PDA

View Full Version : Zakk Wylde signature jcm800



BLOK182
1 september 2003, 16:53
Iemand dit ding al eens gehoord? Enne, hoe gebruikt Zakk hem? Alleen dat ding, of heeftie er nog wat boostpedaaltjes bij?

zZoRgO
1 september 2003, 17:22
heeft er nog een boss overdrive pedaaltje voor dacht ik...

sash
1 september 2003, 17:23
Boss Overdrive en Boss Chorus als ik het goed heb.

Das het leuke van (goeie ouwe!) Marshalls. De meeste kutte toonzuigende teringcrap klinkt er goed op :D

AoDf
1 september 2003, 17:29
Zakk Wylde zelf gebruikt de signature JCM800 niet, hij gebruikt gewone JCM800's, uitgerust met Groove Tubes 6550 buizen. Nick Catanese, de tweede gitarist uit Black Label Society speelt wel over de signature JCM800. De signature heeft standaard al 6550 buizen, alleen niet van Groove Tubes. Welk merk wel weet ik niet. De signature heads die je bij Ozzy- of BLS-concerten op het podium ziet staan zijn allemaal dummy's.

Hij heeft vier pedalen voor de (high-) input van de versterker staan. De versterker instellingen zijn als volgt: Presense-2 Bass-10 Mid-6 Treble-7 Master-(meestal rond)3 Pre-amp-10

Gitaar -> Dunlop Jimi Hendrix Wah -> Dunlop Rotovibe -> Boss SD-1 Super Overdrive -> Boss CE-5 Chorus Ensemble -> JCM800

Verder gebruikt hij Marshall 1960 kasten, uitgerust met 200W ElectroVoice speakers. Die speakers zijn nu niet meer te krijgen bij ElectroVoice, ik dacht dat het concept verkocht was aan Mesa/Boogie, die brengt nu dus de 200W speakers uit, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

BLOK182
1 september 2003, 17:58
dude, das nog eens info, bedankt! Het komt er dus op neer dattie die scheurende jcm800 nog eens extra op zun flikker geeft met een scheurpedaaltje? Geen wonder, want bijv. bij get me through heb je echt een leipe logge scheurende sound. Maarre, gaat je gitaar dan niet als een waanzinnige feedbacken/piepen als je scheur over de versterkerscheur gooit?

zZoRgO
1 september 2003, 18:02
daar kan je toch wat mee spelen volgens mij...

de drive hoeft niet echt heel hoog te staan, en je kan de level ook wat minderen mocht het beginnen piepen...

BLOK182
1 september 2003, 18:08
ja tis idd wel allemaal te regelen, het zijn natuurlijl wel allemaal wat lagere gain levels he, marshall/boss zijn niet alletwee superhighgain, dan moet het idd te doen zijn. Alleen ehm, mocht ik a/b'en met de lowpinput voor clean, dan zit ik waarschijnlijk met een flink volumeverschil of niet? Tenminste, bij de *#(%& jcm800 die half in mekaar valt in ons oefenhok is dat wel zo.

skabouter
1 september 2003, 18:34
ja, dat geeft wel een volume verschil.

man, ligt het aan mij ? de jcm800 is echt hot item laatste tijd he :D

Negative K3 fan
1 september 2003, 18:43
hij gebruikt trouwens een SD-1 van boss (boss overdrive dus) a ls booster met drive bijna dicht, volume open en tone op smaak.

Bij tags hebben ze trouwens een zakk wylde jcm800 mocht je geinteresseerd zijn

AoDf
1 september 2003, 18:52
Hij heeft de SD-1 meestal alleen aan bij solo's, als extra boost. Vaak gebruikt hij bij solo's ook de wah maar zet deze dan alleen in de "hoge" stand, zodat het hoog wat feller wordt. De Rotovibe gebruikt hij zelden, maar soms hoor je 'm er tussen door, vooral bij BLS, niet zoveel bij Ozzy. Het A/B-en tussen High en Low input zal zeker een volumeverschil opleveren, misschien kun je dat opkrikken met een equalizer pedaaltje voor de low input, ben namelijk van plan dat zelf ook te proberen.

Als je de SD-1 aanzet wordt het erg gevoelig voor feedback. Als je oplet zie je dat Zakk live heel vaak de volumeknop van zijn gitaar terugdraaid tijdens breaks, en hij doet dit ook als hij min of meer clean wil spelen. Echt zuiver clean is het dan natuurlijk niet, maar voor hem clean genoeg.

shredneck
1 september 2003, 19:01
Hij heeft de SD-1 meestal alleen aan bij solo's, als extra boost. Vaak gebruikt hij bij solo's ook de wah maar zet deze dan alleen in de "hoge" stand, zodat het hoog wat feller wordt. De Rotovibe gebruikt hij zelden, maar soms hoor je 'm er tussen door, vooral bij BLS, niet zoveel bij Ozzy. Het A/B-en tussen High en Low input zal zeker een volumeverschil opleveren, misschien kun je dat opkrikken met een equalizer pedaaltje voor de low input, ben namelijk van plan dat zelf ook te proberen.

Als je de SD-1 aanzet wordt het erg gevoelig voor feedback. Als je oplet zie je dat Zakk live heel vaak de volumeknop van zijn gitaar terugdraaid tijdens breaks, en hij doet dit ook als hij min of meer clean wil spelen. Echt zuiver clean is het dan natuurlijk niet, maar voor hem clean genoeg.

A/B en tussen de twee inputs gaat niet, je kunt maar 1 input tegelijk ingeplugd gebruiken. Bij Ozzy hoor je de Rotovibe meer dan bij BLS en bij Pride & Glory hoor je hem nog vaker terug.
Zakk gebruikt EMG elementen maar zelfs deze elementen en een standaard jcm800 geven lang niet genoeg gain voor de BLS sound, ook ze jcm800ZW heeft niet meer gain dan een standaard 2203. De ZW heeft door de eindbuizen meer headroom omdat Zakk niet houdt van eindtrapvervorming.
De SD-1 staat bij Zakk praktisch altijd aan.

Ik ben nogal een Zakkfreak.

BLOK182
1 september 2003, 19:10
Ja ik was namelijk wel benieuwd hoe hij zun vette scheurende sound toverschijn toverde, aangezien ik nog ergens plannetjes heb liggen voor een leip-scheurende 1950slp ;-)

shredneck
1 september 2003, 19:13
de superlead is overigens makkelijk te modden, check schematicheaven.

AoDf
1 september 2003, 19:34
Ik ben nogal een Zakk freak.

Ik ook. Je hebt overigens gelijk wat betreft de Rotovibe, vaker bij BLS, ik bedoel Ozz.

BLOK182
1 september 2003, 19:35
Mijn plan zou dan zo'n ding zijn, geen powersoake, maar dattie dan thuis clean is en met optredens clean/randje (evt met volumeknop werken) en dan voor scheur een heel dik pedaaltje voor vette gain, en het karakter van de marshall als lekker dik erbij, zodat je zeg maar een vette scheurende amp krijgt zonder meteen naar een numetalbak te grijpen. Maarre, ik ga dit dus eerst ff testen, verschillende mensen raadden me al een Fulltone DistortionPro aan, die hebben ze als het goed is bij jukebox. Ben benieuwd! Iemand toevallig nog ervaringen mee? Ik heb al wel gehoord dat iemand in een metalband speelde met een 1950SLP + metalzone.

soup
20 mei 2004, 13:41
op marktplaats staat er een te koop , dus die jcm 800 van zakk wydle
mag ik de url geven ?of mag zoiets hier niet (dus spam?? :???: )

EmgMaster
21 mei 2004, 12:06
eeuuh, volgens mij haal je nu wel een heel oud topic naar boven :-D

BLOK182
21 mei 2004, 12:12
Haha idd :D