PDA

View Full Version : De effectenpedaal die ik zoek, kent iemand die



dodoweirdo
31 augustus 2003, 09:05
Ik ben opzoek naar een effectenpedaal die beschikt over distortion en over octave. Niets meer, niets minder... Bestaat die? Of komt er een effectenpedaal in de buurt? Ik heb een bedrag van onder de 150 euro...

Polytheme Pam
31 augustus 2003, 10:13
Ik ben opzoek naar een effectenpedaal die beschikt over distortion en over octave. Niets meer, niets minder... Bestaat die? Of komt er een effectenpedaal in de buurt? Ik heb een bedrag van onder de 150 euro...

distortion en octaver in 1 pedaal heb ik nog nooit gezien, maar je zou even door kunnen sparen voor een Boss ME-50, die heeft zo'n beetje elk beetje effect aan boord. De octaver is op de ME-50 onderdeel van de harmonist (ook met het expressiepedaal te manipuleren) en er zitten een stuk of 20 distortion/overdrive types op van een goede kwaliteit...

prijs: €300, maar ik heb ze al lager gezien!

Marshallover
31 augustus 2003, 10:37
Kun je dan niet beter een losse tweede hands distortion kopen en een tweede hands octaver?

Marktplaats heeft meestal wel wat leuke Boss pedalen....

Daar zou ik even gaan kijken.

GRoeten,

Lucky
31 augustus 2003, 10:52
je bedoeld toch geen octavia...
(fuzz en octave)
hendrix octaver?

jpb
31 augustus 2003, 11:10
De vernieuwde fulltone octavia heeft een switch voor fuzz en octaaf-fuzz, tenminste, wanneer je zoiets bedoelt. Wanneer fuzz ipv distortion ook goed is voor je dan zou je die kunnen proberen.
Of bedoel je zo'n metallic-bruine Boss OC, die een octaaf lager aan je toon toevoegt???. Ik weet dan niet hoe je er nog een distortion over krijgt, want dat pedaal klinkt in het laag al erg vervormd, niet echt mooi vind ik. succes.

sash
31 augustus 2003, 16:10
Aan z'n signature te zien bedoelt ie Fuzz en Octavia.

Nou 'de' ultieme pedaal voor hem is waarschijnlijk de Fulltone Ultimate Octavie, Prescription Electronics Experience of de FoxRox Captain Coconut 2.

Horus
8 september 2003, 20:37
MXR Blue Blox. Fuzz + octave, ik heb nog nooit een distortion+octave gezien maar octave pedaaltjes zijn relatief goedkoop, en je versterker heeft waarschijnlijk zelf ook wel distortion, dus dat zou een optie zijn.