PDA

View Full Version : Ik heb een vraag over mijn Stagg bas (of het een goede is)



-StaRscReaM-
29 augustus 2003, 23:44
Beste mensen,

Ik heb zo'n maand geleden een Bas gitaar gekocht!! Na ongeveer een paar maanden zoeken en twijfelen welke gitaar het zou worden (ik ben linkshandig dus is er minder keus) is het een Stagg bass geworden.

Nu wil ik ff van de profs 8-) weten of dit een goede gitaar is wat ik heb gekocht
Hieronder volgen de specificaties (<-- geen id of dit goed geschreven
is :razz: )

BC300LH-BK LEFTHD FUSION BASS GT-BLACK

4-string "fusion" bass electric guitar -
pickups: 1x jb + 1x pb -
controls: 1x volume + 2x tone -
body: hard wood -
neck: hard maple / 867mm -
fingerboard: rosewood / 24 fret -
bridge: "jb" classic -
machine heads: diecast, black -
colour: black -
lefthanded.

Ik heb er een Aria AB-50 versterker bij (50 watt)

Er zat ook nog een snoer en een standaard bij (geen hoes)

Dit alles heeft mij in totaal 346 euro gekost(dat is nog 10% duurder dan de normale prijs omdat ie linkshandig is :-? ), alles is nieuw in de winkel gekocht. Nu wil ik graag weten of dit een goede gitaar is en of de prijs/kwaltiteit vergelijking klopt.

Ik vind dat hij zeer goed klinkt... maar ik heb niet veel kunnen vergelijken omdat de meeste zaken maar 1 of geen linkshandige bass hadden staan. ik speel voornamelijk punk.

nouja ik hoop echt dat jullie me een beetje kunnen helpen!!! Bvd

Greetz -StaRscReaM-

Semafoor
30 augustus 2003, 01:07
Gewoon een leuke beginnersset, niets mis mee. Voor punk moet het ruim voldoende zijn.
Het blijft echter een beginnersset, dure bassen zijn over het algemeen niet voor niets duurder ;). Probeer als je een paar maanden hebt gespeeld maar eens een bas van boven de duizend euro :).
Maar ik zou tevreden zijn met deze set. Je kan iig een geruime tijd vooruit hiermee en het is al een stuk beter dan bijv. een ibanez gsr 200 of een squier affinity naar mijn mening.

Ruud
30 augustus 2003, 15:15
Stagg doet toch van alles?, ook drumstellen en microfoons en dergelijke.. maken ze geen reclame met The worlds fastest growing brand oid??.. Maar verder zouk nie weten of ze kwaliteit leveren, ik denk dat je in de lage prijsklasse over het algemeen niet zo heel erg snel een miskoop doet hoor, vooral als je beginner bent..

www.vanafvandaag.tk
31 augustus 2003, 15:39
Stagg doet inderdaad van alles, onze drummer roemt hun drumkits! Ze kunnen in ieder geval de vergelijking aan met ca. 600 Euro duurdere sets! (volgens hem dan). Het schijnt dat ze gewoon productie capaciteit inkopen bij de wat grotere fabrieken. (maar dat doen er meer). Ik heb zelf een tweetal Stagg gitaren, en ben met name over de akoestische bas heel erg te spreken.

Ik deel de mening dat je als beginner voor dat bedrag eigenlijk nooit echt een miskoop doet.