PDA

View Full Version : Laney BC120



Lize
1 september 2003, 15:29
Ik ben nog steeds zoekende naar een leuke versterker, en ik dacht altijd dat Laney een ontzettend budgetmerk was, maar ik hoorde er toch wel goeie dingen over. Nu staat er een op Marktplaats (voor 250) en ik heb op Harmony Central reviews gelezen die stuk voor stuk laaiend enthousiast waren. Iemand ervaring met deze jongen?

koen_V
1 september 2003, 17:40
Ikzelf heb een laney linebacker 120b.
Ik vind het een aardige versterker en ben er vrij tevreden van.
ik heb hem 2.5 jaar geleden 2de hands gekocht voor 275€ geloof ik( het was 11000 bef).

Ruud
1 september 2003, 20:17
Heb der zelf een gehad, mijn 2e versterker (heb nu nr 4)...op zich een best lekker versterkertje hoor, en voor dat bedrag kun je der helemaal niet veel van zeggen.. vind die laneys zelf altijd een beetje blikkerig klinken.. maar als je toch een beetje betaalbaar vermogen zoekt (heb der enkele optredens in cafeetjes mee gedaan zonder doorversterking), dan issie helemaal niet slecht.. ..en heb der zelf nooit technische problemen ofzo mee gehad.. het blijft op zich een laney, dus verwacht niet superieure geluidskwaliteit..maar goed genoeg op zich.

Het is een ideaal ding als je niet zo netjes speelt (fretbuzz.. en ander gekletter), echte piek en bijgeluiden komen veel minder door met alleen een 15 inch speaker.. maarja, geef mij maar een eerlijke versterker die elk klein foutje genadeloos doorgeeft..

Verder euh simpel in en af te stellen, zowel passieve als actieve input, 6 bands eq, compressor.. .. oftewel, gewoon proberen en alst wat is meenemen.. de nieuwprijs die ik er een jaar of 3,5 geleden voor betaald heb lag dacht ik rond de 900 gulden..

En vertrouw die berichten op harmony central ook niet helemaal blind.., die zijn namelijk nagenoeg altijd positief.. gewoon omdat niemand zijn eigen gear gaat afkraken, je bent tevreden met iets tot je iets beters hebt gevonden..

Hopelijk kun je der wat mee.. en ik zou zeggen: gewoon proberen, en als ie in jou ogen een lekker geluid heeft, meenemen!! (en natuurlijk afdingen)