 bij Feedback Rotterdam gehoord. Nou je het zegt, die zie ik er wel voor aan om me ouwe meuk voor te zetten. Die 1*12 Vox ging echt zwaar door het ijs naast de Line6.

m-pac
16 september 2003, 20:44
he hallo,

Ik heb zelf de flextoneIII xl en vind em juist 10 x beter dan die Vox en bij the way de line6 heeft 32 presets ( met floorbord of midi).
De fabrieks presets zijn inderdaad vrij but van de line6, maar na een paar uurtjes piemelen en tweaken heb je echt topsounds.
Het belangrijkste vond ik om de speakersimulatie uit te schakelen waardoor je tie echt overeind blijft zelfs naast mijn sologitarist die met een jcm+4x12 en een gibson speelt.
Maar het is wat je zoekt?
Ben je naar vintage opzoek of high gain modellen?
De vetta1 of 2 die hebben veel meer mogelijkheden door de vele stompboxen en duo schakeling (2 amps per x).
Verder is de flexIII inderdaad gebaseerd op de vetta en zal in de zeer nabije toekomst flink uit zijn te bereiden. cool toch?
Line6 is tevens de meest innovatieve van het hele aanbod modellersdus meer users meer support meer backup meer sharing blablabla...het lijkt wel een reklamespot....eh ikga line6 ff mailen of ik mijn commissie weer kan ontvangen.......hahaha he succes trouwens met je keuze en ik ga nu ff een potje voetbal kijken Milan-Ajax....ook erggg leuk :P

Swampash
19 september 2003, 20:41
Ik heb een valvetronix 120 watt en ben zeer tevreden.
Inderdaad zijn de presets kut, origineel heeft line 6 hier ook last van, maar Ron huisen zet zijn eigen presets in alle Line 6 spul. (nu ook voor usa). erg slim!! want 80% van kopers luistert alleen naar presets.

Een eigen instelling op de valvetronix kan je het beste bereiken als je de manual up en down knoppen tegelijk indrukt.
Je komt dan in een neutrale fase en kan dan lekker pielen.
Probeer maar eens de Ac30 set met de pedal op treble boost. vet Geil.
Ooh ja, een flestoneIII is wel een poepie duurder. dus die zal je moeten vergelijken met die nieuwe valvetronix (vtx) ofzoiets.

Trouwens wie heeft de Vox tonelab al gezien of geprobeert? is die al te koop?


greetz

m-pac
23 september 2003, 00:06
he hallo,

DAn moet je toch ff de line6 site checke voor de nieuwe prijzen.....want die toch wat lager gegaan.
En ieder zijn ding...gelukkig maar ik vond het logo van die vox vreselijk goedkoop staan z'n plastic ding mag wel uitkijken dat tie niet smelt..
Hahahaha .....als jij m maar lekker vind klinken..


greatzzzzzzz,

:lol:

bert k
23 september 2003, 00:15
Heb net een Flextone III gekocht. Mooi!!! Nu nog uitzoeken hoe het zit met die presets... Ik gebruik ze wel, maar ik heb ze gewoon zelf gemaakt.

m-pac
23 september 2003, 19:47
he hallo,

Goede keuze man, er komt binnenkort meer ondersteuning vanuit line6 qua presets e.d.
Je kunt op de line6 site bij het forum kijken voor veel meer info.
En er is ook een site in nederland waar je een patchmaker kunt downloaden om te deep editen http://home.hccnet.nl/p.van.vegchel/patchmanager

succes en laat horen wat je ervan vind

Swampash
23 september 2003, 20:28
Hallo m-pac,

Werk je voor Line6 ofzo??

Het gaat mij er niet om hoe de versterker of het logo eruitziet, maar Line 6 is wel het meest plastic fisher price artikel wat in de muziekwinkel te bewonderen valt.
Het verkoopt ook om de een of andere reden alleen erg goed in de benelux. Zal wel door Ron zijn uitermate goede inzet komen.

bert k
23 september 2003, 20:34
@M-pac: ik ga zeker ff op die site kijken. Tot nu toe dik tevredeb met het ding. Over die presets: tja, het zijn er maar 4... Ik koop zeker nog geen floorboard: te duur. Maar misschien kan ik hem aan de computer hangen en via MIDI aan de slag, dat is nog niet duidelijk.

@swampash: plastic??? Ben jij niet in de war met die Spiders? Die zijn wel een beetje goedkoop. De Flextone vind ik er netjes uitzien, bovendien boeit dat niet; het gaat om het geluid.
Over Ron's nuttige werk: hij heeft een prachtige demonstratie gegeven, en een paar dagen later ben ik teruggegaan om in alle rust de Flex en een Vox naast elkaar te zetten. En toen ging de Vox door het ijs...

jaywalker
23 september 2003, 21:50
Ik vond de Vox tegenvallen. Klonk dof, kasterig, telkens net niet origineel (en zowel ik als de vriend die mee was hebben best wel ervaring met ouwe amps. Hebben er zelf een stel, dus we weten meestal wel hoe het origineel moet klinken)
De Line6 deed het kunstje wel, of kwam er in ieder geval dichter in de buurt.

Heel vreemd, want ik hoor iedereen over Vox roepen. Misschien omdat de Vox meer presets heeft; de Flextone heeft er maar 4...

Vragen, vragen... We zoeken rustig naar antwoorden.

Ik snap de combinatie vox en modeling zowieso al niet, maar het zal best
goed kunnen klinken ik heb het nog nooit gehoord

bert k
23 september 2003, 22:03
[Ik snap de combinatie vox en modeling zowieso al niet, maar het zal best
goed kunnen klinken ik heb het nog nooit gehoord
Nou Vox is een versterkerfabriek en die hebben een modelingversterker gebouwd. Valt niet veel aan te snappen. :)

m-pac
24 september 2003, 16:03
he gasten,

Ehh plastic uiterlijk??? DAn ben je inderdaad in de war met een andere amp,want de flextone ziet er zeer fraai uit en dat geldt ook voor de vetta en hd147 dus snap jouw opmerking niet helemaal.
En line6 doet het in duitsland en amerika nog veel beter dan in de benelux , dus ook die vlieger gaat niet op.
Maar niets ten nadele van VOX op zich want de echte vind ik echt een topper, alleen de valvetr niet...that's it.

En bert ja je kunt bij de rest van de presets komen via midi en die patchmaker software,en zo kun je lekker spielenvaren!!!

greetzzzzzz!!! :lp:

7th heaven
26 september 2003, 00:09
ja dat is de vertegenwoordiger( ron of rob weet ik veel hoe die heet) die heeft altijd van die gladde praatjes hahaha.

want hoe kun je annders weten dat het aan de andere kant van de wereld beter gaat dan hier!

m-pac
27 september 2003, 01:47
he joker,

Hoe ik dat weet....eh ...lezen misschien...interesse tonen in dingen.....oh ja .....je ergens in verdiepen...
Zou je ook eens moeten doen, dat werkt !

En misschien kan ik je wel aan wat gear helpen...aangezien je niets hebt volgens jouw profiel

greetzzzz!! :???: :-D

Swampash
27 september 2003, 10:18
pffff, at en agressie! :???:

m-pac
27 september 2003, 14:05
he hehe,

Een beetje stangen op zijn tijd kan echt geen kwaad hoor!
Het is zeker geen att.

later! :dance: