PDA

View Full Version : Straplocks op MTD



www.vanafvandaag.tk
1 september 2003, 12:40
Hi, een vriend van mij kocht onlangs een MTD Kingston bas.
Volgens het "boekje" zou die Straplock voorbereid moeten zijn. Nu heeft hij een setje Schallers gekocht, maar die passen niet. Hij wil eigenlijk niet zijn eigen schroef eruit halen (die is beduidend dikker dan de schaller) en zoekt nu passende straplocks. Weet iemand welke er wel op passen?

ieme
1 september 2003, 13:50
Gewoon een (of2) satéprikker dr in en dan die dunne schroef van de schaller dr indraaien!
Succes

www.vanafvandaag.tk
1 september 2003, 14:05
Met of zonder houtlijm? Ik heb hem net gesproken en is niet echt heel erg gelukki gmet deze optie....

ieme
1 september 2003, 14:08
als je ze iets langer afknipt dan ze zijn kun je de dr zo (voorzichtig!!) intimmeren. dan de schroef dr bij en klaar is kees! zit zo strak als een.... straplock!

T is maar een optie, zo doe ik t altijd! zoeken jullie trouwens nog een gitarist bij vanaf vandaag?

www.vanafvandaag.tk
1 september 2003, 14:11
Hey Ieme..
Tja, we zochten er inderdaad nog wel een, maar dan een die zich wel aan de afspraken houdt :-( Maar we zijn nu gewoon lekker bezig met 1 gitarist, zoeken nog wel een nieuwe zangeres, misschien kun je dat ook eens proberen?

Het prusten met stukjes hout heeft nog steeds niet de voorkeur van hem. Gewoon een passende straplock moet toch wel te vinden zijn?

ieme
1 september 2003, 14:13
Haha, zangeres? hmm denk niet dat dat em wordt!
Nou ja ik weet niet waar dr een passende straplock te vinden is, ik heb je een alleen een tip gegeven hoe je je probleem op kan lossen!
Succes dr mee

De Teng
1 september 2003, 14:25
Bij de bouwmarkt een losse schroef opzoeken met de goede dikte en lengte. Niet gaan klooien met prikkers erin, das stom. Praxis bvb verkoopt die dingen los.

www.vanafvandaag.tk
1 september 2003, 15:21
Tja, dat kan natuurlijk ook. Maar er moet toch wel een passend systeem te vinden zijn? Overigens geeft de leverancier "niet thuis"

Bastijn
1 september 2003, 15:47
als je maat er helemaal niet meer uitkomt, kan ie ook een gaatje er naast boren.

www.vanafvandaag.tk
1 september 2003, 16:00
Yep,. maar dat is nu precies wat hij niet wil

basswasp
1 september 2003, 16:29
zoeken nog wel een nieuwe zangeres, misschien kun je dat ook eens proberen?
Nieuwe zangeres? 't heeft toch hopelijk niet te maken met de snoeren en billen-topic van een tijdje terug? :-(

www.vanafvandaag.tk
1 september 2003, 16:32
:-D Nee.. daar heeft het niets mee te maken. Onze zangeres heeft een studiebeurs in Amerika gekregen op basis van haar tennistalent. Ze zit dus vanaf Augustus minimaal een jaar aan de andere kant van de oceaan. Het repeteert gewoon erg lastig op die afstand :P

Clunk
1 september 2003, 16:38
anders had ik er wel van je over willen nemen :D:D:D

ghehe... wij moeten ook een nieuwe zanger(es)...
want die van ons ik ook weg :P

naja.. kopn je het een zanger noemen?
HELL NO!

maar toch :o

www.vanafvandaag.tk
1 september 2003, 16:42
Tja, we hopen nog steeds dat ze terug komt.. zulke billen uuuhhhh talentjes vind je niet zo snel.. Maar goed, voorlopig dus opzoek naar een nieuwe. Kent iemand nog een zangeres in Friesland?

Phyrexian
1 september 2003, 17:46
Hey fellaz,

ik heb ook Schaller Straplocks op m'n Warwick gezet. Ik had hetzelfde probleem als jij (topicstarter). De schroef van die Schallers was te dun en te klein voor het geboorde gat van de originele strapholders.

Dus, heb ik er een lucifer ingestoken en zo die Schaller vastgeschroefd.
Het blijft zitten, vrij lang eigenlijk (na zes maand kwam het weer wat los). Ik heb er onlangs een ander, harder stukje hout ingestoken en hopelijk houdt het nu langer.

Zelf was ik niet zo te vinden voor houtlijm of Guppa (vloeibaar hout) [om dan een nieuw gat te boren], maar een gitaarbouwer/hersteller kan zoiets wel goed doen natuurlijk.

Het probleem met die Schaller straplocks is ook dat de ring die je tegen je bas schroeft een nogal klein gaatje heeft om die schroef door te steken. De originele schroef van je strapholders zal er niet door passen.

Op mijn Warwick had ik dan NOG een extra probleem omdat de diameter van die Schaller straplock ring groter is dan de diameter van de standaard strapholder. Die strapholder zat in een uitgefreesde holte, en die is dus kleiner dan die Schaller... stom, en daardoor staat die Schaller dus op die holte waardoor de schroef er weer minder diep (3mm ofzo) insteekt en die handel dus sneller loskomt.

Er zijn ook andere merken van Straplocks (Dunlop maakt er ook dacht ik). Die misschien beter passen. Ga ze eens zoeken in een locale winkel. Persoonlijk prefereer ik de Schallers omdat ik het systeempje heel handig vind.

www.vanafvandaag.tk
1 september 2003, 17:55
Dank je wel! We gaan gewoon verder zoeken. Dunlop maakt inderdaad ook straplocks..Toch blijf ik het gek vinden, die gitaren zijn straplock voorbereid, ik zou daar onder verstaan dat je een willekeurig straplock systeem erop zou kunnen gooien.. Maar helaas.. niets is perfect in deze wereld kennelijk.

Ik laat het weten als er iets gevonden is!

JoVe
2 september 2003, 14:05
Warwick heeft op sommige modellen dingetjes zitten die voor dunlop sptraplocks zijn. Misschien is dat bij MTD ook zo.

Ik heb ook van die schaller dingen gehad en ik vond het niks. Ik had misschien ook de verkeerde, namelijk de goedkoopste, dat was de verchroomde uitvoering geloof ik. Die dingen waren van binnen geolied geloof ik en telkens als ik de band er af haalde had ik dat spul op m'n handen. Uiteindlijk is het ding gewoon gebroken, na twee jaar.

Nou heb ik gewoon beugelfles ringetjes er op zitten en die dingen werken prima. Veel beter dan de straplock dingen.

www.vanafvandaag.tk
2 september 2003, 14:08
Ik gebruik zelf ook Grolsch rubbertjes en sindsdien geen gitaar meer verloren :-)