PDA

View Full Version : Modificeren Champ 12



moretel
31 augustus 2003, 22:40
Ik heb een fender buizen champ 12 uit 83, nu zijn de volume en gain pots niet echt lekker regelbaar, op stand 2 a 3 geven ze al het volume en gain al af.
Weet iemand in de regio Den Haag iemand die dit soort aanpasisngen doet en wat voor soort andere aanpassingen zijn eventueel mogelijk ?

Lucky
1 september 2003, 01:28
hi Moretel,

als je echt iemand zoekt in de buārt, kun je naar Adesign (Anton) gaan hier in Den Haag op de de Regentesselaan ...ze hebben ook een site.
Hij is goed en weet waar die over praat maar is iemand die dingen aan de praat krijgt. punt
Wil je je ampje weer helemaal originaal maken en er het beste uit krijgen dat mogelijk is etc. etc. etc. dan zou ik je aanraden om met Albert in Utrecht te gaan praten.
Hij is de guru van de fenderamps. Hij loopt hier ergens rond onder de naam Al. kan je niet missen

moretel
1 september 2003, 09:09
Dank je , ik ga op zoek naar Al

telecastermaster
1 september 2003, 15:12
Misschien nog nuttig voor je:

http://www.torresengineering.com/champchampkit.html

PeeVee
1 september 2003, 23:44
Ik heb ook eentje gehad, klonk leuk, waren twee hele kleine modjes in gedaan (beetje hoog eruit, beetje meer bas doorlaten), ik ben er nooit aan begonnen want is ampje met printplaat van het allerergste soort. Plaat zit op z'n kop, je kunt niks zien en nergens bij. Moet helemaal ontmantelen voordat er iets mee is, ik vermoed dat je alleen al met het demonteren en weer monteren van de print 2 uur bezig bent (met het zweet op je voorhoofd), ben je dus al gauw 70 - 100 Euro kwijt en dan is er nog niets gedaan. Is het ampje niet waard denk ik, of je moet zelf gaan knutselen, dan hakken de uurtjes er niet zo in.

PeeVee
2 september 2003, 10:16
Misschien nog nuttig voor je:
http://www.torresengineering.com/champchampkit.html

Deze mod is niet van toepassing op een Champ 12, is alleen voor "gewone" blackface of silverface (Vibro)Champ!

PeeVee
7 september 2003, 14:06
Al... maak je borst maar niet, da's geen lolletje, spitten in een Champ 12!

moretel
8 september 2003, 01:31
Is het vervangen van de potmeters dan ook zo'n klus ?
Het blijft een leuke versterker voor kleine dingen en opnemen.
Je raakt er ook aan gehecht dus ik heb er wel wat voor over maar het moet niet te gek worden.

PeeVee
9 september 2003, 11:21
Is het vervangen van de potmeters dan ook zo'n klus ?

Als ik me niet vergis zitten die gewoon op de print gesoldeerd, de print zit flink ingebouwd en op z'n kop, je kunt dus niet bij de parts, errug onhandig. Als je het kunstje eenmaal kent, dan schijnt het niet zo moeilijk te zijn (in ieder geval voor Blues Deville e.d. amps), maar zal nooit een leuk klusje worden, reken maar vast een dik een uur voor alleen al het in en uitbouwen van chassis en (de)monteren van print, da's dus 50 - 75 Euro en dan is er nog niets gedaan. Een goeie pot kost ook 5 Euro (als het niet meer is) en die moet dan ook nog gemonteerd worden, reken zelf maar uit.

moretel
11 september 2003, 11:10
Ik heb Al intussen gesproken en heb wel begrepen dat het een forse klus is , i.v.m. te weinig kennis met elektrische zaken begin ik er zelf niet aan,
mijn zwager is televisie en video reparateur, ik zal hem eens vragen of ie er verstand van heeft, anders wordt het een te duur grapje.

Bedankt voor je reactie.