PDA

View Full Version : band bevestigen... hoe doe ik dat het beste?



john.3001
2 september 2003, 11:35
ik weet ff niet meer hoe dat systeem heet om je gitaarband te bevestigen (ik heb het hier niet over de grolsch-methode), maar ik denk er wel over na...

hoe veel geld gaat dat ongeveer kosten?
wat doet het met je gitaar? (niks, neem ik aan)
kun je de band makkelijk verwijderen?
(en natuurlijk, hoe heet het?)

Punkrockerke
2 september 2003, 11:45
Straplocks van Schaller?
Een setje kost nog geen 20€ dacht ik. Ze zijn gemakkelijk aan te brengen (bij sommige gitaren is de vijs die bij de straplock geleverd is kleiner dan de oorspronkelijke vijs, maar dit is makkelijk verholpen).
De band is ook zeer makkelijk te verwijderen d.m.v. een 'trekpinnetje'.

Mithrandir
2 september 2003, 11:49
En een vijs is een schroef in Nederlands-Nederlands.

En verder kan ik alleen maar zeggen dat je gewoon straplocks erop moet zetten, het is een kleine moeite en het verkomteen hoop ellende. Zorg dus wel idd dat de schroef van de nieuwe strap-holder goed in de body vastzit, desnoods met wat extra houtlijm in het schroefgat.

Punkrockerke
2 september 2003, 14:27
En een vijs is een schroef in Nederlands-Nederlands.
vijs / schroef...zolang we elkaar verstaan is er geen probleem, toch? :)
Zal er de volgende keer aan denken.

yhcmarc
2 september 2003, 14:53
yep, straplocks ...

en wat ik altijd doe. Oude schroef eruit, houtbruislijm in het gat, echt het gat goed volspuiten met die zooi, 2 luciferhoutjes erin, afbreken en dan de schroef er weer in. Die bruislijm gaat uitzetten en wordt echt kneiterhard, met geen mogelijkheid komt die straplock dan uit je gitaar, tenzij je hem er gewoon weer uitschroeft natuurlijk :)

Marc

john.3001
4 september 2003, 13:09
mijn slechte doe-het-zelf ervaringen :oops: :cry: :oops: zeggen mij dat ik dit maar moet laten doen door iemand anders...

bedankt trouwens...

Mithrandir
4 september 2003, 13:20
Man, dit kan je echt wel zelf hoor. Als je dit niet kan dan ben je echt een vreselijke kluns......zelfs IK kon het en ik heb echt twee linkerhanden.

Anavrin
4 september 2003, 14:42
het enige wat je hoeft te doen is een schroef eruit te draaien, en daarna een andere schroef er weer in te draaien, zo moeilijk is dat toch niet???

john.3001
4 september 2003, 15:51
ja, dat is het verhaal als het geheel past... maar het zal wel passen op een STANDARD strat, ik bedoel, meer standaard kan het niet worden...

kortom, ik maak me geen zorgen, het gaat wel lukken...

Antal
4 september 2003, 16:33
Een setje kost nog geen 20€ dacht ik.

€15,= bij Vox Humana.