PDA

View Full Version : Maverick



Ibanez
31 augustus 2003, 13:54
Hier heb ik nog nooit wat over gehoord op dit forum. Ik vind het errug vette gitaren. Ze worden door Jic geimporteerd uit Engeland. Weet iemand waar ik ze kan testen? Ik heb nogal GAS gekregen door de F1 http://www.jic.nl/Git_Maverick-Evo-01.htm de pots zijn verzonken in de body wat er erg vet uitziet.

ff een groot plaatje:

http://www.jic.nl/images/Gitaren/Maverick/F1-LB.jpg
:dance:

iam
31 augustus 2003, 13:56
er staat 1tje te koop op 2dehands.nl/be voor 700

meer weet ik er niet over

gebruik eens de zoekfuncite zou ik zeggen....

Akira
31 augustus 2003, 14:00
Beide muziekwinkels in Alkmaar (johanzen en spanjaard) hebben er 1 hangen, alleen niet dit model.
Model in de winkels lijkt een beetje op een explorer.
http://www.muzonet.com/graphics/products/698_zm.jpg

alhambra
31 augustus 2003, 14:02
Is al wel is wat over geweest Roadkill en ik hebben ze ook wel is uitgeprobeerd en de maverick kreeg bij de duitse gitarre und basse een erg goede review.

Vond hem zelf nogal tegenvallen maar dat kwam denk ik vooral doordat de gitaar die ik bespeeld had erg slecht stond af gesteld en ik had nog nooit op een gitaar met jumbo frets gespeeld. Roadkill was er overigens wel behorlijk over te spreken.

Mitch
31 augustus 2003, 14:15
Vox Humana had ze ook hangen, weet niet of ze er nog zijn. Is niet te ver weg voor jou ook.

BLOK182
31 augustus 2003, 14:40
Hiero in Venlo hangt een zwarte F1 voor 700 euro, best leuk, maar vond het ook weer niet meteen je-van-het. Kan ook aan de afstelling hebben gelegen hoor.

guitartub
31 augustus 2003, 15:31
Er heeft een tijd geleden een multitest over strat modellen in de gitarist gestaan. (Zou niet meer weten welk nummer.) Daar heeft een Maverick bijgestaan die bepaald niet slecht naar voren kwam in een test van ongeveer gelijk geprijsde strats. :???:
Neem eens kontakt op met de gitarist-redactie voor het bedoelde issue.

Groet, Bert.

Static-M
31 augustus 2003, 15:38
Ik heb zelf een X-1 (het explorer-achtige model) en ik vind 'em erg vet en verrassend genoeg ook erg veelzijdig. Het halselement klinkt erg jazzy en de brugbucker is natuurlijk erg metallig, maar ook prima voor andere dingen... Maar ja de F-1 weet ik niks van... Helaas heeft die van mij wel een scheve nek, maar stemming en intonatie en alles lijkt in orde...

FNaRK
31 augustus 2003, 15:44
ik had er idd bijna 1 gekocht maar er was een hoop gezeik over de levering.....dus toen maar een Jackson gekocht :D
Ik blijf het een gave gitaar vinden...

Static-M
31 augustus 2003, 16:04
Is het ook :P!

Ibanez
31 augustus 2003, 18:20
Er heeft een tijd geleden een multitest over strat modellen in de gitarist gestaan. (Zou niet meer weten welk nummer.) Daar heeft een Maverick bijgestaan die bepaald niet slecht naar voren kwam in een test van ongeveer gelijk geprijsde strats. :???:
Neem eens kontakt op met de gitarist-redactie voor het bedoelde issue.

Groet, Bert. Die heb ik al :) Ben al een tijd lid van de Gitarist. Toch bedankt. Ik heb trouwens al heel wat winkels gevonden, niet allemaal in de buurt maar ik ga eens een keer zo'n ding testen. ALs iemand nog een winkel weet wil ik het graag horen.

Maiden Michiel
13 oktober 2003, 20:54
Weet iemand meer over de hardware?
Ze zeggen "custom build Floyd Rose" maar ik weet niet goed wat ik me daar bij moet voorstellen.

BLOK182
13 oktober 2003, 21:56
Tis weer een floyd rose licensed ding, ik gebruikt amper floyd, maar toen ik er ff aan ging hangen bleef ie wel gestemd ;-) Toch vond ik dieMaverick niezo spectaculair spelen, zoals ik al zei, kan aan de afstelling hebben gelegen, maar een rg550 in dezelfde shop speelde veeeeel lekkerder.

Maiden Michiel
13 oktober 2003, 22:28
Hmmm, owkeej, thnx

hadv
14 oktober 2003, 00:57
zo op het eerste gezicht zitten de regelaars, en dan vooral de pickup-switch, wel op een erg lastige plek
die switch zit gewoon in de weg van je speelhand :evil: