PDA

View Full Version : PRS vraag



iam
3 september 2003, 14:19
Voor welk soort muziek is een PRS nu eigenlijk ontworpen?
Je ziet vooral nu dat veel (NU-)punkgroepjes met een PRS spelen maareuh, ik denk niet dat de gitaar daar oorspronkelijk voor gemaakt is...

Ik weet ook dat er verschillende PRS-en bestaan met verschillende klanken (dmv bolt-on necks, andere houtsoort)

maar ik heb het hier over de 'standaard' set neck mahony PRS waarvoor is die gemaakt oorspronkelijk?

LordRiffenstein
3 september 2003, 14:49
PRS is behoorlijk veelzijdig, je kan er rock of punk of metal of blues of of of mee spelen. Het is een beetje spijtig dat ze nu ge-associeerd worden met (Nu)-metal and Nu-punk want ze kunnen best wel voor andere stijlen gebruikt worden.

Ik gebruik mijn Standard Maple Top bv voor blues en rock en dat klinkt super. :-D

Sander
3 september 2003, 15:20
Man, PRS is duur en das niet punk he....

Wicked Willy
3 september 2003, 15:31
Je ziet idd veel Nu-Metalbands die op PRS spelen, mijn ervaring is echter dat het een allround gitaar is.......maar ik vind ze niet echt geschikt voor Jazz, blues en country....nou ja de hollowbody trouwens wel.......en misschien ook de soapbars.....ik vind het meer pop/rock/metal gitaren.....ze zijn alleen wel achterlijk duur, maar dan heb je wel een geweldige sound, mooie looks en je moet het zien als een investering aangezien ze niet echt bepaald zakken qua prijs tweedehands.

Maar goed dat is mijn mening....dus............ :-D

BLOK182
3 september 2003, 16:00
Ze zijn idd niet voor een echt specifieke muziekstijl, net zoiets als Gibson denk ik, je kan er op bluesen, rocken, metallen, punken, alleen zijn ze door humbuckers niet echt geschikt voor country (als in "tele is beter") en voor jazz heb je idd de hollowbody.

Ohzoso
3 september 2003, 19:52
yup, een "klasse allroundgitaar". Net geen Gibson, net geen Fender, eigenlijk een beetje kruizing van die 2, dus gewoon PRS. Als je em echt voor een specifieke stijl wilt gebruiken, kun je em natuurlijk aanschaffen volgens jouw wensen (hollowbody vs solidbody en pick-up keuze +config). Qua speelcomfort istie echt wel voor zo`n beetje alle stijlen geschikt.

The Mule
3 september 2003, 20:13
Ik vind het een droom voor 'mijn stijl' bluesrock, classic rock en southern rock, eigenlijk net als een Les Paul. Alleen is de PRS een stukkie veelzijdiger qua sounds vanwege de coilsplit standen.

Veel van die nu-metal bands krijgen als ze een beetje bekend zijn hun instrumenten gratis van PRS, puur om de bekendheid van het publiek met het merk te vergroten. Meneer Smith draait daar gelukkig niet omheen in interviews. Persoonlijk vind ik het jammer dat het merk steeds meer met die troep geassocieerd wordt, maar goed, wat doe je eraan...

BLOK182
3 september 2003, 20:25
Ik moet wel zeggen, in drop D kan je er wel lekker Good Charlotte mee spelen :-D

Sander
3 september 2003, 20:26
Ik moet wel zeggen, in drop D kan je er wel lekker Good Charlotte mee spelen :-D

Dat kan je net zo goed op je 20 euro Aria spelen :D