PDA

View Full Version : PTS syndroom



moretel
2 september 2003, 12:37
Regelmatig probeer ik weleens wat op te nemen om te posten maar mijn zelfkritiek verhinderd het posten ervan.
Ik wordt af en toe knettergek van mezelf, stukjes die ik soepel en in de maat speel veranderen na het indrukken van de record knop in hakkelende beginners stukjes.
Soms presteer ik het om 10 minuten over 1 maat te doen, en als het al eens goed gaat tot de helft dan maak ik weer een foutje.
Ik voel gewoon de spanning die zonder record knop niet aanwezig is.

Maar ik hoop binnenkort toch weer eens wat te laten horen.

delphiro
2 september 2003, 12:53
hehe :-D

wat jij nu zegt heb ik als mensen naar me kijken.. dan lijkt het alsof er stroop aan mijn vingers zit en alsof makkelijke passages ineens door Bach persoonlijk bewerkt zijn tot 8 stemmige harmoniëen.

Oplossing voor jou, altijd spelen met een recorder dan vergeet je het misschien een keer.

Maiden Michiel
2 september 2003, 13:37
Komt me zeer bekend voor Moretel!

alhambra
2 september 2003, 14:10
Bekned probleem ook voor mij, het is al beroerd wat ik produceer maar tijdens opnemen is het nog slechter.

Volgens mij wekrt het wel goed als je gewoon altijd opneemt als je oefend/speelt. Met een beetje leuke pc en flinke HD moet dat kunnen.

Janne
2 september 2003, 16:05
Probleem heb ik ook. Bij mij is het echter wel zo dat als ik optreedt dat ik dan een stuk beter speel dan als ik zelf oefen. Misschien omdat ik dan wel moet presteren of dat ik dan voor die mensen speel ipv voor mezelf, maar het is wel handig.
Ik denk dat ik ook maar eens wat vaker op ga nemen.

Barret Wallace
2 september 2003, 17:10
HEB IK ALL THE TIME !! :-( :-( :-( :-( :evil: :evil: :evil:

soms jam ik in men kamer over een backing dan komen er zulke mooie dingen tevoorschijn en zodra die rec knop aangaat gaat alles hoekig en klote klinken
:-?

FNaRK
2 september 2003, 17:37
en dat moeten wij dan weer aanhoren :-(

Negative K3 fan
2 september 2003, 17:42
volgens mij heeft iedereen daar last van, al moet ik toch zeggen dat ik het nu inmiddels minder heb dan eerder. Nu zorg ik gewoon v oor geneog schijfruimte zet de record button al aan tijdens het stemmen en inspelen en probeer er dan neit aan te denken en speel alles gewoon net zolang t ot het goed klinkt. Resuslteert soms wel in opnames van drie kwartier ofzo, maar het helpt wel. Zo vaakl neem ik trtouwens niet op.

Barret Wallace
2 september 2003, 17:43
ja precies en elke keer weer die tering v-amp sound :-D :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

maargoed opnames met de v-amp zullen er niet meer komen

morgen komt er een nieuwe pre amp

FNaRK
2 september 2003, 17:45
een Hafler :???:

andy
2 september 2003, 18:32
Ik kan ook behoorlijk verkrampen, zodra de opname recorder aan gaat. Dat is erg lastig als je in de studio zit. :-( Maar gelukkig gaat het na een tijdje over en als de eerste opname geslaagd is is er niets meer aan de hand.
Maar ik ben dus niet de enige met "opname angst". Live heb ik helemaal nergens last van. Het zal wel de druk zijn dat het foutloos moet.

Negative K3 fan
2 september 2003, 18:35
live heb ik trrouwens ook enorme zenuwen, ik krijg zelfs al zenuwen als mensen (vrienden) zeggen van speel dit is ofzo, want normaal zit ik maar wat door elkaar te prutsen en niet te letten op foutloosheid en strakheid, maar als je dan in een situatie komt waarbij dat wel nodig is raak ik/je enorm gespannen, vooral met het voorspelen van dingen (muziekschool) dan gaat echt alles zo gestresst etc niet normaal, kotm vooral ook omdat het maar 5 minuten is, dan kun je niet even met een makkelijk nummer opgang komen zoals bij een optreden. Dus dan moet ik die dingen echt wel 130% kunnen spelen als ik dat foutloos wil doen.

alhambra
2 september 2003, 21:09
Dat vond ik ook trouwens zo kut van lessen, thuis oefenen totdat je dacht yes ik heb het kom je de volgende les en llijkt het weer nergens op.

moretel
2 september 2003, 22:02
Ik heb altijd wel een paar weekjes nodig om nieuwe dingen erin te slijten, op thema jamsessies bereidde ik altijd een en ander voor maar dat liep nooit echt goed, maar een paar weken later wel, en van de dingen die niet goed gaan leer je dat je nog een hoop kan leren.
Met live spelen improviseer ik het liefst en soms raak ik express de draad kwijt ha ha en rek de solo nog even op.

Arbz
3 september 2003, 11:17
Heeft bijna iedereen wel denk ik :)

Wat ik ook wel eens heb is dat ik denk: hmm ik kan eigenlijk best goed spelen! dan lukte even alles (meestal zonder dat ik daarvoor moeite deed; haast vanzelf)... vanaf het moment dat ik zoiets denk gaat het dan weer slechter grr ;)

crypticon
4 september 2003, 18:32
idd een bekend probleem bij gitaarles
dan denk je eindelijk iets te kunnen dan ga je t ff voorspelen voor je leraar om te laten zien en dan verneuk je het toch hard...niet te zuinig

slayurrr
4 september 2003, 18:51
Heb ik niet zoveel last van, mijn gitaar leraar is relaxed en speelt ook veel mee enzo waardoor ik het snel leer.
alleen een goede snelle solo met feeling spelen voor iemand vind ik nog moeilijk omdat ik me nog teveel moet concentreren op me fingers.