PDA

View Full Version : okee, nu nog een pedaaltje...



john.3001
1 september 2003, 15:36
Ik heb onlangs mijn 'eerste' echte set gekocht: een fender standard strat (uit mexico wel te verstaan) en een roland cube30...

De volgende aankoop moet een leuk wah-pedaaltje worden. Helaas heb ik geen verstand van dit soort zaken en vraag jullie welke merken / typen pedalen geschikt zijn voor blues en iets stevigere rock...?

:strat:

(btw: voor een aardig pedaaltje wil ik best 200 euro neerleggen...)

Polytheme Pam
1 september 2003, 15:39
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=19779

john.3001
1 september 2003, 15:51
:oops:

zeg mij meteen es ff hoe ik dat zelf kan checken met die view-topic shit, want dit is nu al de derde keer dat ik daar naar wordt verwezen...

Polytheme Pam
1 september 2003, 15:56
even trefwoorden invullen in de zoekfunctie bovenaan deze pagina!

klik op "zoeken" de rest wijst zich vanzelf...

suc6

john.3001
2 september 2003, 11:24
okee, ik heb even gezocht op internet, en zou graag wat meer informatie willen over de rmc-1 (van teese?)...

voor- en nadelenlijstjes zijn welkom, aangezien dit mijn 'wah for life' moet gaan worden...

uiteraard zal ik ook nog es in een gitaarshop wat dingetjes uitproberen, maar helaas zijn er dan altijd medewerkers die menen dat ze 'precies de wah voor jou' hebben... :roll:

john.3001
2 september 2003, 15:50
er bestaat namelijk ook een rmc-2 en 3

Mithrandir
2 september 2003, 15:58
Een een picture wah en een wizard wah.....

Maar goed, op de site van Eric van de Haar (importeur van o.a. Teese wah's) staat een lijstje met de verschillende teese wah's + prijzen. je kan ze eventueel ook bij hem proberen of bij de zaken waar hij ze aan levert.

http://www.haarguitars.nl/

Ik moet zelf ook nog eens een teese gaan proberen, zit zelf meer aan de Wizard Wah te denken omdat die wat beter omgaat met mijn high-output humbucker en high-gain versterker.

john.3001
3 september 2003, 13:07
die rmc-3 lokt mij wel, alleen vraag ik me af of ik voor dat geld geen beter pedaal kan vinden... (286 euro is wel erg veel voor een assecoire, ik bedoel, voor twee keer dat bedrag heb je een mooie gitaar...)

rmc-1 ziet er ook goed uit, heeft alleen minder opties, dat is meer van: je vind het super of je vind het niks...

Marc Oblivian
3 september 2003, 13:14
Een een picture wah en een wizard wah.....

Maar goed, op de site van Eric van de Haar (importeur van o.a. Teese wah's) staat een lijstje met de verschillende teese wah's + prijzen. je kan ze eventueel ook bij hem proberen of bij de zaken waar hij ze aan levert.

http://www.haarguitars.nl/

Ik moet zelf ook nog eens een teese gaan proberen, zit zelf meer aan de Wizard Wah te denken omdat die wat beter omgaat met mijn high-output humbucker en high-gain versterker.

Ik zou hem alleen niet binnen nu en een jaar kopen als ik jou was...hehe :-D

Mitch
3 september 2003, 13:16
Mij leek de 2 juist de gulden middenweg: wel opties, maar niet te veel.
Door een goede deal met PeArL jAm is het echter een wizard geworden.
Aanrader Mith !
Blijft clean bescheiden, mooi soepel. Op lichte gain/crunch is -ie iets minder, maar zodra de gain hoger wordt gaat -ie steedsmooier klinken, waar dat normaal gesproken andersom is.

@john: die hoge prijs is niet zó vreemd, er zit alleen maar top of the bill troep in. Plus ze zijn vrij uniek... je koopt er natuurlijk ook twee Boss pedaaltjes voor, maar die zijn alleen tien keer zo slecht :D

Mithrandir
3 september 2003, 13:35
Een een picture wah en een wizard wah.....

Maar goed, op de site van Eric van de Haar (importeur van o.a. Teese wah's) staat een lijstje met de verschillende teese wah's + prijzen. je kan ze eventueel ook bij hem proberen of bij de zaken waar hij ze aan levert.

http://www.haarguitars.nl/

Ik moet zelf ook nog eens een teese gaan proberen, zit zelf meer aan de Wizard Wah te denken omdat die wat beter omgaat met mijn high-output humbucker en high-gain versterker.

Ik zou hem alleen niet binnen nu en een jaar kopen als ik jou was...hehe :-D

Mijn signature slaat op een uitspraak van Sash, Marc, ik kan dus gewoon zoveel pedaaltjes kopen als ik wil.

En dankzij Seymour Paul ga ik nu serieus die Wizard Wah eens overwegen, wat een behulpzame man is het ook.

Marc Oblivian
4 september 2003, 09:24
Een een picture wah en een wizard wah.....

Maar goed, op de site van Eric van de Haar (importeur van o.a. Teese wah's) staat een lijstje met de verschillende teese wah's + prijzen. je kan ze eventueel ook bij hem proberen of bij de zaken waar hij ze aan levert.

http://www.haarguitars.nl/

Ik moet zelf ook nog eens een teese gaan proberen, zit zelf meer aan de Wizard Wah te denken omdat die wat beter omgaat met mijn high-output humbucker en high-gain versterker.

Ik zou hem alleen niet binnen nu en een jaar kopen als ik jou was...hehe :-D

Mijn signature slaat op een uitspraak van Sash, Marc, ik kan dus gewoon zoveel pedaaltjes kopen als ik wil.

En dankzij Seymour Paul ga ik nu serieus die Wizard Wah eens overwegen, wat een behulpzame man is het ook.

Woeps...effe te snel gelezen...hmmmzzz....dan moet ik Sash maar een mooi pedaaltje aanpraten :-D

PeArLjAm
4 september 2003, 15:53
Mij leek de 2 juist de gulden middenweg: wel opties, maar niet te veel.
Door een goede deal met PeArL jAm is het echter een wizard geworden.
Aanrader Mith !
Blijft clean bescheiden, mooi soepel. Op lichte gain/crunch is -ie iets minder, maar zodra de gain hoger wordt gaat -ie steedsmooier klinken, waar dat normaal gesproken andersom is.



ja ik deed hem weg omdat hij niet bij mijn stijl paste. Maar met hoge(re) output elementen en vrij veel distortion komt hij echt super tot zijn recht. Ik denk dat hij wel bij mith's speelstijl past voor zover ik hem ken natuurlijk. Maar ik heb hem gehoord op seymour gitaar die wat meer output heeft, overdrive/distortion aan en het klonk inderdaad geweldig. Ga hem gauw eens proberen voordat hij weer duurder word, de dollar word steeds duurder voor ons helaas :oops: :lol:

Mitch
6 september 2003, 17:36
I aim to please....