PDA

View Full Version : BBE sonic maximizer



Negative K3 fan
30 augustus 2003, 16:11
Vertel me zoveel mogelijk over het ding. Ik ben van plan er één te vinden 2e hands om mijn 5150 combo aan te vullen, hier op gitaarforum is het nog niet voorbij gekomen maar op het peavey en HC forum wel. MAar ik ben dus benieuwd naar jullie ervaringen, misschien heeft er iemand wel 1 te koop staan en ik heb nog één echte vraag: Die BBE is een rackding, het enige rackding dat ik (voorlopig) heb/zal hebben. Moet dat speciaal in een rack of kan ik die ook gewoon ergens bijhangen/naastleggen of whatever en hoe hebben jullie (anderen die ook maar 1 rackding hebben) dat opgelost?

edit: nog een ding, hoe zit het met de stroomvoorziening? Meegeleverde adaptor, 220V of gewoon 9 volt?

FNaRK
30 augustus 2003, 20:02
veredelde EQ, zou je toch niet nodig moeten hebben met jouw gear :wink:

Ik heb (heel kort) een vergelijkbaar ding gehad (Behringer Ultrafex Pro), was er niet van onder de indruk, heb hem weer verkocht.
Misschien zijn er andere meningen ?

morris
31 augustus 2003, 02:49
als je wil dat je 5150 gaat klinken als een ordinaire pod, schaf er dan vooral een aan....

Negative K3 fan
31 augustus 2003, 12:26
Negatief dus??

hm... op het peavey forum etc heb ik anders gehoord. En die ultraflex, is dat geen vitalizer (oid)?

telecastermaster
1 september 2003, 11:53
Ik heb een Ultrafex (twee zelfs) en ik ben erg tevreden mee. Die ultrafex is net zoals de BBE een enhancer (zoals die dingen genoemd worden aangezien APHEX de eigendomsrechten op de merknaam exciter).

De behringer kan niet alleen 'enhancen', dwz, de hoger frequenties lekkerder laten klinken , maar heeft ook een processor voor de basfrequenties waardoor die strakker klinken. Plus nog eens een surround processor, maar daar heb je alleen in stereo wat aan. Hij is in ieder geval waarschijnlijk wel goedkoper dan die BBE.

Er is overigens een heel goed artikel over exciters/enhancers en wel hier:

http://www.soundonsound.com/sos/1995_articles/feb95/exciters.html

succes ermee.

peter

Negative K3 fan
1 september 2003, 18:51
The result is very smooth-sounding, but on material that is seriously lacking in top end in the first place, the process seems incapable of restoring it to the same extent that the Aphex process can. However, where the original material is of good quality, the BBE process can enhance it considerably without making it sound harsh or aggressive