PDA

View Full Version : Tips voor tweedehands Fretless?



De Teng
30 augustus 2003, 17:51
Aangezien ik nog wel eens op een fretless wil spelen, maar niet al te veel geld uit wil geven, vroeg ik me af of iemand nog goede ideeën heeft?

Op marktplaats heb ik een best mooie Ibanez gezien, maar dat ding heeft zo'n rare hals, ik wil een rosewood. Geen maple. Tips please?

http://www.hotwire-bass.de/basses/fretless/pixkl/jball.jpg

Lize
30 augustus 2003, 18:18
Ik zie ook vrij regelmatig wat lagere-segment Yamaha's voorbij komen op Marktplaats, volgens mij is dat ook wel degelijk spul, maar naast mijn eigen TRB heb ik niet op Yamaha's gespeeld, dus of het echt tof is weet ik niet. Verder staan op Ebay Duitsland zo nu en dan nog de Palmers (die ik dus ook heb) en die kosten echt niks, en het is geen absolute bagger. Maar echt helemaal decent zijn ze ook niet.
Ebay.de is sowieso wel een aanrader, de prijzen liggen gewoon lager in Duitsland en de verzendkosten bedragen maar 9 euro. Maar dan blijf je natuurlijk wel het probleem houden dat je ze niet eerst even kunt bespelen.

De Teng
30 augustus 2003, 19:40
Ok dan, is de moeite waard dus. Ik wist niet dat je een fretless had, ik heb zelf ook wel eens op een leuke yamaha gespeeld, maar dat moet dan wel gelijk 1000 euro kosten. Dat was toch wat teveel... Ik heb ooit een P uit 1979 gehad, prachtig ding, maar ik deed er niks mee. Als ik er een J brug-element in had gekwakt was ik binnen geweest maar ja...

Lize
30 augustus 2003, 19:45
Wat nou je wist niet dat ik een fretless had!? Ik herinner me nog levendig je zeer charmante opmerking dat ik die 150 euro maar beter in de sloot kon gooien, want dan kon ik het tenminste nog zien zinken :D

Clunk
30 augustus 2003, 19:55
mis ik hier een segment :o

basswasp
30 augustus 2003, 19:56
Voor de grap heb ik die uitspraak nog even opgezocht :D

Hij komt uit dit topic: http://forum.gitaarnet.nl/viewtopic.php?t=17527&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=palmer&sid=c5ebe320841143ca7ff99ab923433954


Als je dat gaat neertellen voor een fretloosje kun je nog beter je geld in de sloot gooien, dan zie je het tenminste naar beneden zinken. Moet echt rommel zijn, voor zoiets kun je niet een goede fretloze gitaar kopen. Ik vind het ding er trouwens ook niet uitzien, maar dat is persoonlijk.

Haha :)

Clunk
30 augustus 2003, 20:02
kheb liever met fretlines...
dat maakt slap tenminste ook nog mogenlijk...
en het is makkelijker :D


en tja, heb zelf eigenlijk ook een fretless op het oog..
maar weet neit wat ik nou wil kopen, en fretless, of een olp'tje ofzo..

ik gaat maandag ff die poep testen, en dan heb ik volgende week een nieuwe bas, als ie me tenminste bevalt,
al is het niets.
koop ik ook niets :D

De Teng
30 augustus 2003, 20:10
Wat nou je wist niet dat ik een fretless had!? Ik herinner me nog levendig je zeer charmante opmerking dat ik die 150 euro maar beter in de sloot kon gooien, want dan kon ik het tenminste nog zien zinken :D

Euh... nou ik het lees wel weer ja. Mijn reacties blijven hangen, dat is op zich wel een goed punt. ;-)

Maar je hebt hem wel gekocht dus?

Een tijdje geleden had ik een Cort A5 fretless op het oog, stond bij Stand-By. Ik heb me er suf op gespeeld, ze keken me op het laatst de winkel uit volgens mij. Natural body met een rosewood hals, Bartolini's erop... ik had er een nieuwe liefde bij, maar toen ik toch aardig wat negatieve reacties heb gelezen op internet heb ik wat afgehaakt. Ook omdat ik het eigenlijk ook niet kon betalen. :D

Lize
31 augustus 2003, 04:40
Clunk, ga je mond spoelen!! Slappen op een fretloos, als je ergens je toets mee ruineert...

Wat die Corts betreft, daar heb ik heel verschillende dingen over gehoord. Lijkt net zoiets te zijn als Hohner, het kan absolute bagger zijn, en het kan behoorlijk waanzinnig zijn voor het geld. Ligt waarschijnlijk gewoon aan het stuk hout ofzo. Maar geen geld is sowieso een goede reden :)

En ja, de Palmer heb ik dus gekocht, en het is een prima oefenbasje. Speelt lekker nu ik hem goed heb afgesteld, en hij klinkt best ok, alleen niet over mijn studiomonitoren, dus vandaar dat ik echt eens een versterker moet. Maar in Stand-By gooide ik 'm even over dat kleine Ashdown-bakje, djies, wat een verschil zeg. En ik vind 'm dus lekker wél mooi om te zien :)

Lize
31 augustus 2003, 04:41
En o ja, Basswasp, even offtopic, hoe zorg je dat er bij een quote 'die en die schreef' komt te staan? Ik krijg altijd gewoon 'Quote'.

De Teng
31 augustus 2003, 09:33
En ik vind 'm dus lekker wél mooi om te zien :)

:razz: Prrrrtttttt ... en maakt een lange neus.

De Teng
31 augustus 2003, 09:35
En o ja, Basswasp, even offtopic, hoe zorg je dat er bij een quote 'die en die schreef' komt te staan? Ik krijg altijd gewoon 'Quote'.

In je code van quote komt de naam tussen aanhalingstekens te staan. Zoals hierboven: (dit tussen vierkante haken) quote="Lize"

Clunk
31 augustus 2003, 12:29
Clunk, ga je mond spoelen!! Slappen op een fretloos, als je ergens je toets mee ruineert...


mmmmm... misschien wel, maar mijn leraar die doet het al jaren :)
en trouwens... slappen op een fretless is rete-koel!!!
je heb wel minder attack... eigenlijk zal je nooit egt ruwe-punch-slappin n poppin-geluid krijgen,
het klinkt allemaal veel smoother :D
maar das juist geil!!!

basswasp
31 augustus 2003, 15:31
En o ja, Basswasp, even offtopic, hoe zorg je dat er bij een quote 'die en die schreef' komt te staan? Ik krijg altijd gewoon 'Quote'.

In je code van quote komt de naam tussen aanhalingstekens te staan. Zoals hierboven: (dit tussen vierkante haken) quote="Lize"
Afblijven Teng, ze vroeg 't aan mij! ;) ;)

Het quoten kan je doen door rechtsboven iemand's post op 'quote' te drukken, dan kom je (als het goed is) vanzelf in een reageer-scherm met een kant er klare quote (inclusief de naam).

Wanneer je tekst wilt "kopiëren en plakken" en in een quote wilt zetten, moet je de naam apart vermelden. Zo dus:

[ quote="naam_gequote"]Bla bla bla[/quote]

De spatie na het eerste haakje zul je even weg moeten halen.
Een Anoniem quoten kan dan zo:

[ quote]Bla bla bla[/quote]

Ik hoop dat ik het zo duidelijk genoeg heb uitgelegd.

Lize
31 augustus 2003, 17:45
Het quoten kan je doen door rechtsboven iemand's post op 'quote' te drukken, dan kom je (als het goed is) vanzelf in een reageer-scherm met een kant er klare quote (inclusief de naam).

Cool :D

Allebei bedankt dan toch maar ;)

De Teng
31 augustus 2003, 19:55
Afblijven Teng, ze vroeg 't aan mij! ;) ;)

Niet vechten he? Dan word ik link. :D
Als die link bij jou niet werkt, dan heb je troubles met je browser. Of opnieuw installeren of gewoon de link gebruiken.

-Link? Teng slaat nooit mensen, al helemaal vrouwen niet-

basswasp
31 augustus 2003, 20:50
Goed goed, ik ga al braaf in m'n mand liggen.
Waarschijnlijk veeg je toch de vloer met me aan ;)

Pöl
31 augustus 2003, 22:52
Teng, ik verkoop een 2dehands Ibanez SR 800 Fretless. Is ontfret door gitaarbouwer en heeft actieve electronica. mail maar even. Woon wel rond Gent, nogal diep in België.

Maar wie niet waagt, blijft maagd :wink:

bassopotmus
1 september 2003, 09:25
piccie?

De Teng
1 september 2003, 10:59
Wat voor elementen...etc..? Kleur? Op zich heb ik liever een bas die origineel fretloos is, dan een omgebouwde. En dan ben ik er nog niet zeker van, dat ik uberhaupt een fretloos zeker wil hebben.

Pöl
1 september 2003, 17:47
Sorry jongens, geen foto's... Geen camera... Al mijn geld zit in muziek..
't is een p en j element.
No worries, Teng, ik liet het maar even weten...