PDA

View Full Version : Switch vraagje



Rock&Roll
31 augustus 2003, 14:53
ik heb eindelijk mijn droom setup samen! Een fender blues deville voor de clean en een lekkere marshall jcm 800 voor de scheur. de marshall heb ik onlangs gekocht en onmiddellijk de buizen vervangen door groove tubes. en man wat een zalig geluid!! :-D
ik zou nu graag willen a/b-en tussen de twee amps, maar ik vind de line selector van boss erg duur voor hetgeen het maar is! weet er iemand een ander merk van zulke switchen of mss een ander alternatief??

Matje
31 augustus 2003, 15:18
zelf maken?

Polytheme Pam
31 augustus 2003, 15:21
zelf maken?

idd....is al uitgebreid over gepost in dit theater!

BLOK182
31 augustus 2003, 15:24
Welke JCM800 heb je?

Rock&Roll
31 augustus 2003, 18:34
een 4104 50 watt combo. rockt als een beest!

Rock&Roll
31 augustus 2003, 18:57
is de a/b selector van whirlwind mss iets??

BLOK182
31 augustus 2003, 18:59
geen idee, waarre, wat ik ff wilde vragen, hoe stel jij je scheur op je marshall in?

Rock&Roll
1 september 2003, 11:16
Pre-amp gain op 8 en volume regelen met master volume, dan gewoon een beetje prutsen met de eq...meer kan je eigenlijk niet doen.

BLOK182
1 september 2003, 11:33
ah zie je, dus toch de pre-amp flink opengooien voor scheur. Sash zei dat ik de eindtrap open moest gooien, maar ook al zit je in de high input, dan scheurtie nog niet totdat de pre-amp hoog staat. Ik krijg uit de jcm800 in ons oefenhok een nogal brakke scheur, dat zou dan wel eens aan dat ding kunnen liggen.

PluueeR
1 september 2003, 11:47
Lachen :-)

Ik heb ook een JCM 800 (2205) maar dan met een Fender HotRod Deville. Ik heb hier een Lehle Dual voor gekocht, die nog even flink wat duurder dan de Line Selector van Boss. Maar goed, het schakelen gaat wel perfect en het is een rocksolid pedaaltje.

Ik heb het alleen nog niet op het podium gebruikt. Moet wel een groot podium zijn natuurlijk :-)

Rock&Roll
1 september 2003, 13:20
ik vind de scheur iig zalig, maar de combo is 50 watt en als ik in repetitiekot speel dan moet ik sowieso de eindtrap al oversturen.
maar het blijf een rock-amp, dus echte metal scheur hoef je er niet van te verwachten...dat is algemeen bekend dacht ik.
ik krijg uit de marshall geen high gain maar dat hoeft voor mij ook niet, de distortion is wel heel romig en mooi!
btw: weet er mss iemand waar ik aan een whirlwind ab selector kan geraken. die lijkt me perfect voor wat ik wil...

Jeee
1 september 2003, 14:02
Geen idee over die Whirlwind, maar misschien een Banzai A/B?
Kan je krijgen bij Vandehaar, voor € 80.

http://www.haarguitars.nl/Pedals.htm#Banzai

Het goedkoopste is uiteraard zelf maken.
En echt moeilijk is het niet.

Op de site van Fulltone staat een mooi schema :

http://www.fulltone.com/PdfFiles/ab.pdf

Waarschijnlijk weten de zelfbouw-freaks (Dirk_Hendrik, Grandmaster J, V!N, Edj, ...) je wel verder te helpen.