PDA

View Full Version : Dimarzio Evolution



Thom TK
3 september 2003, 11:47
Ik heb eeb paar vraagjes over de Evolution, want ik wil mijn V8 element laten vervangen in mijn Ibanez RG470.
Heeft de Dimarzio een hogere output dan de V8?
(Ik geloof dat de V8 een alnico spoel heeft, die hebben een over het algemeen lagere output).
En wat is jullie ervaring over dit element?

Maiden Michiel
3 september 2003, 11:53
Ik geloof dat de Evolution een van de hoogste outputs heeft

Ibanez RuleZ
3 september 2003, 12:03
ik weet het wel zeker. volgens de dimarziosite heeft ie meer dan 400 mV aan output, da's ongeveer het hoogste dat normaal bij een passief element gehaald word. de X2N is nog meer en de tonezone zit daar nog tussenin, maar de output is erg hoog!

harrald

urezna
3 september 2003, 12:03
de evolution heeft inderdaad een heel hoge output, en daarmee kun je - vind ik - echt geweldig mee scheuren, lekker strak, mooi geluid...

bedenk wel dat die hoge output niet ideaal is als je clean speelt, dan is-ie eigenlijk net effe te fel. maar in combinatie met andere elementen kun je natuurlijk heel leuke dingen doen :-)

ik heb em zelf in mn RG2027 gezet (7 snarige versie dan, maar die is qua klank redelijk hetzelfde), omdat ik er zo ontzettend over te spreken was op mn jem7bsb...

Thom TK
3 september 2003, 12:06
mooi. Dus je kan er ook goed mee soleren?

Maiden Michiel
3 september 2003, 12:13
Écht scheuren doe je met een SD Invader

urezna
3 september 2003, 12:15
ja, ik wel tenminste ;-)

zonder gekheid, ja voor solowerk vind ik em ook erg lekker ja!

en toen ik nog op een jem7bsb speelde, gingen zgn "artificial harmonics" errug makkelijk, maar ook weer niet te makkelijk dat het per ongeluk ging, heeft denk ik ook met de hoge output te maken. op mn RG gaat dat weer iets minder, maar ik weet niet of dat komt doordat dat de 7snaar versie is, of ander hout.
(jem7bsb = basswood, mijn RG = mahonie)

Thom TK
3 september 2003, 12:16
Ik zoek eigenlijk een wat subtieler element.
Geeft de Evolution de (hoge) tonen mooi weer? (dat je er dus ook wat 'gevoeliger' solo's mee kan doen?)

slayurrr
3 september 2003, 12:37
Check wat (live)mp3's/filmpjes van steve vai zou ik zeggen :wink:

urezna
3 september 2003, 13:27
gevoelige solo's? ja hoor, net zo makkelijk... inderdaad, luister naar Vai, tussen het snelle gebeuren door komt daar ook best nog wel eens wat gevoeligs uit.....
en als je er ook een als halselement neemt, klinkt ie vanzelf al een stuk warmer... trouwens, dat zijn ook verschillende elementen he, die voor de brug en voor de hals.... moet je wel op letten mocht je wat gaan bestellen....

Maiden Michiel
3 september 2003, 13:28
gevoelige solo's? ja hoor, net zo makkelijk... inderdaad, luister naar Vai, tussen het snelle gebeuren door komt daar ook best nog wel eens wat gevoeligs uit.....
en als je er ook een als halselement neemt, klinkt ie vanzelf al een stuk warmer... trouwens, dat zijn ook verschillende elementen he, die voor de brug en voor de hals.... moet je wel op letten mocht je wat gaan bestellen....

Aaargh! Die To Live!!!

Lacrymosa
3 september 2003, 13:30
ik heb een Evo in mn ESP, super element, extreem veel output, zelfs vergeleken met een Tone Zone

snijdt super goed door de mix heen

die ESP van mij is van Basswood, dus das wel de zelfde houtsoort, maar toch is het moeilijk vergelijken

Mn charvel is trouwens van Elzen (alder) en daar zit een tone zone in, en het is echt een super combi

CheerS!!

Texter
3 september 2003, 15:37
Ik vind output niet echt een maatstaf voor een element...maar bij een Evolution hoef je je geen zorgen te maken om de output hehe. Heb er een bult...gaan hard genoeg. Of je het leuk vindt klinken op een RG is een andere vraag.

urezna
3 september 2003, 15:47
tja, dat blijft een kwestie van afwachten ja..
of mijn RG ben ik er zeer tevreden mee, maar ja, iedere gitaar klinkt weer anders he....

maar ja, op een jem vinnik em ook fantastisch klinken, en scheelt dat nou echt zoveel van een goeie RG?
nou ken ik de RG470 niet hoor, wee tniet wat de specs daarvan zijn....

Phoenix Rising
3 september 2003, 16:15
ik heb er twee in mijn RG7620 (7 snarig) en ik ben er echt zeer tevreden over. Vooral bij de brug klinkt ie gewoon heerlijk! Heel erg open vergeleken bij de v8 & v7 stock elementen van ibanez.

bollocks37
4 september 2003, 15:44
Het geluid van de evolution is hard, zeer strak (nooit modderig) maar steenkoud...
Als je een warm geluid zoekt zit je dus volkomen verkeerd met een evolution en kun je beter een SD Alnico II erin zetten, hoge output (minder dan de evo) maar met meer warmte erin.
Ik ben gek op mijn evo maar heb wel een Alnico voor de afwisseling gekocht.


Mijn ideale gitaar heeft beide pu's in de brug zodat ik kan schakelen tussen beide.


Overigens kun je op de sites van DiMarzio en Seymour Duncan de verschillende pu's beluisteren. Die geluiden geven niet weer hoe ze in jouw gitaar klinken maar wel hoe ze zich onderling verhouden.

urezna
4 september 2003, 15:55
Het geluid van de evolution is hard, zeer strak (nooit modderig) maar steenkoud...
Als je een warm geluid zoekt zit je dus volkomen verkeerd met een evolution en kun je beter een SD Alnico II erin zetten, hoge output (minder dan de evo) maar met meer warmte erin.
Ik ben gek op mijn evo maar heb wel een Alnico voor de afwisseling gekocht.


Om die reden heb ik bij de hals ook het originele element aangehouden, die klonk een stuk warmer, maar ook zachter en iets wolliger. daarmee kun je heel prettig verschillende klanken uit je instrument krijgen.... :-)