PDA

View Full Version : Shred soleren..... wat voor toonladders ?



robpeters87
30 augustus 2003, 10:49
Ik wil gaan proberen wat shred te gaan spelen maar wat voor toonladders heb je nodig om dat te gaan doen... geen pentatonisch hoop ik want dat begin ik wel een beetje zat te raken... en kun je wat voorbeelden van toonladders/liedjes geven, alvast bedankt

slayurrr
30 augustus 2003, 12:04
ga is kijken op www.chopsfromhell.com >> ga dan naar meneer Rusty Cooley, hij weet wel wat shredden is, staan vast wel wat leuke licks bij om te proberen met video voorbeeld.

Barret Wallace
30 augustus 2003, 20:42
maakt niet uit je kan elke ladder gebruiken

zelfs penta of bluesladder

SiNiSTRaL
31 augustus 2003, 10:19
majeur mineur phrigisch (of hoe je het schrijft) kan je ook goed voor shredden gebruiken, maar eig gewoon alles :D

Maiden Michiel
31 augustus 2003, 11:07
Als je wilt leren shredden kun je het best beginnen met was shred nummer naspelen. Pak er dan echte shred elementen uit. Een goed voorbeeld: Far Beyond The Sun van Malmsteen.

robpeters87
1 september 2003, 19:55
Thanx... dat phrychisch of wat dan ook klinkt wel aardig van malmsteen kan ik met kazaa trouwens niet veel vinden :(

robpeters87
1 september 2003, 20:05
heb het nummer net gevonden, maar dat ontmoedigt mij nogal.... zeker als ik mee probeer te spelen kom ik niet mee .. ik ga zeker een de helft langzamer

andy
1 september 2003, 22:35
heb het nummer net gevonden, maar dat ontmoedigt mij nogal.... zeker als ik mee probeer te spelen kom ik niet mee .. ik ga zeker een de helft langzamer

Dat maakt niet uit, gewoon door oefenen, de snelheid komt wel, als je er maar de tijd voor neemt.

Lucky
1 september 2003, 23:12
veel arpeggios en sweeppicking

(beste stuurlui staan aan wal...ik kan er zelf geen reet van ...shredden dan)

Maiden Michiel
2 september 2003, 09:03
heb het nummer net gevonden, maar dat ontmoedigt mij nogal.... zeker als ik mee probeer te spelen kom ik niet mee .. ik ga zeker een de helft langzamer

Niet laten ontmoedigen!!!!
Pak de tab erbij (www.powertabs.net) en kijk gewoon rustig wat er gespeeld wordt en hoe! Ik kan het ook nog lang niet zo snel maar ik begin te leren.
Pak gewoon wat shred nummertjes, zoek de tab erbij en kijk hoe bepaalde dingen gespeeld worden. Zoek de oefening in de nummers.

robpeters87
2 september 2003, 15:13
Ik heb ook niet gezegd dat ik het opgeef... nou moet en zal ik het kunnen ook in ieder geval bedankt....

Maiden Michiel
3 september 2003, 08:45
Ok, ik schrok al!

moretel
3 september 2003, 11:53
Trek er gerust een jaartje voor uit.

Maiden Michiel
3 september 2003, 13:30
En dan heb je de basis

moretel
3 september 2003, 15:27
Inderdaad,
eerst oefeningen voor onafhankelijkheid, vingers sterker maken, stretchoefeningen en alles doseren i.v.m. RSI, maar uiteindelijk over een jaar zal de inspanning zich uitbetalen, maar onthoud er zijn altijd weer snellere en het is geen wedstrijd.
Wat ook een goede oefening is is het spelen van II V I jazz schema maar dan arpeggio's op alle posities van de hals elke dag een kwartiertje.
Verder is de snelheid afhankelijk van de coordinatie tussen links en rechts.
Alles echt heel langzaam spelen tot je vingers weten waar ze naar toe moeten en dan snelheid verhogen maar altijd netjes en ontspannen blijven spelen. Let maar eens op de spanning in je hele lichaam en werk naar een meer ontspannen geheel toe en vergeet die rechterhand niet !
Als je oefent echt oefenen en niet verzanden in gepiel, op die manier kun je, al heb je maar een kwartiertje, iets leren, een metronoom is noodzakelijk voor serieuze studie evenals een goede stoel en goede houding. De klassieke houding is met name goed om de stretches goed uit te kunnen uitvoeren, eenmaal goed aangeleerd is het staand ook goed te spelen echter niet met een erg laaghangende gitaar.

Kwa toonladders is het voorlopig voldoende om gewoon de normale diatonische ladder te kennen op verschillende posities en verschillende toonsoorten.
Verder is het aan te raden om ook drie noten per snaar patronen te spelen.

Een goed boek of leraar of oefenen met een andere gitarist zijn ook aan te raden.

taylor
3 september 2003, 23:52
ja idd je hebt denk meer aan om 15 min serieus te spelen/oefenen.
dan en beetje zitten te pielen.

ik heb ook het idee dat niet veel (jonge)gitaristen hier nog op les gaan.

Randy
10 april 2004, 17:27
Dorische ladder, arpeggios, harmonische mineur ladder. Rechterhand techniek (en dan bedoel ik geen polsjoggen) ook trainen. Zowel neerwaarts als opwaarts aanslaan. Als je dit traint speel je vele malen sneller. Veel pull offs en hammer ons oefenen. Vooral pull offs oefenen met drie noten bijvoorbeeld en dit ook varieren met noten tappen. Als je gaat tappen, probeer dan vooral pull offs te tappen want hammer ons klinken saai en is ook makkelijker uit te voeren. String skipping is ook leuk om te proberen.

arno
10 april 2004, 19:40
http://www.guitarists.net/lessons/view.php/shred_technique_-_francesco_fareri.html

Inclusief voorbeeld mp3. Leuke om mee te beginnen en oefenen!