PDA

View Full Version : Stemapparaat..



robzilla
30 augustus 2003, 14:53
Hey,

hebben jullie nog wat tips voor een stemapparaat? Ik heb al gehoord dat ik een chromatische moet hebben.
Hebben jullie nog voorkeuren aan merken enzo, het hoeft niet perse 19" (9,5") te zijn, mag wel :D

graag de prijs erbij vermelden, alvast bedankt...

Robbert

SchaapOpJeHoofd
30 augustus 2003, 16:09
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=19784

Speeddemon
30 augustus 2003, 16:21
Boss TU-12. Nieuw 90-95 euro. 2e hands (DOEN!) 40-45 euro.

Negative K3 fan
30 augustus 2003, 16:23
wat is er nou zo goed aan die tu12 tov een t u2 of iets anders? En als je je gitaar permanent door zon tuner laat lopen, zuigen die dingen (tu12, maar ook in het algemeent) toon weg (had ik wel gehooird van de tu2).

Speeddemon
30 augustus 2003, 17:15
tu-12 is zo goed omdat ie
a) chromatisch is (je kunt je gitaar dus ook zo effe in C# of Eb stemmen)
b) zelf de door jouw gespeeld noot detecteert
c) iets van 5 octaven bestrijkt
d) een hele duidelijke uitlezing heeft met een analoge naald (geen LCD)
e) een goed condensator microfoontje heeft om bijvoorbeeld een viool of acoustisch gitaar te stemmen

Ik zou hem alleen NIET in-line met andere effecten stoppen, omdat ie een soort digitale modulatie/distortion toevoegt. Heel zachtjes weliswaar, maar genoeg om tone-fetisjisten als Sash en ik te doen huiveren ;)

Die TU-2 moet bijna wel in-line en is dus een bekende tone-sucker.

Mithrandir
30 augustus 2003, 17:55
ach, dat toon wegzuigen valt best mee van de TU2, maar idd de ultieme toonhoer zal het best horen, ik vindt het maar gezeik.

Speeddemon
30 augustus 2003, 18:13
maar idd de ultieme toonhoer zal het best horen.
precies, jij slaat de spijker op de kop! :D

robzilla
30 augustus 2003, 19:31
Bedankt voor de reacties, zal eens kijken...

Boss heeft geen site he?

Mithrandir
30 augustus 2003, 19:40
jawel: www.bossus.com

robzilla
30 augustus 2003, 20:42
jawel: www.bossus.com


thnx, kon hem niet vinden met google..

The Thumb
30 augustus 2003, 20:56
sluit Korg niet uit!!!

nadeel van de boss TU-12: in vgl met Korg (bijvoorbeeld DT7)onnauwkeurig

Lucky
31 augustus 2003, 11:23
ik heb sinds kort die tu-2.

de tonesucking bij boss valt wel mee.
ze hebben een bufferd bypass (een soort klein "versterkertje" in je output die het hoog een beetje oppept) eigenlijk een betere oplossing dan true bypass maar duurder...

de tu-2 is wel erg erg praktisch in het gebruik!!!

Polytheme Pam
31 augustus 2003, 15:12
het leuke aan de "tonesuck" discussie is als er gitaristen gaan meedoen die met zo'n Temple of Doom distortion spelen...alsof het dan nog wat uitmaakt :D


ik heb zelf trouwens de Korg DTR-2....prima ding!

robzilla
31 augustus 2003, 15:40
ik heb sinds kort die tu-2.

de tonesucking bij boss valt wel mee.
ze hebben een bufferd bypass (een soort klein "versterkertje" in je output die het hoog een beetje oppept) eigenlijk een betere oplossing dan true bypass maar duurder...

de tu-2 is wel erg erg praktisch in het gebruik!!!


Die Tu-2 is toch een tuner in pedaalvorm he? Daar gaat mn keus naar uit na 19" eigenlijk vanwege het practische, alleen 19" zijn zo duur..

Met die TU-2 kan je toch ook gewoon bijvoorbeeld drop C# stemmen he?

Speeddemon
31 augustus 2003, 16:15
het leuke aan de "tonesuck" discussie is als er gitaristen gaan meedoen die met zo'n Temple of Doom distortion spelen...alsof het dan nog wat uitmaakt :D


ik heb zelf trouwens de Korg DTR-2....prima ding!
De enige gitarist die dat Tone-suck aandroeg (ik dus) speelt over een true bypass H&K Tube Factor. :razz:

Wat betreft buffered bypass; is vooral heel handig als je lange kabels gebruikt en de rest van je pedalen true bypass is.
Dus ook al heb je een hele riedel Fulltone en Keeley liggen, leg er in ieder geval 1 Boss pedaaltje tussen.

sash
31 augustus 2003, 16:28
Ik zou hem alleen NIET in-line met andere effecten stoppen, omdat ie een soort digitale modulatie/distortion toevoegt. Heel zachtjes weliswaar, maar genoeg om tone-fetisjisten als Sash en ik te doen huiveren ;)


Inderdaad. Alleen al bij het lezen van de naam Boss raak ik spontaan impotent. :D

Mij kunnen tuners niet echt boeien. Ik gebruik ze totdat ze verrot gaan en ik koop weer de eerste de beste die ik tegenkom totdat die weer verrot gaat enzovoorts.

Nu heb ik een Fender ding. Lijkt een beetje op een walkman. Geen idee hoe ie heet.

Mitch
31 augustus 2003, 16:52
Ik heb een echte Suntech :D en die gaat al zo lang mee als ik gitaar speel :o
Heb hem echter wel een tijd lang in het doosje vervoerd omdat ik bang was dat -ie verrot zou gaan, zo licht voelt -ie aan. Held op sokken !
Nu gok ik het erop en gaat -ie los mee...

Lucky
31 augustus 2003, 17:46
Wat betreft buffered bypass; is vooral heel handig als je lange kabels gebruikt en de rest van je pedalen true bypass is.
Dus ook al heb je een hele riedel Fulltone en Keeley liggen, leg er in ieder geval 1 Boss pedaaltje tussen.

juist!

klopt de tu-2 kan d dat...ook bijv. open g stemmingen en dat soort grappen

robzilla
31 augustus 2003, 18:27
Wat betreft buffered bypass; is vooral heel handig als je lange kabels gebruikt en de rest van je pedalen true bypass is.
Dus ook al heb je een hele riedel Fulltone en Keeley liggen, leg er in ieder geval 1 Boss pedaaltje tussen.

juist!

klopt de tu-2 kan d dat...ook bijv. open g stemmingen en dat soort grappen

maar ik las dat de tu-2 3ct heeft en veel andere hebben 1ct. 1ct is toch beter of niet?