PDA

View Full Version : keuze combo



dodoweirdo
31 augustus 2003, 09:17
Mijn muziek stijl kun je vergelijken met beck, beatles, oasis... Rustige rock dus. Nu ben ik opzoek naar een nieuwe versterker. Hij moet kunnen dienen voor repetities en kleine optredens in cafés en voor studio opnamens. Bedrag is tussen 500 en 600 euro. Ik zit te twijfelen tussen devolgende versterkers:
fender blues junior (gaat hij wel hard genoeg, zit er distortion kanaal op?)
fender Acoustasonic Jr. (ooit een getest met een elektrische gitaar en sound vond ik zalig, zit er distortion op?)
Marshall MG 100 DMX
fender deluxe 90 dsp (heeft hij een lekkere sound?)
Hughes & Kettner Tour Reverb (heeft hij een lekkere sound?)

Ok welke zoude jullie nemen? En weet er iemand men vraagjes te beantwoorden?

mvg :)

Josdevos
31 augustus 2003, 11:15
Er staat een Class A orange op gitaarmarkt! Dat moet je hebben!

Lucky
31 augustus 2003, 11:26
helemaal mee eens

Josdevos
31 augustus 2003, 11:39
Tis op Marktplaats!

Orange AD15: 15 watt buizenversterker 12 inch Celestion Vintage 30 speaker. Volledig buizen ook de gelijkrichter. Is real Class A dus nooit meer afregelen je kan gewoon de buizen vervangen en spelen.
Ik heb alle fabrieksbuizen vervangen door echt goede buizen. Is alleen in de studio en thuis gebruikt, is nog puntgaaf.Klinkt als een klok.

Mithrandir
31 augustus 2003, 11:42
Oe, daar zou ik ook voor gaan als ik jou was. Orange is natuurlijk wel de versterker voor het britse geluid.

http://static.marktplaats.nl/fotos/muziek/gitaarbasversterkers/11805.jpg

ook leuk voor koninginnedag.

dodoweirdo
31 augustus 2003, 11:46
Ik zie nergens een orange staan hoor? Waar zien jullie die?

Josdevos
31 augustus 2003, 11:48
http://www.marktplaats.nl

dodoweirdo
31 augustus 2003, 12:15
Ik wil wel volgende weekend al over mijn versterker beschikken aangezien we de week erna een gig hebben. Jos de Vos ik bied 550 maar dan wil ik hem wel al volgend weekend komen afhalen.

Vinden jullie de fender blues junior ook niet wat?

hoofd
31 augustus 2003, 12:22
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/11805.htm?oudei=15

De exacte link, en verder staat er ook nog een Fender Blues Deville op marktplaats voor 575 dacht ik.

Negative K3 fan
31 augustus 2003, 12:23
die orange is natuurlijk ideaal, verder staat er op ebay duitsland een class A laney buizenamp, ook erg geschikt mocht de orange niet lukken.

sKa3
31 augustus 2003, 12:36
heeft die orange wel genoeg vermogen om nog clean boven het drumstel uit te komen?

Josdevos
31 augustus 2003, 12:57
Ik ben de verkoper niet hé, was maar een aanrader! Vergeet niet dat dat ding bijna €1000 nieuw kost hé! Is geen goedkope transistor prul. Zit een Vintage 30 speaker in wat ook top is. €650 isse zekerrr waard. En ja, is zeker luid genoeg voor een drummer. 15W pure Class A. Clean dat weet ik eerlijk gezegd niet...

iam
31 augustus 2003, 13:07
manman, die is gaaf :o

zou ik ook nog wel willen heb... ik ga ook meer zachtere rock spelen :)

Amp
31 augustus 2003, 13:28
Mooi ding! Een van de andere gitaristen in mijn band heeft de AD30, de grotere versie hiervan. Klinkt superlekker! Wat betreft het clean boven de drummer uit kunnen komen, daar heb ik mijn twijfels over, maar het lijkt mij dat je voor de stijl die jij speelt niet écht superclean nodig hebt, een randje is dan (naar mijn smaak) alleen maar lekker. Kun je dan eventueel nog clean maken door de volumeknop van je gitaar terug te draaien, of door zacht aan te slaan.

Mijn advies: DOEN!

Ic3gl0vE
31 augustus 2003, 13:45
van de versterkers die je zelf noemt zou ik voor de tour reverb gaan. Mooi geluid, erg veelzijdig en kan lekker hard. Maar msischien dat je toch die Orange amp moet hebben, dat weet ik niet :)

Mitch
31 augustus 2003, 13:48
Als je op aardig volume clean wil hebben kun je op je vervormende 15 watter wel je volume van je gitaar dicht gaan draaien, maar dikke kans dat je geluid dan te zacht of te dof wordt.
Met dat budget zou ik kijken naar een goeie solid state als bijv, iets uit de H & K stal.

dodoweirdo
1 september 2003, 19:11
Ik ga woensdag kijken naar een Marshall Valvestate 102R combo van 3 jaar oud die enkel is gebruikt om te oefenen thuis en een fender blues deville in veel gebruikte staat (cafés, festivals)... Welke raden jullie aan?

iam
2 september 2003, 11:21
de fender iig!!!!!

want de valvestate's schijnen echt klotebakken te zijn :-?