PDA

View Full Version : Gerrekat en Lord riffenstein



ben79
30 augustus 2003, 18:42
Nu ik jullie aandacht heb:
Ik vraag het maar aan jullie dacht ik zo omdat jullie een mooie verzameling hebben en jullie heel precies zijn wat sound betreft/

Ik ben op zoek naar een head die enorm scheurt zonder dat ie crispy is.
Maar.. hij moet ook een zuivere clean hebben.
Ik dacht eerst aan de nieuwe line6 maar ik ben helemaal weg van de engl'tjes, en vooral dan van die met ijzeren buizen(ik bedoel niet de lampen)vooraan. :o
Welke van deze schoonheden heeft een zuivere clean (ook op zeer hoog volume) en tegelijk een zware diepe distortion of overdrive?
Ervaring van andere gelukkige bezitters zijn natuurlijk ook zeer welkom.
Als er nog iemand anders andere head-voorstellen weet, laat het me aub weten


P.S. Lord Riffenstein :Nog es sorry voor de rack-vergissing.. :oops:

ben79
30 augustus 2003, 19:14
heb ff rondgeneusd en dit is dus de sound die ik wilwat distortion betrefd:
http://www.digitalsoundplanet.com/VirtualStudios/Listen/detail.php?eltid=9301
Nu wil ik er dus eentje die deze sound heeft en een zuivere clean..

zZoRgO
30 augustus 2003, 19:49
das dus een clip van de powerball!


ik heb die ook, en dat ding kan gewoon alles wat je maar wilt!

van zuiver clean over clean met een randje tot crunch op "kanaal" 1 en 2

en van hard rock tot 80's metal tot ??? op "kanaal" 3 en 4:D

maw deze versterker kan alles aan!
heeft wat de reputatie van een metal amp te zijn, maar hij kan veel meer dan dat! I LOVE IT!!! 8-)

ben79
30 augustus 2003, 19:54
waar heb je hem gekocht en wat kost de schoonheid?

zZoRgO
30 augustus 2003, 19:59
ik kocht hem in Duitsland (www.Beyersmusic.de) voor 1480 € incl footswitch, maar dat was een actie... denk dat ie normaal 1470 zonder footswitch kost daar...verzendingskosten iets van een 35 €

hier in belgië bij Key kostte hij 1670 € dacht ik...

andy
30 augustus 2003, 22:13
In Groningen staat er een voor 1599,-- Maar in Duitsland zijn ze rond de 200 euro goedkoper dan hier zo. Dat is dus wel een ritje waard. :wink:

Josdevos
30 augustus 2003, 22:24
Heb je ook al overwogen om een andere preamp te kopen? Verkoop enkele spullen van je rack en koop een Engl 530 of gelijkaardigs erbij. De 530 heeft uiteraard ook de Engl sound. Heb mijne ooit getest op een 9100 en klonk lekker, maar op m'n Peavey klinkt ie strakker.

ben79
31 augustus 2003, 01:27
En zou die met men 9200 hetzelfde klinken als een powerball?

Josdevos
31 augustus 2003, 09:36
Dat weet ik dus niet, maar ik heb hem bij Keymusic in St. Niklaas over een 9100 gehoord. Ik denk een met EL34 op een Boogie 2x12 (Verticaal, V30). En dat heeft me toch ook doen beslissen om te kopen. Ik vond hem beter klinken zo dan de Souvereign 100. Maar kan ook aan de box liggen. (2x12 half open/closed vs 1X12 open. Engl Poweramps zijn meestal EL84 of 6L6.Testen is de boodschap denk ik, een ook beetje uitkijken welke kast je koopt. Moest dat goed klinken zou ik zeker dat overwegen, want ik vrees dat je van ve 9200 niet gaat krijgen wat je vraagt.
Voordeel van in rack te blijven is ook dat je, moest je Marshall later voor een aardige prijs weggaan, je achteraf een strakkere eindtrap kan kopen.

gerrekat
31 augustus 2003, 11:31
Tja de SAVAGE en de POWERBALL zijn allebei monsters!

Ik vind op dit moment de PB toch vetter, met name de gain kanalen zijn echt waanzinnig, maar wat bedoel je met "jizeren" buizen?
Er zitten gewoon ECC 83's in hoor HAHAHAHA!

Clean is de PB echt goed, misschien geen fender maar voor een high gain amp is het echt heel goed!
De SAVAGE heeft misschien een nog betere clean, maar het ontloopt elkaar niet zoveel.

De scheur van de SAVAge is ook zeer bruut, nu moet ik zegn dat die van mij duidelijk aan en retube toe is, en vandaar dat mijn PB nu wat dynamischer klinkt!

Maar met name op kanaal 3 heeft de PB toch behoorlijk meer gain!

Maar jkanaal 4 van de SAVAGE is ook een high gain inferno!

De Savage is echt behoorlijk wat duurder dan de PB dus je moet zelf maar uitmaken of dat het je waard is, ik zou zeggen ga voor de PB!

De SAVAGE heeft wel een aantal voordelen, gescheiden gain cvontrols voor elk kanaal, midi mogelijkheden, 2 FX loops etc.

LordRiffenstein
31 augustus 2003, 11:33
Tja, Powerball, Savage 120, Savage SE, ze doen allemaal heel goed high gain en hebben allemaal een goed clean en toch klinken ze alledrie ff anders. Het is puur een kwestie van smaak en budget. Zelfs de Savage 120 en SE, hoewel gelijkaardig van concept, klinken heel verschillend maar toch typisch Engl.

Die clip is inderdaad de Powerball maar ik ben zeker dat je met een Savage 120 ook dat resultaat kan bereiken. Die 530 pre-amp is gevoiced zoals de Savage 120, met een goeie power amp klinkt die super!!

Misschien moeten we eens een Engl-testdag organiseren in België :-D we hebben de 2 Savages, de Powerball en de 530, zou leuk zijn!

Josdevos
31 augustus 2003, 11:43
Goed plan! Lijkt me leuk! Wil m'n rackje ook wel eens op een Engl box horen want die komt er binnekort waarschijnlijk wel aan...

yhcmarc
31 augustus 2003, 11:46
vet, march of the SOD ... BRING ON DA MOSH !!!! :)

Marc

BLOK182
31 augustus 2003, 11:55
Ff vraagje aan LordRiffenstein, ik heb geen ervaring met Beyers in Bochum, maarre, mocht je daar een complete set kopen (powerball + cab), doen die mensen daaro aan korting? Ik bedoel, die footswitch erbij matsen of +/- 10% (zoals in Nederland) is altijd meegenomen ;-) Of hebben ze zeg maar "bodemprijzen" waar geen rooie eurocent vanaf kan?

LordRiffenstein
31 augustus 2003, 11:56
Blok,

bij Beyers valt te onderhandelen over de prijs, geen probleem, zeker als je een half-stack koopt.

gerrekat
31 augustus 2003, 11:57
LOL had het nog niet eens gemerkt is een van mijn clips....

Ik ga vanavond een Bill Lawrence l 500xl in die gitaar zetten dan klinkt t nog veel beter en straker, die Super Distortions zijn ook vet maar net effe minder strak in het low end !

BLOK182
31 augustus 2003, 12:11
Een Bl, hoe verrassend ;-) Maarre, ik ben wel benieuwd hoor! Zou je misschien eens een clip kunnen maken met een beetje clean erbij? Of waar je ff de 4 kanalen doorgaat? Dat zou de meeste mensen hier toch wel een redelijk allround beeld van de Powerball kunnen geven.

ben79
31 augustus 2003, 12:34
Doen ze bij Beyers of zo ook overname?
Heb trouwens gisteren een vetta gehoord en nu ben ik echt wel aan het twijfelen hoor..

gerrekat
31 augustus 2003, 13:00
LOL als je een vetta net zo goed vind klinken als een PB of SAVAGE zou ik die gaan halen...........

Een modeling amp komt IMO niet eens in de buurt dus als je dat verschil niet hoort.........

No offence maar die line 6 dingen vind ik echt niets, en wat zou ik er mee moeten ik heb maar 1 goed geluid nodig, ik kan me voorstellen dat anderen nog een goed clean en crunch erbij willen, maar verder?

Buiten klinkt geen enkele van de emulatied ook maar in de buurt van een het origineel dat ze proberen te imiteren!

Maar goed er zullen wel mensen zijn die het niet met me eens zijn!

gerrekat
31 augustus 2003, 13:04
Hier ios een crunch clipje van de PB, ik heb het opgenomen toen ik hemnog geen dag had, het slaat ook nergens op ik doe gewoon wat, ik probeerde een beetje het AC/DC geluid na te bootsen.

http://www.digitalsoundplanet.com/VirtualStudios/Listen/detail.php?eltid=5724

Hier is een clean clipje, van dezelfde sessie het slaat nerders op maar zou een idee moeten geven van de clean klank, ik heb wel high output humbuckers gebruikt dus met single coils of minder high output HB's zou het nog veel sprankelender moeten klinken.

http://www.digitalsoundplanet.com/VirtualStudios/Listen/detail.php?eltid=5725

Oh, BLOK ik gebruik ook DiMarzio X2N's, Seymour Invaders en DiMarzio Super Distortions!

Josdevos
31 augustus 2003, 13:06
Hmmmnee. Die Vetta zou ik enkel maar nemen moest ik zoveel verschillende klanken nodig hebben. De ampsims worden altijd beter en beter, en de Vetta is top, maar Maar je wilde toch vooral een ultra clean en supervet? PB/Savage/530+eindtrap in combo met goed fx unit en klaar is kees. Volgens mij is de Vetta ook overkill qua opties, loop je in verloren.

Bovendien vrees ik dat je van je 9200 max en echt max 700 gaat krijgen, en als je hem laat overnemen nog veel minder. Rackgear brengt 2de hands immers heel weinig op. Je kan daar van profiteren (zelf 2de hands rackgear kopen, of je kan er veel aan verliezen...)

ben79
31 augustus 2003, 13:45
weet je,
Ik ben het hele rackgebeuren eigenlijk gewoon beu.
ik vind het elke keer anders klinken en het minste dat je iets veranderd ben je weer een hele week bezig met je geluid een beetje goed te krijgen.
Hetgeen dat me het meeste stoort is dat men valvestate 5jaar terug beter klonk dan de gear die ik nu heb :-?
Een head is gewoon veel simpeler en klinkt beter en is handiger.
De line6 HD147 klinkt echt ongelooflijk bruut en zuiver , perfect het geluid dat ik wil .
Een ENGL powerball heeft de distortion die ik wil ,clean klinkt ook wel maar ik heb schrik als ie luid moet .
De Engl is veel mooier maar ook weer 1600 euro tegen 1300 euro voor de HD maar daar moet ik weer een ander cab voor kopen want die is 300 watt en men cab heeft greenbacks dus.. :( ik weet het niet meer
wat ikk wel weet is dat ik deze gear echt beu ben :D

Josdevos
31 augustus 2003, 14:26
Tja de GX700 en die 9000 preamp zijn maar heel middelmatige componenten hé. Zelfs die marshall eindtrappen worden nog al gemakkelijk links gelaten. En greenback speakers zijn daar helemaal ook niet geschikt voor.

Ik zou verkopen: Behringer, Marshall preamp, en cab. In de plaats E530 en goeie strakke cab. Je heel rack verkopen zal nog maanden duren denk ik...

BLOK182
31 augustus 2003, 14:51
Hey Gerrekat, klinkt goed! Ik zal toch maar eens een PB gaan checken, ik bedoel, tis geen geld voor zo'n nieuwe halfstack.

Josdevos
31 augustus 2003, 14:53
Check je PM Blok!

BLOK182
31 augustus 2003, 15:02
Heb teruggemaild! Damn, die PM-knop moet echt weer eens ingebouwd worden!