PDA

View Full Version : Daytripper - Tommy Emmanuel



Janne
2 september 2003, 20:31
Hier het nummer Daytripper van de beatles, maar dan de versie van Tommy Emmanuel. En door mij gespeeld dan.
Graag reacties.

http://janne_van_berkel.tripod.com/daytripper.mp3.
Klein probleempje met tripod. Ik kan m nu niet openen, misschien jullie wel dus ik post m maar gewoon en dan zal ik m nog wel een andere keer uploaden als ie t wel doet (tripod doet al een tijdje vreemd, iemand een idee wat er aan de hand is of is m'n bandwidth gewoon op ofzo).

Ff als noodoplossing een zip-bestand: http://www28.brinkster.com/jannegitaar/daytripper.zip

Bosch
2 september 2003, 20:47
Na tien keer opende die! :D

Ik vind het mooi klinken. Goed gespeeld ook.

Akkoordjes bij 0:46 konden voor mij iets "voller" worden aangeslagen, maar ja ik luister net naar Cannibal Corpse dus trek je daar niets van aan :razz: .

Nauwelijks ruis, maar de opname had iets meer body kunnen hebben.

... ik ga gelijk even naar de Beatles luisteren! :cool:

Janne
2 september 2003, 20:52
Bedankt. Maar hij doet t dus wel bij jou. Heb ik m net ff ergens anders als zip geupload, maja.
Ja die akkoorden. Eerst speelde ik in dat stuk alleen maar akkoorden, maar dan gingen de wisselingen niet zo goed en zo stond het ook niet in de bladmuziek.
Ik ben nog steeds aan het proberen de opname kwaliteit te verbeteren en vind dat ik nu toch al een eind op weg ben. Het probleem is dat de versterker gaat "brommen als ik hem op een niet geaard stopcontact aansluit, en ook als ik m met een verlengsnoer op een geaard stopcontact aanstuit (alleen als ie boven staat, beneden niet :???: ) snap er niks van, maar het valt best wel mee vind ik.

rien
2 september 2003, 21:47
Goed Janne.. Heel goed !

Ik speel hem in de tussentijd ook al een paar maanden en gaat redlijk soepel nu. Probleem blijft om de 1 ne 2e snaar telkens op de beat the blijven spelen terwijl je de melodie speelt.
Ter info tommy speelt in de overgang al zn baspartijen met zn duim in !

blijft een uitdaging dit stuk

Heb je het orgineel wel eens gehoord/ gezien ?

Ik heb het op een dvd werkelijk waanzinning dien emmanuel

hoi
Rien

Janne
2 september 2003, 22:06
Bedankt (alweer),
Het moeilijkste van dit stuk vond ik ook dat je een ritme moet spelen met je vingers en daar met je duim een melodie doorheen, en dat je met je duim en vingers tegelijkertijd een andere melodie moet spelen.
Met de overgang bedoel je dat stukje met die akkoorden? Daar speel ik de bas volgens mij ook steeds met mijn duim, maar ik speel niet zoveel bassen als Tommy Emmanuel.
Het origineel ken ik, daar kan dit niet aan tippen (zal ook niet zo gauw gebeuren) echt fantastisch hoe die dat doet.

Eurekaaa
2 september 2003, 23:53
Ik ben het met de reacties eens, wat moet ik er dan nog aan toevoegen ?8-)

ReinoutV
3 september 2003, 10:44
Goed gespeeld. Op het ietwat slordige stukje bij 1:15 na heel netjes gedaan. Ik merk dat ik er ook maar weer eens aan moet. Is het trouwens niet zo dat Tommy die twee bovenste nootjes staccato speelt? Ik hoor bij jou dat je ze door laat klinken. Ik weet niet meer zeker hoe hij het precies doet, maar je kunt het ook eens op die manier proberen. Net ff iets moeilijker, maar wel een heel leuk effect. Op wat voor gitaar heb je dit eigenlijk gespeeld?

Janne
3 september 2003, 18:19
Ter info tommy speelt in de overgang al zn baspartijen met zn duim in !

Uhm volgens mij heb ik dat verkeerd opgevat. Jij bedoeld dat ie met de duim van z'n linkerhand speelt en niet dat ie ze met zijn duim aanslaat of niet?


Op wat voor gitaar heb je dit eigenlijk gespeeld?
Op m'n Yamaha apx 5na (ja ik moet een nieuwe en betere hebben, maar wil eerst eens goed kijken wat ik dan precies wil). Die heb ik dan in m'n versterker ingestoken (crafter dsp1) daar een microfoon voor en die via een mixer in de computer.

Ik zal eens proberen die bovenste noten staccato te spelen, denk ook dat dat wat beter/leuker klinkt.

Maar nogmaals allemaal bedankt voor de reactie, ze zijn best wel positief vind ik.

Janne

rien
3 september 2003, 19:51
Janne

Hij speelt inderdaad staccatto en dat is heeeeeel lastig.. verder speelt ie inderdaad met zn linkerhand geen barre accorden maar bijna lles met zn duim beginnend op Fmaj 7 .Hij pakt pas weer barree accoorden op het moment dat ie hoger de hals op speelt.

Ik wil hem nog wel eens posten /of aan jouw mailen en dan op een 50 pct van de orginele snelheid ?

Hoi

Janne
3 september 2003, 21:06
Nou dan ga ik toch echt een keer oefenen dat staccato en dan zal ik m ook een keer zo opnemen.

Rien,
Lijkt me leuk om eens te horen hoe die nu gaat bij jou.

Janne