PDA

View Full Version : Eentje met mijn takamine :)



FunkyFlamenco
31 augustus 2003, 15:13
Jaaa het heeft ff geduurd, maar hier een stukje gespeeld op mijn nieuwe Takamine. Het is een stuk van het stuk Lenno (van harry sacksioni), het is niet helemaal dezelfde versie als harry, want ik heb hier geen tabs of noten van, dus naja tis gewoon niet helemaal hetzelfde!

Luister maar eens! (http://www.iae.nl/users/inkie10/misc/lenno.mp3)

delphiro
1 september 2003, 09:05
Netjes hoor! mooi geluid en goede versieringen in het stuk.

Heb je het zelf uitgezocht? En hoe ver is de E teruggestemd (verder dan D zo te horen).

Alhoewel Sacksioni nu niet echt mijn favoriet is vind ik dit wel een aardig stuk. Goed gespeeld, complimenten :dance:

FunkyFlamenco
1 september 2003, 09:28
Ik heb het idd zelf uitgezocht, ben daar ook wel ff mee bezig geweest, want ik kwam er pas na een tijdje achter dat hij een andere stemming gebruikt! Ik dacht eerst al dat het onmogelijk was :)

Stemming is van hoog naar laag: D A Fis D A D

bert k
3 september 2003, 20:57
Erg mooi stukje! En smaakvol gespeeld.

En wat een geluid, uit die Takamine! Prachtig hoog, en geweldig laag. Het blijft gelukkig mooi in balans. Hoe bevalt het, met stalen snaren? Ik hoop dat je ook wat klassieke stukken op de Taka gaat spelen. Ik hou erg van klassiek op stalen snaren, niet gebruikelijk, maar je krijgt een bijna clavecimbelachtige klank die het erg goed doet in oude muziek.

FunkyFlamenco
6 september 2003, 13:10
Het bevalt heel goed al heb ik nog wel moeite met de dunnere hals! Ik wil nog weleens verkeerd grijpen. Staal is ook wel wat minder voor mijn nagels maar ja dat boeit niet zo :) Ben erg tevreden met de klank van de gitaar, ben alleen nog zoekende naar de ideale snarencombinatie.

bert k
6 september 2003, 13:18
Ja, snaren :???: Daar ben ik ook lang mee bezig geweest in het begin. Dikte is naar smaak natuurlijk, maar al die merken klinken anders! Ik kwam erachter dat er twee verschillende soorten brons gebruikt worden: gewoon fosforbrons en 80/20 brons. 80/20 klinkt een stuk helderder dan gewoon, wat ik wel mooi vind. Uiteindelijk kwam ik uit op Martin 80/20, nog lekker voordelig ook...
Elyxir vind ik nix met die coating erover.

Predator
6 september 2003, 15:00
Erg mooi gespeeld, de opname had iets harder gemogen maar dat geeft niet, just pump up the volume. Erg rustig en mooi nummer is het, ik zal ook maar eens wat meer acoustic moeten gaan luisteren.

Als je het nummer "Berceuse Pour Carla" kent van Michel Dalle Ave, probeer die dan eens te spelen, die is ook erg mooi! Ik heb dat nummer ooit gevonden tussen de GuitarPro4 demo files. Hier is een realmedia stukje van het lied: http://www.guitare33.com/guitariste/michel.dalleave/compositions/carla.rm

Blijf zo mooi spelen! :wink: