PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar! Alvares . . . . . .



Nicci
30 augustus 2003, 15:02
Na lang allerlei gitaren uitgeprobeerd te hebben kwam ik op mijn nieuwe aanwinst. Alvares dus. Mooi gitaartje. Ik moet zeggen dat er betere bestaan (heb een furch geprobeerd, ai wat mooi! €1250,- . . . . .), maar die zijn dan ook al snel te duur. Deze was heel netjes €500,-. Met een piezo element. Daar heb ik overigens het langst over getwijfeld. Ze hadden er ook 1 met een ander element. Klonk natuurlijker.

Hoe dan ook: :)

bert k
30 augustus 2003, 15:22
Gefeliciteerd man! Praten wij nu Spaans of Western? En hebbie plaatje? :)

Nicci
30 augustus 2003, 15:28
Western. Ijzeren snaren . . . . . geen plaatje.

[diep onder de indruk] heb hem net door mijn JC120 geprobeerd. daar had ik dus nog nooit met een acoustische over gespeeld. wauw. dat klinkt goed. met chorus aan heb ik gewoon een 12 snarige gitaar! [diep onder de indruk].

angorawol
31 augustus 2003, 11:27
Misschien een link, en heeft de Alvares ook een nummer?

Nicci
31 augustus 2003, 12:07
AJ 60SC . . . . . geen link. het is een jumbo met een cutaway.

heb even een link opgezocht, kijk onder jumbo's . . . .

www.alvarezgtr.com

angorawol
1 september 2003, 00:11
Oh het is een twaalfsnarige gitaar, ziet er wel dik uit. Prima werk lijkt me zo.

Nicci
1 september 2003, 07:17
sorry, de 6 snarige versie . . . . zag ik later pas. dat als je op de foto klikte dat je dan een 12 snaar ziet.

jackvrijsen
10 september 2003, 21:16
Hoi
ik heb vorige maand een Alvarez MD 95 gekocht
een prachtige gitaar met ongelooflijk geluid

kijk voor test maar in gitaar plus van september

is voor dit geld een klasse gitaar

Jack Vrijsen

Nicci
10 september 2003, 23:22
Die koreanen zijn zo langzamerhand behoorlijk bedreven aan het worden in het maken van goede gitaren voor een leuke prijs. Wat kost zo'm MD?
Kan ik hier trouwens ook foto's 'uploaden'? Iemand vroeg om een foto. En ik heb er 1 genomen . . . . .
8-)

jackvrijsen
11 september 2003, 07:07
het is geen kopreaan maar een gitaar die wordt ontworpen in amerika gewbouwd met amerikaans hout in China, vroeger werd Alvarez in Japan gemaakt.
de prijs is 900 euro
en voor foto zie interneypagina van alvarez. www. alvarez.com

Nicci
11 september 2003, 08:17
volgens mij komt de mijne uit Korea.

jackvrijsen
11 september 2003, 21:15
kan zijn dat die nog uit Korea komt maar de nieuwe elaren welke vanaf ongeveer maart van dit jaar in ons land leverbaar zijn worden gemaakt in China en zijn werkelijk van uitzonderlijke klasse.

Ik vind het geluid van mijn Alvarez net zo goed als het geluid van een Taylor van een collega van
mij