PDA

View Full Version : pingpong tussen 2 versterkers.



Dirtypool
30 augustus 2003, 20:55
Hee, ik wilde graag tussen 2 versterkers pingpongen, middels een Ibanez stereo chorusje die ik hier nog heb.
Net ff geprobeerd alleen krijg ik signaal gelijktijdig uit de versterkers, wel met chorus maar niet om en om, hetgeen ik wel verwachtte.
Wat doe ik niet goed of is de stereo chorus hier helemaal niet voor bedoeld??

Grtz Richard

Dirtypool
30 augustus 2003, 20:57
o, moest eigenlijk in fx topics natuurlijk...sowwie :oops:

The Thumb
30 augustus 2003, 21:53
Volgens mij zoek jij een pedaaltje dat je signaal kan ´pannen´, veel delay pedalen hebben die optie om je delay van links naar rechts (en weer terug enz) te kunnen sturen. Je stereo chorus splitst alleen je signaal naar twee uitgangen, meer gebeurt er niet.

Lucky
31 augustus 2003, 11:43
gaat om stereo chorus....

of om tussen twee amps te switchen
a-b kistjes van lehle doen dit heel goed

Dirtypool
31 augustus 2003, 14:11
Ja maar met zo'n A/B ding switch je toch van de ene naar de andere versterker en als je weer terug wilt naar de eerste moet je hem weer intrappen?
Ik hoopte dat er een pedaaltje zou zijn die dat zelf deed en waar je de snelheid van switchen gewoon kunt instellen.

Lucky
31 augustus 2003, 18:50
juist!

panning dus.

ik ken geen kistjes die dat doen eigenlijk, maar ik moet toegeven dat ik me daar nooit zo zeer in verdiept heb.

waar heb je dat in godsnaam voor nodig als ik vragen mag?

Dirtypool
31 augustus 2003, 19:07
Ik heb meerdere versterkers, de ene kun je anders instellen dan de andere, leek me leuk om tijdens het spelen het geluid van de ene naar de andere te horen gaan. :wink:

aadplagiaat
6 september 2003, 21:58
Ik heb meerdere versterkers, de ene kun je anders instellen dan de andere, leek me leuk om tijdens het spelen het geluid van de ene naar de andere te horen gaan. :wink:

Ik heb zelf wel eens gespeeld over twee versterkers waar tussen de voor- en eindtrap twee verschillende flangers (Electric Mistress's) zaten. Die werkten natuurlijk nooit volledig synchroon. Dat gaf het effect denk ik wat jij bedoelt.

Misschien zou je iets kunnen bereiken met een mix van je flanger met je orginele signaal, waarbij je de flanger geinverteerd (links) en niet geinverteerd (rechts) met je orgineel mixt. Of een Wah ombouwen/schakelen naar Pan-pot.

MarshallSG
6 september 2003, 22:37
Ik heb een Viscount EFX1 Multi fX die kan dat. Daar ziiten multi tap delay's in. Daar kan je individueel de volumes van het linker rechter en normal kanaal instellen.

Dirtypool
7 september 2003, 01:12
Ik hoor het al, te moeilijk voor me :razz:
Zo'n Electric Misstress heb ik recent nog voor 80€ van de hand gedaan.
Maar het is geen must voor me hoor.
Ik meende alleen het effect te bereiken door die stereochorus ertussen te klappen en verbaasde me dat dit niet het geval was.
Bedankt in elk geval voor de suggesties.

Grtz Richard