PDA

View Full Version : WTF is er met Johnson gebeurd?



Polytheme Pam
1 september 2003, 01:46
van de week even langs Peter Verspuij geweest en ik blijf maar met deze vraag zitten. De Johnson's die hij heeft staan worden echt tegen dumpprijzen aangeboden:sommigen met 65% korting en dat al maandenlang, (misschien zelfs al een paar jaar, hij lijkt er maar niet van af te komen) en dat terwijl Johnson nog niet zolang geleden met veel bombarie als de moeder aller Modelling-Amps werd gepresenteerd.

Is het echt zo slecht, is het Line6, Cybertwin of wat anders? en wie heeft hier eigenlijk een Johnson?

Mitch
1 september 2003, 13:12
Techniek was van Digitech. Ik heb er nooit iets over gepubliceerd gezien, beetje weinig bombarie juist wat mij betreft.
De enige meningen die ik heb gehoord waren trouwens verhalen over erg slecht door de mix komen.

Vond ze ook erg duur.

marc_o
1 september 2003, 14:40
Ik heb er 2 jaar mee opgetreden en dat slecht door de mix komen valt wel mee hoor, het zijn wel modelling-amps, maar wel met aparte buizen voorversterker en aparte digitech effectsprosessor erin, gaan ongelooflijk hard en hebben een hoop mooie geluiden in zich.
Wat apart was, was dat je in de ene speaker bijv. een twin en in de andere speaker een marshall kon programmeren of welke versterker dan ook. Veel mogenlijkheden en toendertijd beter dan Line 6.
Toch hebben ze interessante spelers op de endorselijst staan.
Reeves gabrels (David Bowie) en King Crimson en op het laatst Skunk Anansie, die spelen erop en klinkt prima, maar je moet er wel even voor gaan zitten.
Ik vond 'm een beetje te uitgebreid, ben niet zo'n knoppendraaier. En hij ging stuk vlak voor einde garantie. Heb 'm net kunnen laten maken bij die Nazi's van Feedback die letterlijk begonnen te zeiken dat "over 3 weken je garantie afgelopen is en dan weten we niet zeker of het nog gratis kan hoor" Vuile aanstellers zijn het, bah.
Er ging iets stuk aan de dubbele S-disc en toen heb ik 'm verkocht.
Was inderdaad een duur ding ja. Zaten inclusief footcontroller rond de 5000 gulden en later zelfs rond de 7000..
Dat zijn ze zeker NIET waard, maar je hebt wel een heel leuk stuk speelgoed in huis en het is weer eens wat anders dan het eeuwige line 6, dat ongetwijfeld veel beter is geworden....maar ik probeer ze nooit.

Slowhand41
1 september 2003, 16:24
Johnson maakt geen amps meer, zie hun website: http://www.johnson-amp.com/exit.htm

guitartub
1 september 2003, 18:26
Speel al een hele tijd over de J-Station van Johnson en ben daar heel tevreden mee. :P Heb m destijds voor een dumpprijs bij Feedback kunnen kopen. Idd komen sommige geluiden niet echt goed door de mix en ben je je presets een flinke tijd aan het in- en bijstellen. De kwaliteit van de geluiden zijn echter zeer acceptabel zodat ik dat maar voor lief neem.
Op de site van Johnson is idd te zien dat zij EXIT zijn en dat maakt de aanschaf van een van hun combo's misschien riskant. Zat daar zelf ook aan te denken (ook vanwege die dumpprijzen) aar denk inmiddels toch dat ik voor een buizenbakkie ga. :oops:

Groetjes, Bert.