PDA

View Full Version : 4 kan-amp switchen door middel van midi footswitch & Gma



zZoRgO
3 september 2003, 08:47
Ik vraag me dus af (vooral Lord Riffenstein) of dit mogelijk is?

Kan je dus je effecten programmeren zodanig dat je de footswitch van je amp (wat zouden we zeggen...Een Engl PowerBall? :-D ) niet meer nodig hebt, maar dat dus alles via het midi board gaat..?

Hoe doet lord dit met z'n Savage?

Ben dus aan het overwegen om i.d. toekomst toch een rackje aan te schaffen, maar zou ook wel de mogelijkheid willen houden om vier kanalen, master A/B (eventueel op processor...) chorus, delay, flanger, tremolo apart te kunnen bedienen (met CC's dus...) dat zijn er dus 9....
hmm, is er een midi controller die dit kan??

LordRiffenstein
3 september 2003, 09:39
Ja dat kan allemaal, dat is net het leuke van midi, alles valt te bedienen met 1 druk op een knop. Ik gebruik hiervoor de midi interface van Engl, die schakelt de verschillende mogelijkheden van de versterker en luistert naar midi messages van mijn Behringer pedaal. Ik kan dus perfect van clean met reverb naar lead met reverb, delay gaan met 1 druk op een knop :-D

Ik heb op mijn site een simpele uitleg ivm midi staan, die moet je maar eens lezen en mocht je nog meer vragen hebben, mail me dan ff!

zZoRgO
3 september 2003, 10:23
azo, je hebt die midi interface... maar op een powerball is die niet aan te sluiten dacht ik...of toch?


en dan qua CC's, kan je dan een knop toewijzen aan kanaal 1, één aan kanaal 2, etc... en dan nog vier effecten...

kortom is er een midi controller die 9 cc's ondersteunt?

LordRiffenstein
3 september 2003, 10:27
azo, je hebt die midi interface... maar op een powerball is die niet aan te sluiten dacht ik...of toch?


en dan qua CC's, kan je dan een knop toewijzen aan kanaal 1, één aan kanaal 2, etc... en dan nog vier effecten...

kortom is er een midi controller die 9 cc's ondersteunt?

Bij de powerball hoort eigenlijk de Z-11, die kan je aansluiten op de gewone schakel-inputs. Om kanalen te schakelen gebruik je PCs (Program changes) en geen CCs. CCs gebruik je om parameters van effecten te wijzigen of zo.

Een Behringer FCB kan per patch op 5 verschillende PCs sturen dus kan je zonder probleem 5 midi-apparaten bedienen. De FCB heeft 10 banken met 10 patches per bank.

zZoRgO
3 september 2003, 10:34
mja maar ik bedoel dus effecten aan/uit (stompbox mode dus oid)

dat gaat toch via cc's? nee?

LordRiffenstein
3 september 2003, 10:45
mja maar ik bedoel dus effecten aan/uit (stompbox mode dus oid)

dat gaat toch via cc's? nee?

JA dit is juist. Wel opletten want met de combinatie FCB-G-Major werkt dit niet optimaal!

Josdevos
3 september 2003, 10:46
Kan hij ook niet schakelen met de relais van de gmajor?
Enfin, ik weet niet of de PB ook gewone ingangen heeft voor een footswitch, maar als hij die wel heeft kan je je 4 kanalen schakelen met de gmajor. Met elke midi controller kan je dan sowieso je patchen afgaan (PC), met schakelen van kanalen erbij en met sommige kan je ook parameters gaan wijzigen (Stompbox type) dus kanalen schakelen en effekten schakelen binnen een patch.
Het kan zijn dat je die midi interface dus nodig hebt als je geen jack ingangen hebt voor de kanalen te schakelen. Ik doe het alleszinds zo op m'n 530.

zZoRgO
3 september 2003, 10:49
ja er zijn jack ingangen maar dan moet je met twee knoppen je vier kanalen schakelen, dus knop 1 schakelt tussen clean en lead
en knop 2 schakelt dan tussen clean/crunch of lead 1/lead 2... is ook niet echt handig...

Josdevos
3 september 2003, 10:53
Zo gaat dat bij mij ook. Gewoon patchmatig werken dus, want er zijn weinig midi controllers die zoveel CC kunnen sturen. Ik gebruik maar 10 klanken in totaal, en het feit dat ik nog effekten kan aan of afzetten vind ik minder belangrijk. Het is wat je zelf wil natuurlijk.
Een FC-200 kan 10 CC sturen maar dan heel moeilijk PC, en dan kan je dus relais een schakelen met een CC en relais 2 schakelen met een CC.
Als je die naast elkaar zet kan je nog altijd alle kanalen bereiken hé. Losse switch induwen, andere losse switch en beide tegelijk.

Josdevos
3 september 2003, 10:55
Je kan natuurlijk voor een Bradshaw kiezen met programmeerbare switcher maar dat kost poen. Of een Rocktron Patchmate...

zZoRgO
3 september 2003, 10:58
die bradshaw ken ik al een tijdje, maarja.... :D