PDA

View Full Version : Wie kent gitaren van Peer Dellen?



WesMontgomery
31 januari 2002, 11:18
Hallo,

ik ben geinteresseerd in het laten bouwen van een gitaar. Ik heb gehoord van de customshop van Peer Dellen in Den Haag. Kent iemand hier gitaren van hem? Zijn ze beter dan "gewone" produktiemodellen uit de winkel?

WesMontgomery
4 februari 2002, 12:20
Please!!! Kan iemand me helpen.... IS THERE ANYBODY OUT THERE!!!!!

Ray
4 februari 2002, 12:23
Ja, is een zeer goede gitaarbouwer. Maakt bv hele mooie Les Paul modellen. Is ook reparateur voor Gibsons die bv. van een vrachtwagen zijn gevallen. Hij heeft een winkeltje in centrum Den Haag.

LaSCaZaR
14 juli 2002, 21:29
Ja ik ken hem, hij is zeer goed in gitaren bouwen. Hij

Anders Destium
14 juli 2002, 21:45
Waarom (mag ik vragen) wil je een gitaar laten bouwen. Heb je echt specifieke wensen of wil je iets unieks? Peer Dellen is erg goed en heeft ook verder veel onderdelen van gitaren in huis. als je dus iets zoekt in regio Den Haag is dat de plek waar je (meestal) terecht kan.
Wat voor wensen heb je trouwens?

pimmetje
14 juli 2002, 21:50
Ik heb zelf geen gitaar van hem, maar wel een keertje op eentje gespeeld... was zeer goed.

Eén van m'n gitaren is wel door hem helemaal bijgesteld (frets bijgewerkt en nog wat ander werk). Die speelde daarna echt werelds.

Ga 'ns bij 'm langs dinsdag of zaterdag... liefst al met een goed idee wat je zoekt. Anders is 't gesprek waarschijnlijk niet echt vruchtbaar :smile:.

Anders Destium
14 juli 2002, 21:51
Waarom (mag ik vragen) wil je een gitaar laten bouwen. Heb je echt specifieke wensen of wil je iets unieks? Peer Dellen is erg goed en heeft ook verder veel onderdelen van gitaren in huis. als je dus iets zoekt in regio Den Haag is dat de plek waar je (meestal) terecht kan.
Wat voor wensen heb je trouwens?

2muchcoffeeman
15 juli 2002, 00:40
Ik heb nooit op iets van hem gespeeld maar Peer heeft een erg goeie naam onder de nederlandse bouwers en ik ken zelfs mensen in de USA, waar hij regelmatig schijnt te komen, die very pleased zijn met onze Peer. Hij is trouwens, ook daar, de autoriteit, wat betreft Guild history.

Nesker
15 juli 2002, 09:00
anders kijk eens ff bij double d in rijsen.

dick kan ook hele mooie gitaren maken, van perfecte kwaliteit. en hij is nie onbekend, hij heeft met EDDIE VAN HALEN bijv. gewerkt etc.

puvin
15 juli 2002, 10:10
voor hoeveel euro beginnen zijn gitaartjes?

pimmetje
15 juli 2002, 11:02
Puvin, bedoel je nu de gitaren van Peer of van Double D? Bij Peer Dellen heb je voor pakweg 1000 euro al wel een eigen gitaar... alleen ga je er vaak al snel overheen. Je gaat immers niet voor niets een gitaar laten bouwen; die moet meteen goed zijn :smile:.

SSLVos
8 november 2011, 13:06
Hallo,

ik ben geinteresseerd in het laten bouwen van een gitaar. Ik heb gehoord van de customshop van Peer Dellen in Den Haag. Kent iemand hier gitaren van hem? Zijn ze beter dan "gewone" produktiemodellen uit de winkel?

Wij hebben 2 gitaren van Peer Dellen in huis.
Mijn man was een goede gitarist en was heel erg enthousiast over zijn gitaren.
Hij heeft er lang op gespeeld. Je kunt de gitaar naar eigen wens ontwerpen, soort hals, soort elementen. Peer Dellen is erg goed naar zijn zeggen.
Succes!

Jeroen_K
8 november 2011, 13:36
Gefeliciteerd, je eerste post op dit forum is een bump van meer dan 9 jaar!

lindstrom
8 november 2011, 13:41
Gefeliciteerd, je eerste post op dit forum is een bump van meer dan 9 jaar!

:seriousf: :seriousf: :seriousf:

hole
8 november 2011, 14:00
Toch tof dat iemand de moeite neemt om te registreren en te posten om de vraag te beantwoorden. TS had er vast iets aan gehad als het een iets recentere post was geweest.

Dus, namens de topic starter: Bedankt SSLVos

beruk
8 november 2011, 14:36
Wij hebben 2 gitaren van Peer Dellen in huis.
Mijn man was een goede gitarist en was heel erg enthousiast over zijn gitaren.
!
Dit intrigeerd me nog het meest. Was goed, was enthousiast?
Staan die gitaren werkeloos in de hoek?

lindstrom
8 november 2011, 14:38
Dit intrigeerd me nog het meest. Was goed, was enthousiast?
Staan die gitaren werkeloos in de hoek?

Of is meneer niet meer onder ons?

wireman
8 november 2011, 14:46
Ik zeg ook 'verplaatsen naar R.I.P topic'.. Mijn gok is dat meneer inderdaad overleden is..

strat58
8 november 2011, 22:07
Ik zeg ook 'verplaatsen naar R.I.P topic'.. Mijn gok is dat meneer inderdaad overleden is..

Hoi nou dat niet want ik had hem 1 week geleden nog aan de telefoon, gaat waarschijnlijk mijn Goldtop opnieuw fretten. Hij klonk nog zeer levedig.
Peace Strat58

G.G.
8 november 2011, 22:16
Hoi nou dat niet want ik had hem 1 week geleden nog aan de telefoon, gaat waarschijnlijk mijn Goldtop opnieuw fretten. Hij klonk nog zeer levedig.
Peace Strat58

Niet Peer, maar mogelijk de man van SSLVos. Vind het wel een vreemd geformuleerde post. Hoop dat meneer nog in goede gezondheid is, maar alleen geen gitaar meer speelt.

wireman
8 november 2011, 22:26
Juistem.. Mijn vorige post is bij teruglezen misschien niet helemaal netjes geweest.. Ik hoop dat de man nog in goede gezondheid verkeert..

Remork1970
8 november 2011, 23:03
Ik gok dat ze gescheiden zijn.

groovieguitarguus
9 november 2011, 09:24
Wij hebben 2 gitaren van Peer Dellen in huis.
Mijn man was een goede gitarist en was heel erg enthousiast over zijn gitaren.
Hij heeft er lang op gespeeld. Je kunt de gitaar naar eigen wens ontwerpen, soort hals, soort elementen. Peer Dellen is erg goed naar zijn zeggen.
Succes!

Mensen... de reacties die ik voorbij zie komen zijn redelijk grof.
Wellicht leuk bedoeld, maar als ik dit lees, vermoedt ik dat de reacties kwetsend over kunnen komen!!! Be careful guys (and girls)

wireman
9 november 2011, 11:24
Hoezo?... Wat wordt er voor geks geschreven dan?.. Er wordt een topic van 9 jaar oud gebumped met een vaag bericht.. (van iemand die duidelijk nieuw is op het forum) daar komen geheid reacties op! Tuurlijk.. mogelijk is de man overleden, mogelijk betreft het een scheiding, mogelijk is hij gewoon met zijn hobby gestopt... Misschien is hij wel met zn secretaresse op 'zakenreis' en pakt SSLVOS hem terug door zn gitaren te verpatsen.. Weet je.. het kan zoveel betekenen de post... Uitgaande van het ergste.. wat ik dus later ook al besefte.. Ik heb mezelf al in het reine gebracht.. Bovendien lees ik ook niks meer van SSLVOS. Het is ook een apart verhaal..

bass blom
9 november 2011, 11:31
de verwarring kwam doordat iemand niet even een paar posts terug las.
is wel een bizar geheel zo.