PDA

View Full Version : Trillende flightcase



Bazz
31 augustus 2003, 22:19
Ik heb een fijne 19 inch versterker, en die heb ik in een flightcase van gator gezet.
Nu beginnen de slotjes alleen te trillen als ik m'n versterker op m'n box zet en dan op optredensterkte......
Da's dus mooi balen, weet iemand hier iets op, als het ff kan wil ik m'n versterker wel op m'n box houden......ziet er nou eenmaal wat cooler uit, ijdel als ik ben 8-) 8-)
Thnx

Pöl
31 augustus 2003, 22:50
Nieuwe flightcase of nieuwe slotjes.

Lize
1 september 2003, 04:23
Gaffa, voor al uw problemen... Ik zou gewoon voor optredens een stukje tape over de slotjes plakken.

bassopotmus
1 september 2003, 09:23
duct tape, die shit die amerika samenhoud!

Bazz
1 september 2003, 09:40
ja, dat tape had ik al bedacht ende gedaan, maar ik was op zoek naar iets structurelers...

De Teng
1 september 2003, 10:54
Aparte flightcase heb je dan... ik heb er eentje, die juist de slotjes aan de deksels heeft zitten, zodat je er nooit last van hebt.

Het klinkt flauw, maar misschien een andere flightcase kopen? Van die tape of andere provisorische oplossingen baal je na een paar maanden ook stevig en dan kun je gelijk beter het probleem aanpakken.

Phyrexian
1 september 2003, 11:15
Tapijt onder je cabinet. En een rubbere matje tussen je speakerkast en je versterker. Die twee 'absorberen' de schokken grotendeels.

Ik heb ook een Gator Case en heb nooit last van trillende slotjes.....

Ruud
1 september 2003, 19:25
Antitrillingsspray werkt altijd...

moet je wel het rode busje nemen want die is voor beweegbare onderdelen..

Kun je der niet gewoon elastiekjes omheen doen?, kunnen je slotjes nog dicht als je ze der af schuift... en staan ze toch onder spanning.. waardoor ze niet trillen (er van uitgaande dat die draaibare vleugeltjes aan de slotjes trillen..

Verder wat ideetjes waar je waarschijnlijk ook niks aan hebt..

Klittenband?
Magneetjes? onee slotjes zullen wel alu zijn..
Slotjes andersom zetten (zodat ze aan je deksels zitten)..zo maak ik de cases altijd.. maarja, omdraaien als er al gaten in zitten lukt ook niet natuurlijk.

appzguru
1 september 2003, 21:38
misschien de 'oren' laten flapperen? dus naar buiten ipv tegen de koffer aan.

dikkie dik
2 september 2003, 21:10
mja, sorry voor t opgraven van dit topic, maargoed

als jij zegt dat je slotjes trillen op optredenvolume, nou dan mag god weten welke sloten je hebt want als t goed is kun je dat niet horen als je aant spelen ben met zon volume. :o

bassopotmus
2 september 2003, 21:13
als iets goed resoneert kan het altijd storen.

dikkie dik
2 september 2003, 21:41
k zit wat in. dan maar met een hamer en een beitel eraan. :D

Ruud
2 september 2003, 22:51
Hoe harder je geluid, hoe harder de resonantie...

nooit iemand last van dat de snare van de drummer meeresoneert???, of ander los spul in je oefenhok???.....

Phyrexian
3 september 2003, 09:23
Hoe harder je geluid, hoe harder de resonantie...

nooit iemand last van dat de snare van de drummer meeresoneert???, of ander los spul in je oefenhok???.....

Snare resoneert bij ons af en toe mee, vooral als ik héél laag ga.
Een zangmonitor die op een flightcase staat, trilt soms ook eens mee.
Maar dat hoor je alleen als ik alleen speel. Als we allemaal samen spelen, hoort niemand dat. We proberen in ieder geval om ons volume niet te hoog te zetten... slecht voor de oren hé.