PDA

View Full Version : body maken?



sebass
30 januari 2002, 20:56
Kun je zelf een solidbody maken? Het lijkt me leuk om zelf een body te maken voor een custom gitaar de rest koop ik wel als het goed lukt (hals, elementen etc.)

Als je een beetje goed hout vind (ebony ofzo?) kun je dat dan massief gebruiken, of moet je het spiegelen en plakken en wat voor finish kun je doen?

Is het mogelijk of gaat de gitaar dan sowiezo bagger klinken. Het lijkt me namelijk wel leuk ik heb nog wel oude elementen en een hals moet ik dan kopen. De bedrading en knoppen is ook geen probleem.

Is het dus mogelijk een goede gitaar te maken als je zelf de body maakt. Het moet kunnen toch er zijn wel meer gitaren met de hand gemaakt. Weet iemand wat voor hout voor welke klank zorgt of kun je niet aan goed hout komen? Alvast bedankt

JV
30 januari 2002, 20:59
je had de laatste maanden de 'gitaar plus' moeten kopen, dat magazine, staat een heel onderdeel in over zelfbouw. weet niet of ze de body al behandeld hebben, nu zijn ze iig bij de maak van een toets

sebass
30 januari 2002, 21:06
Hmm tja wel balen die heb ik dus niet. Maar in ieder geval bedankt. Ik ga er in ieder geval een ontwerpen.

sebass
30 januari 2002, 21:24
trouwens die mapjes worden bij mij niet meer rood. wel in de onderwerpenlijst maar niet de posts. Erg irritant hoe komt dat. Nu moet ik steeds alles afgaan om te kijken of er weer iets nieuws is.

sleep_to_saturate
5 februari 2002, 13:07
Lijkt me ook wel cool om te doen ooit. Maar dan echt vanaf scratch. eerst een boompje planten.. heheh :smile:

Nocki
6 februari 2002, 15:45
ja onze andere gitarist heeft het ook gedaan.
een body zelf gemaakt met een bestaande hals maar dan wel de kop aangepast.
ziet er goed uit en is mooi.

ben best jalours en wou dit eigenlijk ook al meteen gaan doen.. nu nog een moooi schuurtje...


Nocki

Nocki
6 februari 2002, 15:46
ja onze andere gitarist heeft het ook gedaan.
een body zelf gemaakt met een bestaande hals maar dan wel de kop aangepast.
ziet er goed uit en is mooi.

ben best jalours en wou dit eigenlijk ook al meteen gaan doen.. nu nog een moooi schuurtje...

o ja nu nog een tip natuurlijk want anders heb je hier ook niks aan...
ga naar de winkel pak een gitaar kijk hoe die klihkt kloinkt tie goed dan vragen welk hout ie van is en dan dat hout pakken voor je eigen body...

Nokci


Nocki

sebass
6 februari 2002, 18:22
Hee bedankt allemaal. Als ik tijd heb begin ik eraan. Alleen hoe ik de hals aan de body ga vast maken weet ik nog niet.