PDA

View Full Version : Kabel bij elkaar ritsluiting geval om al je kabels...



Nocki
2 september 2003, 23:27
Hoi.

gisteren bij de karwei geweest (sinds ik bij de Gammas werk kom ik daar niet meer) en daar een doosje met een soort van kabel houden gekocht. een lange slang van 5 meter waar je je kabels door kan gooien zodat het geen troep is achter de tv. maar ik ga het voor mn rack gebuirken. zit een handig tooltje bij om te ritsen. dan rits je die kabels zo in die goot. heel mooi. kweet niet of jullie het snappen maar voor de stroom kabels is het heel mooi. is toch altijd een troepie... :-)

NOcki

ieme
3 september 2003, 02:10
foto's\?

Nocki
3 september 2003, 08:58
ga ik voor zorgen zodra mn rackje een beetje klaar is.

het is zo'n doos uit de 5 euro bak. en er staat kabel wunder set oip. en kabel organisator.het lijkt op zo'n ringbands systeem waar vroeger op school (er vanuit gaande dat jullie ook op shool hebben gezeten in de zelfde tijd als ik... :-) ) van plastic. je doet een klem om de kabels schuift langs onder de slag op de klem houdt het zaakje beet en trekt de klem als een rits naar benden en alle kabels worden in de slang gelegd...

zodra ik fotos kan maken doe ik het.
zier er netjes uit. is natuurlijk niks om audio en stroom samen door te laten gaan maar alleen voor je stroom is het geweldig.

Nocki

Phyrexian
3 september 2003, 10:44
Nice Idea... ik wil wel eens foto's zien als die klaar zijn.

yhcmarc
3 september 2003, 11:19
ik heb dat gedaan met klitteband kabelbinders. Kabelbundel maken, klitteband eromheen. En stroomkabels aan de andere kant.

En bv stroomkabels die van de ene naar de andere kant lopen via tyrips aan de case vastgemaakt.

Marc

LordSpeedyShit
3 september 2003, 15:44
bij de Blokker zag ik dat pas ook. Ziet er idd erg netjes uit.

Nocki
5 september 2003, 00:16
MMMM. denk och dt er betere manieren in je rack mogelik zijn... helaas. tis niet alles. kheb het nu 2 keer gebruikt in mn rack maar niet helemaal wat ik wou...

maar niet verkeerd. tis beter dan kluwen... khad er alleen meer van verwacht...


Nocki

JV
5 september 2003, 16:59
dat ken ik ja, heb ik heel wat mee gewerkt toen ik bedrader was in een bedrijfje. jij hebt het over die witte spiraalzooi zeker?

zelf vond ik van dat uitrekband netter. van die zooi die je in kan duwen zodat het uitzet en als je er aan trekt dat het weer klein wordt. soort principe van zo'n ding die je om je vinger doet en dat dan je vinger "er niet meer uit kan" omdat het strakker gaat zitten als je het aantrekt. werkt veel netter en makkelijker vind ik

dikkie dik
6 september 2003, 21:00
maar dude, als je een kabel erbij in wilt doen, kan die dan nog wel open??. met die ritsgeval? ikzelf gebruik meestal tieribs ervoor. gaat prima. kabeltje erbij? knip em eraf, en nieuwe erop. die gare dingen kosten toch vrijwel niks

kokeleko
6 september 2003, 21:09
De drummer van mijn band had er nog wel een tip voor al die kabels.......................PURSCHUIM :D .
Geef toe het is wel een strak idee.