PDA

View Full Version : Buizen versterker in combinatie met boss gt-6



anoniem
31 januari 2002, 15:37
Ik speel over een 50w marshalltop en 4x12" box met een ephiphone les paul(elementen vervangen door gibson les paul elementen), ik zit er nu aan te denken een Boss GT-6 aan te schaffen.
Zal dit apparaat mijn 'distortion'/'clean' geluid kunnen verbeteren, of juist verslechteren, verder wil ik wat chorus, reverb, delay etc.. gaan gebruiken(experimenteren).
Thuis wil ik hem in combinatie met de Maxi Studio ISIS(Guillemot) gaan gebruiken(Harddiskrecording)

Aanrader of beter losse effecten aan schaffen?

Chiel
31 januari 2002, 16:25
Het is zondermeer een goede effectprocessor. Helaas vind ik een dergelijke processor niet mooi als hij direct op een mengtafel wordt geprinkt.
Wanneer je 'm gebruikt i.c.m. een buizeneindtrap dan is het een geweldige machine. Heb zelf ervaring met een GT3 en GT5 met een Marsh 9200 eindtrap en een Koch 4x12". De GT6 is wat geavanceerder en maakt gebruik van snellere converters. Hij klinkt zondermeer bijzonder overtuigend en je kunt er bovendien leuke dingetjes mee uithalen. Experimenteren gaat echt in een handomdraai en de effecten zijn ongekent voor een apparaat uit deze prijsklasse. Wellicht zal een G-major betere effecten produceren, maar deze heeft echter niet de mogelijkheid om de effecten in een willekeurige wijze te combineren.
Voor 'Lukater' en 'van Halen' achtige geluiden kun je hier prima mee uit de voeten, maar een goede acceptabele ritm. distortion heb ik er nog niet uit weten te toveren. Dus Jeff Healey, Gary More etc. kun je beter uit een 'hardwarematige' preamp halen.
Met het oog op prijs en gebruikersvriendelijkheid zal dit niet meer of minder toevoegen dan losse effecten. Ik vind hem prima.

Greets, Chiel.

anoniem
31 januari 2002, 16:43
Ik heb geen enkele ervaring met dit soort effecten, Kun je gewoon het overstuurde 'distortion' geluid van de marshall gebruiken en hier zonder problemen GT-6 effecten bijzetten, denk aan chorus, delay..

Chiel
1 februari 2002, 09:03
Jep dat kan. Alleen wanneer je wilt schakelen naar een clean geluid, dan moet je zowel je Marsh schakelen als de GT. Of de Marsh zou midi moeten hebben, maar dat heeft ie dus niet.

anoniem
1 februari 2002, 10:23
kun je de voorversterker van de marshall niet gewoon in de effectsloop van de GT-6 hangen ? en dan met de GT-6 de voorversterker van de marshall aan/uit schakelen.. (distortion/clean?)

voor clean kun je het met de GT-6 als voorversterker toch wel af ?

Chiel
1 februari 2002, 16:06
Je kunt inderdaad een externe versterker aan de effectloop hangen. Zodoende kun je programmeren wanneer je de versterker aan de effectloop wilt horen. Je kunt dan echter geen gebruik maken van de Marsh wanneer de effectloop niet aangesproken is. Je moet dus een extra versterker hebben voor die keren dat je de effectloop niet gebruikt.

Zelf heb ik een preamp op de effectloop aangesloten welke ik voor lekkere stevige ritm. gitaar partijen gebruik. Mijn Boss-GT3 geluid gaat via de output L/R naar een Marsh 9200. De preamp had in mijn geval ook bijv. een mesa combo kunnen zijn of marshall top. Nadeel is wel het aantal kabels wat je eraan heb hangen. Maar ach, daar valt ook wel mee te leven hè.

Greets Chiel.

xystus
4 februari 2002, 00:33
ik gebruik een GT-3 in comb. met een Marshall JCM 800 lead (buizen dus) + cabinet en het klinkt lekker.