PDA

View Full Version : effecten



Clunk
2 september 2003, 18:28
een dunlop crybaby wah en een
zoom driver5000 overdrive/distorsion pedaal

nu mijn vraag... heeft iemand er ervaring mee, en is die crybaby te gebruiken voor bas???

AntY
2 september 2003, 19:18
doe dan gelijk een witte crybaby bass wah, of een morley, daar kan basso je meer over vertellen.

Clunk
2 september 2003, 19:32
dus je moet speciaal die bas uitvoering hebben?

ken deze twee namelijk ruilen voor mn v-amp :P

De Teng
2 september 2003, 19:43
Dunlop Cry Baby voor gitaar op je bas zetten is wel cool voor envelope achtige, volumegewijs zachte stukken. Erg funky als intro bvb. Een apart geluid geeft het juist. Hij is absoluut niet true bypass, je verliest een stukje low end als je hem uit switcht. Maar als je dan met je EQ wat compenseert, is dat ook weer opgelost. ;)

dikkie dik
2 september 2003, 20:47
maar als de lage tonen "gefilterd" worden, hoe kan een eq ze dan opkrikken als ze er niet meer zijn dan? of je gebruikt er een octaver bij 8)

bassopotmus
2 september 2003, 20:58
Nou een crybaby lukt en pakt alleen maar je hoger tonen, D snaar en verder. Ik heb het al eens getest..Kan zijn op andere bassen andere tonen, maar pakt zeker geen vette E of lager.

Ikzelf heb de Morley, lekker handig, 2 modes, funk+normal(met fuzz is TE bruut) Maar de crybaby bass staat ook erg hoog aangeschreven.

Clunk
2 september 2003, 21:31
koel.... marreh, mijn ibi, zal ie die wel pakken?... daar zit toch wel wat heldere mid in...

Ach, ik gaat gewoon even testen....

ik eigenlijk het flauw vermoeden dat de overdrive een vage fuzz gaat worden, of is dat neit zo?

:D
dan ken ik straks fhtbt... *afkortingsgewijs* spelen

Chris Wolstenholme
2 september 2003, 22:20
yoh clunkie,


ik heb de baswah, die witte :)

Hij pakt lage wel, maar daar hoor je minder het wah ffect in dan in de hoge, en het is wat minder strak en vel dan bij de hoge :)

het is cker leuk met wat disto eroverheen ( bij mij dmv los pedaal) krijg je zelfs dire straits >> money for nothing overdrive mee en alles en heerlijk :D

De Teng
3 september 2003, 08:58
maar als de lage tonen "gefilterd" worden, hoe kan een eq ze dan opkrikken als ze er niet meer zijn dan? of je gebruikt er een octaver bij 8)

Ze zijn er nog wel, maar door de Cry Baby wordt er wat afgesnoept, da's alles. 't Is geen zwart wit verhaal hoor.

Dirk_Hendrik
3 september 2003, 09:21
Het verschil tussen een crybaby Bass en een gewone crybaby is één inm waarde aangepast condensatortje. Prijs, een kwartje. Vergelijk dat voor de grap met het prijsverschil tussen de twee als apparaat. Indien interesse wil ik wel weer even uitzoeken wat de exacte waardeverandering was.

Clunk
3 september 2003, 14:57
zou ik dat dan zelf aankunnen passen zonder teveel kosten en moeite?


:D

bassopotmus
3 september 2003, 16:40
Het verschil tussen een crybaby Bass en een gewone crybaby is één inm waarde aangepast condensatortje. Prijs, een kwartje. Vergelijk dat voor de grap met het prijsverschil tussen de twee als apparaat. Indien interesse wil ik wel weer even uitzoeken wat de exacte waardeverandering was.

Dan ga jij nog maar eens de producten allebei goed bekijken..