PDA

View Full Version : nieuwe elementen RG 470



Thom TK
2 september 2003, 11:11
Ik wil nieuwe elementen in mijn RG 470 laten zetten, waarschijnlijk een SD Invader of een Duncan Distortion (of beide).
Is mijn gitaar dat waard?
Ik hoor vaak dat ze in een RG 570 wel nieuwe elementen laten zetten, en het hout is volgens mij hetzelfde als in de RG 470.
Volgens mij is het de moeite waard, maar ik wil het toch ff zeker weten.

Lacrymosa
2 september 2003, 11:18
De houtsoort is hetzelfde

maar zoals met elk natuurproduct is geen enkel stuk hout het zelfde

en een goede gitaarbouwer selecteerd zijn hout heel zorgvuldig

en hoe goedkoper de gitaar, hoe minder aandacht er aan het selecteren, drogen e.d. is besteed

maar goed, over de elementen.

zon beetje iedere gitaar is het waar om nieuwe elementen in te zetten (op de echt beginners na)

het enige probleem met jou gitaar is de brug, nie echt een goeie brug, maar goed, als je et nie zo veel gebruikt maakt dat ook weer nie zo extreem veel uit.

maar als je nou echt wil weten wat voor element je er in moet zetten, dan moet je je gitaar op alle mogelijke manieren goed beluisteren, om te bepalen wat voor klank je al heb (voor spelen op hoog volume, en onversterkt)

dan kan je bepalen wat je aan je sound wil veranderen.

dan kan je bij de diverse merken op de site gaan kijken welke voor jou het beste zouden zijn, neem ook even de moeite om te lezen hoe zon element nou precies in mekaar zit

CheerS!!

Thom TK
2 september 2003, 11:31
oke, maar als ik de brug nu vervang, (dat ik er dus een goede floyd in laat zetten), dan heb ik toch wel een goede gitaar, met de nieuwe elementen erbij?
Ik laat de RG 470 dus upgraden als ik dit doe.

Maiden Michiel
2 september 2003, 11:45
Ik wilde ook eens een nieuwe brug in mijn Jackson. Bij de muziekwinkel zeiden ze dat ik dan beter een neiwue gitaar kon kopen. Een Japanner ofzo.
Toch twijfel ik nog steeds een beetje want de gitaar speelt gewoon wel ontzettend fijn...
Reken wel als je ook elementen erin wilt dat je met brug en montagekosten 500-600 euro kwijt bent. En dan heb je nog een Schaller

alhambra
2 september 2003, 12:13
Ik wilde ook eens een nieuwe brug in mijn Jackson. Bij de muziekwinkel zeiden ze dat ik dan beter een neiwue gitaar kon kopen. Een Japanner ofzo.
Toch twijfel ik nog steeds een beetje want de gitaar speelt gewoon wel ontzettend fijn...
Reken wel als je ook elementen erin wilt dat je met brug en montagekosten 500-600 euro kwijt bent. En dan heb je nog een Schaller

Waar laat jij dat doen, want volgens mij kan dat veel goedkoper. Trouwens een ander element erin is toch heel goed zelf te doen hoor en die brug ook mits de maten het zelfde zijn als de oude.
Ben je bij de laatste zin trouwens niet een G vergeten, ik dacht dat schaller bruggen namelijk echt niet beroerd zijn.

Maiden Michiel
2 september 2003, 13:45
AGS Enschede. Inclusief elementen monteren had ik het over.
Enhoezo G vergeten?
Een Schaller is inderdaad wel goed, maar niet zo goed als een OFR, die ik wilde

Ibanez RuleZ
2 september 2003, 14:32
ze zijn niet beter of niet slechter, maar anders. in principe zijn die dingen net zo stemvast, maar het verschil zit m in het profiel en de klank. de OFR heeft een stalen baseplate, de schaller een gietijzeren baseplate en stalen edgeknifes. Hierdoor heeft een OFR een scheller geluid dan een zelfde gitaar met een schaller. Dit is persoonlijke voorkeur. Het enige mindere vind ik dat de schaller veel meer profiel heeft dan een OFR, die gewoon platter is.

harrald

Lacrymosa
2 september 2003, 14:40
Maar als je je brug nie zo veel gebruikt dan zie ik et nut er nie echt van in om em te vervangen, stop er gewoon 5 veren in, of zoveel mogelijk, stel em goed af, en je heb al een stuk stabielere brug

Maar laten we et bij de elementen houden

CheerS!!

avalanche
3 september 2003, 12:41
Heb een DiMarzio Tonezone in m'n RG-550 laten zetten en dat was een serieuze verbetering. Ben er heel tevreden over. Ideale combinatie. Maar pas inderdaad op, want niet elk element past bij elke gitaar. Elk element heeft zijn eigen toonkarakteristieken, net als je gitaar.

btw ik heb enkel maar het element betaald (106€), in de gitaarwinkel hebben ze het er gratis ingezet (en m'n potmetertjes gekuist en m'n tremolobrug wat beter afgesteld... en dat had ik niet eens gevraagd, maar wel leuk natuurlijk)

Lacrymosa
3 september 2003, 13:14
Tone Zone is idd voor mijn gitaar ook goed uitgevallen......

maar ik had er eerst een BL500XL in zitten, en dat was weer geen goeie match, terwijl hjet toch, zowel gitaar als element, goeie kwaliteit is.

dus het is echt zaak dat je goed naar je instrument gaat luisteren

CheerS!!