PDA

View Full Version : Ik zoek een versterker met de volgende wensen:



Marshallover
31 januari 2002, 09:11
Ik ben op zoek naar een Marshall buizen versterker met een minimaal vermogen van 80 Watt, met minimaal twee inputs, minimaal 2 kanalen en een mogelijkheid om met een Marshall pedaal van de twee kanalen te switchen.
Welke versterker voldoet aan deze eisen?

Guitar/Marshallfreak

SteavisSmokin
31 januari 2002, 14:19
Weet je wel zeker dat je een buizenbak van 80 watt wilt? Met b.v. een 50 of 40 watter blaas je iedereen al van het podium af.

Marshallover
2 februari 2002, 08:29
Heb je er ervaring mee ?

xystus
4 februari 2002, 01:21
Op 2002-01-31 13:19, schreef SteavisSmokin:
Weet je wel zeker dat je een buizenbak van 80 watt wilt? Met b.v. een 50 of 40 watter blaas je iedereen al van het podium af.


Bullshit.
Speel je in een redelijk grote zaal, dan wordt je vrijwel ALTIJD doorversterkt via de P.A. Zou dit niet gebeuren dan trekt een 50W Marshall het absoluut niet. Verder gaat je clean snel kraken als je de pre-amp wat openzet (wat wel MOET als tie LIVE gewoonweg niet hard genoeg gaat).

Ik weet het; heb een 50W JCM 800 Lead => buizen en wil naar een Koch powertone 120W buizen.. rara waarom.

SteavisSmokin
4 februari 2002, 01:49
Ik heb nog nooit grote zalen gezien waarin geen PA aanwezig is om ook de gitaar te versterken. Stel dat dat eens voorkomt dan speelt de drum hoogstwaarschijnlijk ook onversterkt en wat heb je er dan aan om een versterker te hebben die de drummer van zijn krukken blaast? Daarnaast heb ik eens een 2 x 12 DeVille gehad (60 watt) en een vriend van mijn had een 5150 top (120watt) met een 4 x 12 speakerkast, we hebben het eens getest in de oefenruimte en het scheelde nauwelijks qua volume. Naar mijn mening is een 50 watter met efficiente speakers meer dan genoeg. Maar goed, ieder zijn mening natuurlijk.

Steven