PDA

View Full Version : Goede Rockdistortion



Marco5150
2 september 2003, 20:05
Ik heb nu een goede gitaar en versterker, maar ik wil graag eens een distortion pedaal hebben. Ik speel vooral de wat stevigere rock. Geen metal maar ik wil gewoon een lekkere 'bruine sound'. Maar wel met een behoorlijk gain niveau.

Wat is hiervoor het beste pedaal??

PS. Kom niet aan met al die dingen die je alleen via vage sitejes in het buitenland kunt bestellen, maar gewoon normaal verkrijgbare dingen!

BLOK182
2 september 2003, 20:06
Carl Martin rock/heavy drive misschien? Kosten rond de 110 euro, weer eens wat anders dan boss hè ;-) Feedback zal ze wel verkopen denk ik.

Marco5150
2 september 2003, 20:28
Carl Martin is misschien inderdaad wel een idee. Maar welk geluid moet ik me daarbij voorstellen. Ik weet dat het misschien onrealistisch is om het geluid van een MESA Dual Rectifier uit m'n Marshall AVT-50 te krijgen, maar toch zoek ik zo'n soort geluid. Denk bijvoorbeeld aan Creed.

Maar zeker de Heavy Drive houd ik in gedachten! :wink:

ijff
2 september 2003, 20:39
Tja.. als je in de buurt van de Mesa-sound wilt komen moet je denk ik naar de V-twin kijken.. en anders wellicht een modeller (V-amp, POD).

BLOK182
2 september 2003, 20:43
Carl Martin is misschien inderdaad wel een idee. Maar welk geluid moet ik me daarbij voorstellen. Ik weet dat het misschien onrealistisch is om het geluid van een MESA Dual Rectifier uit m'n Marshall AVT-50 te krijgen, maar toch zoek ik zo'n soort geluid. Denk bijvoorbeeld aan Creed.

Maar zeker de Heavy Drive houd ik in gedachten! :wink:
Ah, dan zijn we wel een beetje op zoek naar ongeveer dezelfde scheursound ;-)

Marco5150
2 september 2003, 20:52
Aha een modeller....... hmmm....tja..de POD zou misschien wat kunnen zijn. Maar die vind ik wat te duur. V-AMP vind ik eerlijk gezegd niet echt professioneel. (Dat ben je ook niet wou je zeggen..... :-D )
En verder wil ik het toch liever houden op een simpel effectpedaal. Modellers zijn me te ingewikkeld, en te digitaal.

De V-Twin lijkt me wel super! Maar ja........de prijs he?

BLOK182
2 september 2003, 21:00
Tweedehands te vinden voor rond de 300-350 dacht ik, maar nog een hoop geld. Die heavy drive schijnt behoorlijk heftige sounds te kunnen maken voor een bescheiden prijsje.

RadiuS
2 september 2003, 21:59
De RAT is volgens mij wel goed, maar ken m persoonlijk niet verder

Mitch
2 september 2003, 22:00
Op een bak als de AVT50 kun je een buizenpedaal goed gebruiken. De Ibanez Tube King is daar geweldig voor; stond er één op marktplaats maar die heeft ijff net voor je neus weggekaapt.
Mesa heeft daar mogelijkheden voor (V-Twin, Bottle Rocket) en ook H & K (Tubeman, Tube Factor)

Fluffy
2 september 2003, 23:50
rat goede distortion, ga hem eens uitproberen

Phyrexian
3 september 2003, 09:48
RAT is misschien te fuzzy en te scherp, maar je kan hem wel goed afstellen voor een vet rock (bruin :) ) geluid (ik heb hem zelf ook).

Probeer de HOT ROD van Digitech (X-series) zeker eens, ik heb die pedaal grondig getest (tov die nieuwe metalpedal van Digitech) en ik vond de Hot Rod héél warm en vol klinken.

Marco5150
3 september 2003, 14:02
ff over die tubeking............Maken ze die nog wel? Op de Ibanez website staat er niks over!?!? :???:
Maar in principe lijkt het me wel een vet pedaaltje! Alleen is het volgens mij een overdrive in plaats van een distortion. Kan ie wel het eh.....gewenste Dual Rectifier geluid eruit stampen?
Of moet ik dan toch op zoek naar wat anders? De Carl Martin Heavy Drive lijkt me misschien ook nog wel wat. Da's ook wat betaalbaarder. :)

Lucky
3 september 2003, 14:06
die menatone pedaaltjes doen het ook heel goed.
in jouw geval the king of the britons of de howie

kijk es op de site van vd haar

Marco5150
3 september 2003, 14:35
Oke bedankt! Ik heb net ff op de site van vd Haar gekeken, en daar hebben ze een bende coole pedaaltjes zeg!!!! Wow, echt vet! Maar de Howie van Menatone is misschien wel wat. (wel gruwelijk duur voor een simpel transistorpedaaltjes maar goed)

Ik kwam op de site ook nog de Distortion Master van Maxon tegen. Die lijkt me echt gruwelijk! Heeft iemand daar ervaring mee?

Lucky
3 september 2003, 16:23
ik heb ze uitgeprobeerd...ze zijn gruwelijk goed!
(menatone)

ijff
3 september 2003, 17:24
Ik zou gewoon eens rondneuzen op de diverse 2ehands sites. Dan betaal je een stuk minder, en kom je nog wel eens wat leuks tegen.. (zoals ik recent.. :razz: )

_Gràve_£ord
3 september 2003, 17:34
terwijl er hier toch over distortions wordt geluld, ik ben op zoek naar euhm 'kettingzaag' distortion pedalleke, iemand een idee? :???:

G.

ijff
3 september 2003, 17:56
Kijk eens wat er zojuist op marktplaats.nl verscheen:

http://www.marktplaats.com/markt/muziek/effecten/17277.htm

Marco5150
3 september 2003, 18:47
Probeer voor een 'kettingzaag' geluid eens een fuzzpedaal......

Dit is overigens totaal NIET waar ik naar op zoek ben, maar als jij d'r gelukkig van word..... :wink:

niels_r
3 september 2003, 21:49
terwijl er hier toch over distortions wordt geluld, ik ben op zoek naar euhm 'kettingzaag' distortion pedalleke, iemand een idee? :???:

G.

Hughes & Kettner Warp?

Plop
5 september 2003, 20:30
Weet iemand hoe Creed z'n sound fixt?.... :) Ik ben benieuwd

Marco5150
5 september 2003, 20:36
Met een MESA/Boogie Dual Rectifier (of Triple rectifier) volgens mij. Volgens mij gebruikt ie daar gewoon het distortionkanaal van. Verder heeft ie een PRS Tremonti model.

Maar ik ben op zoek naar een pedaaltje die dat geluid kan reproduceren. Ik heb namelijk niet het geld om een mesa te kopen........ :-D

BLOK182
5 september 2003, 20:42
Clean zijn het fenders bij creed (volgens mij twins) en scheur is met recto's.

punkydude
14 september 2003, 19:23
Oke bedankt! Ik heb net ff op de site van vd Haar gekeken, en daar hebben ze een bende coole pedaaltjes zeg!!!! Wow, echt vet! Maar de Howie van Menatone is misschien wel wat. (wel gruwelijk duur voor een simpel transistorpedaaltjes maar goed)

Ik kwam op de site ook nog de Distortion Master van Maxon tegen. Die lijkt me echt gruwelijk! Heeft iemand daar ervaring mee?

Kun je even die url geven aub?

BLOK182
14 september 2003, 19:32
www.haarguitars.nl

Neals
15 september 2003, 20:50
terwijl er hier toch over distortions wordt geluld, ik ben op zoek naar euhm 'kettingzaag' distortion pedalleke, iemand een idee? :???:

G.

BOSS DS-2

DE kettingzaag!!!

Marco5150
19 september 2003, 12:08
Ik heb inmiddels wel een paar ideetjes voor pedaaltjes....... Maar ik blijf met het vage gevoel zitten dat ik die vette scheursound nooit uit m'n 1x12 combootje (Marshall AVT-50) ga krijgen. Wat denken jullie...doe ik er beter aan om toch een goed pedaal te kopen, of is een 4x12 kast (als extention cab voor m'n combo) een goede investering. Gaat m'n sound daar echt op vooruit, of is het het geld niet waard? Ik heb ff het web afgespeurd en t blijkt dat behringer wel goeie heeft voor een verbazingwekkend lage prijs. Iets van 230 euro ofzo.

Dus.....pedaal of 4x12 cab???? :???:

Phyrexian
19 september 2003, 12:30
Ik heb inmiddels wel een paar ideetjes voor pedaaltjes....... Maar ik blijf met het vage gevoel zitten dat ik die vette scheursound nooit uit m'n 1x12 combootje (Marshall AVT-50) ga krijgen. Wat denken jullie...doe ik er beter aan om toch een goed pedaal te kopen, of is een 4x12 kast (als extention cab voor m'n combo) een goede investering. Gaat m'n sound daar echt op vooruit, of is het het geld niet waard? Ik heb ff het web afgespeurd en t blijkt dat behringer wel goeie heeft voor een verbazingwekkend lage prijs. Iets van 230 euro ofzo.

Dus.....pedaal of 4x12 cab???? :???:

Voor thuis is een 4x12 overkill eerlijk gezegd. De vraag blijft echter of je die 'mega-sound' die je in je hoofd hebt, of je die überhaupt wel kan bereiken met die AVT-50 (kan die een externa cab aansturen?)? Neem best je gitaar en combo eens mee naar een winkel en test het daar eens uit op een 4x12... wie weet is het dat dat je zoekt?? :)

Marco5150
19 september 2003, 12:43
okay...tja.... mijn amp is waarschijnlijk niet de beste...... maar ja... een andere kopen is absoluut geen optie. Deze heb ik trouwens nog niet eens zo lang...

Maar ik ben benieuwd of ik mijn toon kan verbeteren met zo'n 4x12 kast. Ik zoek een zwaarder geluid. Een beetje zo'n geluid dat je dwingt een smile op je gezicht te toveren. :-D hahaha Maar da's persoonlijk natuurlijk....


Oh ja....om eventueel deze kast/een distortion pedaal te financieren (voor een deel dan) verkoop ik m'n Zoom GFX-707! Prijs: 125 euro. Mocht iemand evt. intresse hebben... mail me ff.