PDA

View Full Version : Floyd Rose Original



kokeleko
30 augustus 2003, 20:20
Ik speel al jaren op een Floyd Rose Classic Stratocaster met een Floyd Rose Original trem, hele fijne gitaar om mee te jengelen, geen probleem dus.
Sinds een paar weken knallen mij er per repetitie soms wel 3 snaren op een zaterdagmiddag.
Heb de Floyd zadeltjes bekeken en gevoeld, geen spoor van slijtage of bramen te vinden, vanmiddag ook, A-snaar breekt ok, nieuwe A erop.
Leg gitaar in de koffer in de auto kom thuis zijn de G en de D-snaar ook gebroken gewoon in de koffer.
Het enigste wat ik heb veranderd is dat we in een andere oefenruimte beland zijn, in onze oude oefenruimte brak er nooit iets.
Kan dit met de luchtvochtigheid te maken hebben, het is er wel zweten zelfs vandaag met de regen.
Ook gebruik mijn normale set snaren D'Addario EXL120(009/042).

Wie weet iets meer van deze materie, niet zeggen komt van de snaardikte , gaat al jaren goed.
Zal mijn ander gitaren met Floyd's ook es ff testen in de oefenruimte.

Ibanez RuleZ
31 augustus 2003, 23:30
ik zou daar ff naar laten kijken, die OFR's zijn super slijtvast, maar ja, er kan na jaren wel een keer wat mee aan de hand zijn. In ieder geval hoort dit niet en ook maar het kleinste drukpuntje kan dit al tot gevolg hebben (juist kleine drukpuntjes)

Harrald

kokeleko
1 september 2003, 08:17
Dan moet er maar ff iemand naar kijken, snap er geen ruk van, zomaar drie zadels die raar doen :(

kokeleko
1 september 2003, 11:42
Heb ff gekeken maar idd er zaten hele klein braampies op, van die zijwaartse gleufies van de snaar - omwikkeling.
Ik heb zo'n hele dunne vijlen set en heb het met de loep erbij afgevlakt.
Ben benieuwd, zou ik te wild spelen, hahahaha.

Misschien door de hoge lucht-vochtigheid in de oefenruimte toch kans om meer te gaan oxideren.