PDA

View Full Version : Ibanez Tube King TK999 en compressor TC999



ijff
2 september 2003, 09:24
Ik heb net bovenstaande pedalen gekocht via marktplaats (EUR 150,- samen).

Iemand hier ervaring mee?

john.3001
2 september 2003, 11:29
misschien handiger als je voor de aankoop informeert...

ijff
2 september 2003, 11:48
Mwaw.. valt wel mee... ik zocht een leuke compressor.. en uit de reviews op HarmonyCentral leek deze wel aardig (alhoewel alles daar aardig lijkt).
De overdrive (TK999) heb ik niet echt nodig.. maar kan ik thuis gebruiken (kan ik m'n pedaltone in de repetitieruimte laten).

Op internet kosten de pedalen gebruikt min. EUR 99,- per stuk... (en google vindt nog flarden van een pagina van de nederlandse importeur..die ze een jaar geleden nog voor EUR266,- nieuw verkocht).. dus ik geloof niet dat ik me er een buil aan kan vallen... zal ze indien het niet bevalt voor ongeveer de zelfde prijs wel weer van de hand kunnen doen.

Speeddemon
2 september 2003, 13:02
Tube King heb ik wel eens live gehoord. Vond m wel aardig, maar geen match voor mijn H&K Tubefactor! 8-)

ijff
2 september 2003, 13:13
Ik denk ook niet dat de Tube King veel toevoegd aan m'n pedaltone. Maar goed, ik kan hem thuis in de FX-loop van m'n GT-6 zetten voor een iets overtuigender buizengeluid.

Mitch
2 september 2003, 17:43
Iets meer respect jongens :D

De Tube King kan een behoorlijk realisitsche buizen leadsound creëren, brengt de stoffigste solid state tot leven. De TC is een echte beauty: 12AX7 voor de compressie, extra boost (apart schakelbaar !)

Je hebt een geweldige koop gedaan. Echt een spotprijs. Bedenk wel dat de manier waarop die 99 serie gemaakt was destijds kan wedijveren met de huidige boutique gekte. Prijstechnisch zijn ze nu aardig gezakt, mede door de boutique jongens. Nu is het ineens 'gewoon een Ibanez', maar zie dit als de laatste krachttoer van Ibanez om een stel zeer serieuze pedalen neer te zetten !

Mr.Jay
5 september 2003, 10:34
Ik heb net bovenstaande pedalen gekocht via marktplaats (EUR 150,- samen).

Iemand hier ervaring mee?

Heb beiden een jaartje gehad :
De overdrive kleurt enorm, je houdt ervan of niet. Hij klinkt erg dun in het mid.
De compressor is een enorme ruisbak.

Jay

ijff
8 september 2003, 20:55
Ok dan! Klinken allebei echt super. Op de compressor bijna geen ruis op het cleane kanaal. Op gain wel iets... maar goed, ik heb nog nooit met een compressor gespeeld die dat niet head.

Op de tube king zat een enorme brom.. maar dat bleek van een ongestabiliseerde adapter te komen. Dat ding snel vervangen door een HAPE van de Kijkshop.. en nergens meer last van. Ingebouwde noise supressor op de Tube King hoeft niet aan, gewoon lekker stil..

Mitch
8 september 2003, 23:58
Zo mag ik het horen :)

marc_o
9 september 2003, 10:12
Koop a.u.b. een leuke rugzak bij de kijkshop.........je laat je Pedaltone daar toch zeker niet echt staan, komaan, is niet groot en zwaar, of is de ruimte van jou alleen en kan er niemand anders binnen, dan heb ik niks gezegd, maar wat ik al heb gezien over de jaren in gedeelde oefenruimtes, brrrr, wat hebben mensen toch weinig respect voor de spullen van anderen....

ijff
9 september 2003, 12:49
Rustig maar joh!.. Mijn pedaltone woont in een hele mooie flightcase.
Ik moet regelmatig met de bus naar de oefenruimte.. vandaar dat ik hem niet altijd meeneem

Wij hebben daarbij gelukkig de beschikking over een eigen oefenruimte.. dus als er met mijn materiaal is gesmeten dan weet ik wie ik af moet rossen :-D

SteavisSmokin
9 september 2003, 15:10
Echt een spotprijs. Bedenk wel dat de manier waarop die 99 serie gemaakt was destijds kan wedijveren met de huidige boutique gekte. Prijstechnisch zijn ze nu aardig gezakt, mede door de boutique jongens. Nu is het ineens 'gewoon een Ibanez', maar zie dit als de laatste krachttoer van Ibanez om een stel zeer serieuze pedalen neer te zetten !

Pfff..heb jij die pedalen van Ibanez wel eens van binnen gezien en dat vergeleken met een boutique pedaal?? Is toch een wereld van verschil.

Mitch
9 september 2003, 17:44
Ja die heb ik aan de binnenkant gezien.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik zie het meer als "wat boutique nu is, was die 99 serie toen". Meer mogelijkheden, luxere uitvoering, blablabla in de tijd van 'lang leve digitaal en 19" '
Ik weet ook wel dat de constructie anders is en dat de onderdelen niet ondergekalkt zijn :D

Rutger
19 augustus 2004, 11:15
He jongens,

Ik zoek al een tijdje een goede 2dehands compressor, en kan een Ibanez TC999 krijgen in ruil voor mn Fulldrive 2 (die ik te koop heb staan). ik ken de TC999 niet en hoor wisselende verhalen.

Hoe is de TC999 in vergelijking met bijvoorbeeld de Carl Martin Compressor (die ik laatst heb getest en me erg goed beviel)? Vergelijkbaar?

Wat is de TC999 tegenwoordig waard? Ik denk nl dat hij wel wat geld mag bijleggen voor de FD2, maar ik weet niet wat reeel is.

Alvast bedankt!

Speeddemon
19 augustus 2004, 14:14
Iets meer respect jongens :D

De Tube King kan een behoorlijk realisitsche buizen leadsound creëren, brengt de stoffigste solid state tot leven.
Geloof me, dat doet een Tubefactor ook. :razz:

BartL
19 augustus 2004, 14:16
+1 :-D

BartL
19 augustus 2004, 14:17
+1 :-D

Rutger
19 augustus 2004, 14:22
ik kan trouwens nix over de TC999 vinden, zijn die dingen gewoon vergeten ofzo?

( +1 :D )

Speeddemon
19 augustus 2004, 14:40
Hey Bart, hoe bevalt je Tubefactor? :wink:

Rutger
22 augustus 2004, 00:03
Is er niemand die mij meer kan vertellen over de TC999 Compressor?

Ik kan er mogelijk een kopen maar wil echt ff weten hoe hij zich verhoudt tot andere compressors, waarmee is ie te vergelijken?

AART
22 augustus 2004, 00:20
sjezus, stelletje archeologen, dit noemen ze nog eens grafgraven.....

Mitch
22 augustus 2004, 16:06
Rutger, dat ding was destijds zo verschrikkelijk duur dat er maar heeeel weinig verkocht zijn. Er zijn dus helaas ok niet zoveel gebruikerservaringen.
Heel in het algemeen met ik zeggen dat de geluidskwaliteit van de neo classic serie erg goed is, maar hoe dat met de comp zit kan ik je niet vertellen. Ik denk wel dat modernere comps als de Keeley, de Barber en de CM minder zullen ruisen.

ijff
22 augustus 2004, 18:50
TC999 heb ik gehad.. heb hem weer weggedaan omdat ik toch niet veel aan een compressor had.

Het is een hele warme compressor.. dus als je dat zoekt is het je ding. Hij is niet erg transparant dus (daar zit die buis er ook niet voor in!).
Ik vond hem het beste klinken met een 12AU7 buis i.p.v. 12AX7A.
Boost functie is handig voor solo's.

Het is een leuk effect, zeker het proberen waard.. maar geef er niet meer voor dan zo'n €130,- .. ik heb die van mij volgens mij voor 110,- weggedaan.

Rutger
23 augustus 2004, 17:22
Oke thanx,

wrs doe ik het toch niet, heb een betere deal voor mn FD2 gekregen. :)

Dirk_Hendrik
23 augustus 2004, 18:56
Pfff..heb jij die pedalen van Ibanez wel eens van binnen gezien en dat vergeleken met een boutique pedaal?? Is toch een wereld van verschil.

Hoewel een oude post....
En ik kan me er groen aan ergeren dat een boetiekfabrikant met een enorm hoge produktie (Menotine bijvoorbeeld) ontzettend omslachtig op gaatjesprint zit te klooien en vervolens vanwege die kostbare produktiemethode een eind meer aan de prijs is.

Hoe heet die fuss die Sash een paar maanden geleden had (MJM ofzo?). Een stuk of 10 onderdelen op een gaatjesborje met een exorbitant prijsje! En wat is er nou beter aan dat apparaat? Volgens mij helemaal niks.

Overigens, Over de rariteiten het ontwerp van een tk999 kan ik een aardig boekje opentrekken. Alléén, da's hogere elektroschool. Met een Fusfees kloon kan ik dat niet. Goedkoop dus dat kan de boetiekversie ook zijn.