PDA

View Full Version : Line 6 pod pro VS TC-Electronic G-major



ieme
1 september 2003, 10:02
Wie kan me de verschillen vertellen? de voor en nadelen?
Alvast bedankt!

gengar
1 september 2003, 15:01
ik heb net een pod xt pro gekocht. Heb ze beide geprobeerd, maar ik had een beetje het idee dat alles wat in de g-major zit ook in de pos xt pro zit, alleen heeft die alle simulaties er ook inzitten en dat heeft de g-major niet. De pod mist een pitchshifter en een octaver.
Verder heeft de pod even uit mijn hoofd 32 amp simulaties, 22 cabinetten, en een hele rits aan compresser, delay, flanger, chorus, teveel om op te noemen eigenlijk. Voor opname zou hij heel erg geschikt zijn, maar daar doe ik zelf niks mee dus daar kan ik je niks over vertellen.
Ik denk als je zelf al een te gekke versterker hebt en niet op zoek bent naar veel verschillende (andere) geluiden dat je dan het beste een g-major kunt kopen. Als je bijvoorbeeld van veel verschillende artiesten het geluid probeerd te benaderen is een pod weer erg cool.
G major is goedkoper (450 ofzo?) tegenover 700 van pod xt pro, en daar komt dan nog een floorboard van 300 bij!

Rwin
1 september 2003, 17:53
is appels en peren!

je koopt een POD XT voor de amp sims niet voor de FX. (Hoewel ze wel erg goed worden tegenwoordig)
en je op een G-major zitten geen amp sims.

Rwin

PS bij het knopje search kun je alle voor en nadelen van die 2 vinden...