PDA

View Full Version : Dit ziet er goed uit!



gerrekat
31 augustus 2003, 20:59
Hmmm, eindelijk mijn L 500 XL in mijn TC ML gezet, ziet er super uit.

Ik had speciaal gevraagd of ie een Zebra uitvoering kon maken daar er standaard altijd zebra's in zitten, en met die chromen cover ziet het er naar mijn mening echt super uit!

Om over de klank nog maar te zwijgen, lekker vet en gedefinieerd precies zoals ik het hebben wil, en scheuren als een beest natuurlijk!

http://www.deanguitars.com/psupload/pics/Cimg0592.jpg

BLOK182
31 augustus 2003, 21:11
Het ziet wel goed uit idd, zebra, al vind ik het algehele BL uiterlijk (die gladde metalen strips) minder mooi dan losse magnetpoles (of hoe noem je het). Mooie flametop trouwens!

gerrekat
31 augustus 2003, 21:14
kan me dat voorstellen alhoewel BL ook "gewone" hunbuckers maakt.
Ik vind de klank echter erg belangrijk en blade style pole pieces geven een veel gebalanceerder en gedefinieerder geluid dan losse polepieces.

De afstand van de snaar ten opzichte van de magneet is nl. overal hetzelfde, bij losse polepieces is dat vrijwel onmogelijk.

Anders Destium
31 augustus 2003, 21:41
Zo'n Zebra is inderdaad wel gaaf :)

Mooie flametop, afschuwelijke kleurencombinatie (BEHHH sunburst :wink: ). Doe dan je bluebursts maar :)

Negative K3 fan
31 augustus 2003, 21:43
zien die dingen er ook nog een beetje uit met covers erover?

gerrekat
31 augustus 2003, 21:49
Covers erover??? aargghhhhhh........... :-D

Hmmm...ik hou wel van sunburst, is overigens braziliaburst...maar god zit er dicht tegenaan!

Maar Blueburst is idd nog mooier!

Negative K3 fan
31 augustus 2003, 21:51
kijk, ik vind dat er op mijn agile wel covers moeten, maar zal dat wel lukken met die blade dingen van de BL?

gerrekat
31 augustus 2003, 22:03
Ik weet het niet, zoals je ziet zitten er chromen (of zwarte) covers om de PU heen die maken hem groter dan een normale PU.

Hij past ook maar net in een standaard PU ring, ze zijn ook dieper dan ennormale Duncan of DiMarzio PU vanwege de spoelen die breder zijn (meer windingen!!!)

Negative K3 fan
31 augustus 2003, 22:09
ik wil covers er overheen, zou het spuuglelijk vinden om hierin twee van die strepen te zien ipv een mooi gouden kapje.
http://home.zonnet.nl/spit23/agile.jpg

MarshallSG
31 augustus 2003, 22:10
Ziet er zeker strak uit! Succes er mee!

gerrekat
31 augustus 2003, 22:20
Thanx!

Nou ik denk sdaar anders over vind open spoelen in een LP vel mooier dan dei kapjes, echt waar.

Ik heb ook van die chromen kappen op mijn Caddilac, die sloop ik er gelijk af, maar goed da's persoonlijk..

Ik heb vroeger bijna net zo'n LP copy gehad trouwens, van vantage ofzo AHHAHAHA leuk ding!

Negative K3 fan
31 augustus 2003, 22:25
tss vantage :x niet zo grof worden gerrie!

Mitch
31 augustus 2003, 22:29
Mooi hoor ! Ik ben ook een fan van blades !
Zijn de 500's nou ook nog een beetje normaal in het clean of zijn ze daar te sterk voor ? Ik zit nog altijd een beetje te denken over een custom gitaar met blade-humbuckers.... zijn dit BL's ook te splitten ? Kon het niet vinden op de site.

ijff
31 augustus 2003, 23:10
Yep BL's zijn te splitten. Ik heb er nu een in m'n Ibanez SG zitten. Gesplit klinkt ie best ok, en nog niet eens veel ruis.

Ibanez RuleZ
31 augustus 2003, 23:23
zijn die dingen van BL ook een beetje clean te houden? (500XL), want ik zit nog een beetje te kijken naar die dingen, maar ik heb het id dat het hetzelfde verhaal is als de X2N, echt een one trick pony (zonder splitten etc). klopt dat een beetje?

Harrald

Sj03rd
1 september 2003, 01:31
Ik heb er ook een in mn musicman en ik gebruik m niet clean want dat gaat gewoon niet....

dus nee: niet clean te houden naar mijn mening.

gerrekat
1 september 2003, 08:32
Nou , echt een clean element is het natuurlijk niet, daar heeft ie teveel output voor, maar een mega hoge output zoals een EMG heeft ie niet, ik vind ze best redelijk klinken clean zeker voor een High Output humbucker.

maar goed ik stel iook geen hele hoge eisen aan het clean, ik heb altijd nog een DiMarzio SD in de nek positie mocht ik clean willen spelen of een wat warmere sound.

En bovendien is ie splitbaar als je wil, en je hebt de Q-filters om de output terug te brengen, ik heb er nog een liggen....

Boevndien maakt Bill buiten de XL versie ook nog de gewone L versie die minde output heeft, en ook nog eens de L 350 wat een "gewone" humbucker is!

Ibanez RuleZ
1 september 2003, 12:03
dan is die 500XL nix voor mij. Ik wil er een die clean ook nog te pruimen is (= bruikbaar is), dus wordt het dan waarschijnlijk een dimarzio steve's special.

harrald

gerrekat
1 september 2003, 12:13
Nou ja het is best tepruimen hoor, je moet de gain van je clean kanaal alleen niet te hoog zetten, hij is zeker een stuk cleaner dan een X2N ofzo!

Bovendien met zo'n Q-filter schijnt ie echt heel goed te zijn clean!

Ik heb dat ding echter niet geinstalleerd..

Ibanez RuleZ
1 september 2003, 12:28
met de gain van je cleankanaal kan je zelfs een emg 81 nog clean krijgen, maar jammer genoeg is de gain van mn clean kanaal ook bepalend voor de input van de lead 1 (1 van de 2 scheurkanalen). Aangezien dat mijn meest gebruikte lead sound is, wil ik daar niet op beknotten. Daarnaast heb ik 2 gitaren en wil ik niet aan mn amp hoeven sleutelen als ik een andere pak -> de output van beide planken moeten dus nagenoeg gelijk zijn. Ik vind een heel lichte oversturing op mn clean kanaal erg lekker, want dat heeft wat, maar ik moet geen super high output ding hebben.

btw, heeft iemand ervaring met de DiMarzio Breed?? ik zit wat te lezen en die schijnen wat meer even balanced te zijn dan de tonezone, clean gewoon goed etc etc (output is ietsje lager dan de tonezone dus vergelijkbaar met de steve's special)... klinkt ideaal.... iemand?

harrald

gerrekat
1 september 2003, 13:27
Nou ja zo bedoel ik het ook weer niet, ik zei toch dat het bij lange na geen EMG 81 is, die klinken overigens echt schijt clean!

Misschien is een L 500 iets dan die schijnen clean erg goed te klinken,maar hebben dus ook minder output!

Ik vind de DiMarzio Super Distortion ook goed klinken clean, weliswaar heeft die ooknog flink wat output.

De Evollution is nooit mijn favoriete PU geweest, maar de breed en steve's special ken ik niet!