PDA

View Full Version : Alternative picking



Stitch
2 september 2003, 15:58
He misschien een domme vraag. Ik zal em proberen uit te leggen.

Is het de bedoeling dat je rechterhand constant up&downstrokes blijft maken ook al speel je een noot die langer duurt dan 1 tel?
Volgende stukje maakt het wat duidelijker denk ik:


|--d-u-----d---
|--------------
|--7-5---------
|----------7---
|--------------
|--------------

Die een na laatste noot is een driekwart. Nu kun je dus met je rechterhand tijdens die noot nog een 'extra' up&down doen over de 3e snaar heen, of over de 4e. Maar je kan ook gewoon in 1 keer naar de 4 snaar gaan en daar ffies wachten op de beurt van de laatste noot.

Wat is de bedoeling? (61 uit metal lead guitar 1)

Tnx Rich

slayurrr
2 september 2003, 16:22
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar onthoud dat niks MOET! marty friedman zei dat ook een keer in een "Guitar lessen" filmpje van hem dat je je bijv. aan alternate picking niet moet houden, het is natuurlijk ontzettend handig ect. maar soms komt het niet altijd uit en als je een beetje afwisseling er in legt klink je ook weer anders enzo.

*voor de geintresseerden voor het filmpje: Marty Friedman - Guitar Lesson - Melodic Control , die moet je downloaden (KaZaa) is een leuk filmpje! 8-)

Stitch
2 september 2003, 16:24
:) de andere oefeningen maakten al duidelijk wat de bedoeling is, volgens mij moet je je rechterhand gewoon constant mee laten bewegen. Dat dat niet moet dat is begrijpelijk.

Rich

slayurrr
2 september 2003, 16:26
Hehe, sommige die focussen zich er zo op (bijv. een andere gast die bij dezelfde gitaar leraar als mij zit), die gast die heb een soort "tik" ofzo dat ie altijd up&down strokes moet blijven maken :roll: , dus ja vandaar dat ik het zei eigenlijk :razz:

Stitch
3 september 2003, 18:44
heej, wie kan me ff helpen met oefening 67 van lead guitar 1. Dit stukje:



d u
|--15h18p15---------
|---------------17--
|-------------------
|-------------------
|-------------------
|-------------------


Moet je dan tijdens de hammer-on en pull-off je rechterhand up&downstroken of kan je die dan gewoon stil houden?

bedankt! Rich

moretel
3 september 2003, 20:37
Volg gewoon het principe van zo snel mogelijk naar de volgende snaar,
als je het tempo opvoert in een loop maakt de punt van je plectrum een soort achtje, en tijdens de hammer on doet de rechterhand niet mee, je plectrum moet al op weg zijn naar de andere noot.
dit is meer een techniek die in funk en afrikaanse ritmes met veel zestiendes gebruikt wordt.

Swan
3 september 2003, 20:48
gewoon stilhouden natuurlijk...waarom zou je bewegingen maken als je nix aanslaat :???:

Soulflyhigh
3 september 2003, 22:13
Het grappig dat jullie het hier over hebben (alternate picking). Ik heb een nieuwe gitaarleraar en die ging even inventariseren wat ik al kon. Maar goed ik speel een stukje. Gewoon alternate picking dacht ik tenminste en toen zei hij in een keer: ''dat is grappig doe het nog eens een keer''. Goed ik doe het nog een keer, blijkt dat ik mezelf een soort van kruising van alternate picking en sweeppicking had aangeleerd. :-D Nu moet ik heel erg nadenken om echt strikt alternate picking te doen :-D

Swan
3 september 2003, 22:21
grappig...maar gewoon doen wat je zelf fijn vind toch

Stitch
3 september 2003, 23:28
gewoon stilhouden natuurlijk...waarom zou je bewegingen maken als je nix aanslaat :???:

Nou ik dacht dan maak je met je rechterhand dus een constante up&down beweging, zonder af en toe je hand stil te houden en daarna weer te versnellen enz.
Misschien nauwkeuriger/sneller?

Rich